Suomen ensimmäinen 24/7 toimiva rakennustarvikeliike avataan pääkaupunkiseudulle

Rakennustarvikeliike STARK avaa Suomen ensimmäisen ympäri vuorokauden auki olevan myymälän Vantaan Petikkoon helmi- maaliskuun vaihteessa. Uusi Nonstop-nimellä kulkeva myymälä vastaa erityisesti ammattirakentajien huutoon, sillä yhä useammassa rakennushankkeessa työtä tehdään vuoroissa yötä päivää.

– Työelämä ja koko yhteiskunta ovat Suomessakin muuttuneet luonteeltaan yhä enemmän ympärivuorokautisiksi. Ilmiö näkyy myös rakennusalalla. Rakennustarvikeliikkeen palvelujen on kehityttävä asiakkaan muuttuvien tarpeiden mukana. Haluamme tarjota mahdollisimman hyvää palvelua ammattirakentajille, ja aina avoinna oleva myymälä täydentää erinomaisesti palvelupalettiamme, kertoo Stark Suomi Oy:n toimitusjohtaja Harri Päiväniemi.

Nonstop on suunniteltu palvelemaan rakennusalan ammattilaisten tarpeita. Valikoima on koottu tarkoin ja se vastaa erityisesti kasvavan korjausrakentamisen tarpeisiin.

– Uusi 24/7 auki oleva myymälä täydentää hyvin Starkin ympärivuorokautista palveluvalikoimaa. Vantaan Nonstop-myymälän lisäksi valtakunnallinen myyntipalvelumme on asiakkaille aina avoinna, Päiväniemi lisää.

Stark Suomi on osa Pohjois-Euroopan suurinta rakennustarvikeyritystä STARK Groupia, joka on aiemmin avannut vastaavanlaisen 24/7 auki olevan rakennustarvikeliikkeen Tanskaan. Konseptille on ollut jo pidemmän aikaa kysyntää myös Suomessa.

STARK investoinut voimakkaasti ammattirakentajien palveluun

Stark otti käyttöön uuden liiketoimintastrategian kolme vuotta sitten. Sen lähtökohtana on ammattiasiakkaan sujuva, ammattitaitoinen ja kattava palvelu. Palvelut ja tuoteryhmät on kohdistettu erityisesti ammattirakentajien tarpeisiin.

Strategian toteutus on lähtenyt menestyksekkäästi liikkeelle. Reilun 560 miljoonan euron liikevaihdolla toimiva Stark on investoinut viimeisen kahden vuoden aikana enemmän kuin kymmeneen aikaisempaan vuoteen. Yritys on uudistanut konseptiaan sekä myymälätasolla että markkinoinnissa. Stark muun muassa avasi syyskuussa 2018 ensimmäisen STARK Rent -konevuokraamon Turkuun. Stark on Suomen ainoa rakennustarvikeketju, jossa koneet voi vuokrata myymälöistä.

Stark tarjoaa myös kattavat logistiset palvelut asiakkaille. Näihin lukeutuvat monipuoliset kuljetus- ja toimitusmuodot. Starkilla on neljä jakelukeskusta, jotka sijaitsevat Helsingissä, Tampereella, Turussa ja Oulussa.

Rakennustarvikeyritys Stark on palvellut suomalaisia rakentajia vuodesta 1868. Valtakunnallinen 26 myymälän verkosto sekä verkkokauppa palvelevat ammattilais- ja kuluttaja-asiakkaita ajasta ja paikasta riippumatta ympäri Suomen. Työntekijöitä yrityksellä on noin 1000. STARK Group toimii 5 maassa. Sen liikevaihto on 4,2 mrd. euroa ja henkilökuntamäärä 10 000.

Harri Päiväniemi, toimitusjohtaja, Stark Suomi Oy puh. 040 643 1800

STARK viestintä, puh. 044 475 3017

Me Starkissa uskomme, että jokainen työmaa tekee meidät vahvemmaksi. Meitä yhdistää tavallista tukevampi intohimo rakentamiseen, innostus sekä vastuuntuntoinen suhtautuminen asiakkaidemme liiketoimintaan ja tarpeisiin. Rakennustarvikeyritys Stark on palvellut suomalaisia rakentajia jo vuodesta 1868. Starklaisia on noin 1000 ympäri Suomen ja valtakunnallinen 26 myymälän verkostomme sekä verkkokauppa palvelevat ajasta ja paikasta riippumatta  www.stark-suomi.fi.

Yksinpurjehtija Ari Huusela ja Imoca STARK starttaavat sunnuntaina maailman vaativimpaan purjehduskilpailuun6.11.2020 14:41:44 EETUutinen

Ensimmäisenä suomalaisena ja pohjoismaalaisena maailman vaativimpaan yksinpurjehtijoiden valtamerikilpailuun päässeen Ari Huuselan unelman toteutuminen on lähellä. Siviilissä lentokapteenina toimiva Huusela on määrätietoisesti ja sinnikkäästi kulkenut kohti unelmaansa yli kolmen vuoden ajan. Neljän vuoden välein purjehdittava Vendée Globe starttaa tulevana sunnuntaina 8. marraskuuta Ranskan Les Sables d’Olonnesta.

STARK vahvistamaan yksinpurjehtija Ari Huuselaa – edessä maailman vaativin purjehduskilpailu20.5.2020 09:00:06 EESTTiedote

STARK on solminut pääyhteistyökumppanisopimuksen suomalaisen yksinpurjehtija Ari Huuselan kanssa. Huusela on ensimmäinen pohjoismaalainen purjehtija maailman vaativimmassa valtamerikilpailussa, jonka 43 000 km reitti purjehditaan maailman ympäri itäsuunnassa pysähtymättä, yksin ja ilman ulkopuolista apua. Huuselan Imoca-luokan vene starttaa ikoniseen Vendée Globe -kilpailuun rakennusalan vahvalla STARK-brändillä ja STARK-nimisenä marraskuun alussa.

STARK tuo Joutsenmerkityt sisäovet ensimmäisenä Suomen markkinoille30.4.2020 08:53:55 EESTTiedote

STARK tuo ensimmäisenä Suomessa markkinoille Joutsenmerkityt sisäovet RAW brändin alla. Rakentajan on helppo tehdä hyvä ympäristövalinta, kun kestävän kehityksen mukaisiin rakennuksiin asennetaan ovia. Joutsenmerkki varmistaa, että sisäovet täyttävät alan tiukimmat ympäristövaatimukset. Sisäovien puuosat ovat jäljitettävää puuta, käytetty liima ja maalit täyttävät tiukat kemikaalivaatimukset ja ovien puulevyt formaliinivaatimukset, joka myötävaikuttaa myös sisäilman laatuun.