Rastor

Suomen ensimmäiselle varainhankinnan koulutusohjelmalle merkittävä eurooppalainen tunnustus

European Fundraising Assosiation (EFA) on myöntänyt sertifikaatin ammattimaisen varainhankinnan koulutusohjelmalle. Sertifikaatti on merkittävä tunnustus alan suomalaiselle koulutukselle.

Suomen ensimmäisen varainhankinnan koulutusohjelman järjestävät yhteistyössä Rastor, Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa ry ja SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry. Ammattimainen varainhankinta -koulutus valmistaa suorittamaan Opetushallituksen virallisen tuotekehitystyön erikoisammattitutkinnon.

Sertifikaatti on merkittävä tunnustus Ammattimainen varainhankinta -koulutuksen laadulle. Se myös todentaa, että koulutusohjelma vastaa EFA:n ammattitaitoiselle varainhankinnalle asettamia vaatimuksia ja noudattaa yhteisiä eurooppalaisia varainhankinnan standardeja.

– Koulutus on suunnattu varainhankinnan alalla jo työskenteleville ja niille, jotka haluavat saada ammatillisen pätevyyden työskennelläkseen varainhankinnan tehtävissä. Koulutus soveltuu myös sellaisille viestinnän, markkinoinnin tai projektinhallinnan tehtävissä työskenteleville, jotka tarvitsevat työssään varainhankinnan osaamista. Koulutus tekee yleishyödyllisten yhdistysten varainhankinnasta ammattimaisempaa, kertoo koulutussuunnittelija Tiina Bergholm Rastorilta.

EFA Certified Fundraiser -diplomin saavat kaikki Ammattimainen varainhankinta -koulutuksen jo suorittaneet sekä sen jatkossa suorittavat opiskelijat. Haku seuraavaan, helmikuussa alkavaan koulutukseen on auki parhaillaan. Opiskella voi oman valintansa mukaan Rastorin Espoon, Oulun tai Kuopion yksikössä. Koulutus on mahdollista suorittaa valtion tukemana tai omakustanteisena.

EFA on kansallisten varainhankinnan kattojärjestöjen verkosto, joka vahvistaa ja kehittää varainhankintaa Euroopassa. EFA:n sertifikaatteja on myönnetty vuodesta 2007 alkaen, ja tällä hetkellä EFA Certification -opinnot voi suorittaa Suomen lisäksi kymmenessä muussa Euroopan maassa.

Koulutussuunnittelija Tiina Bergholm, Rastor
tiina.bergholm@rastor.fi, p. 040 661 0254

Asiakasratkaisupäällikkö Liisa Nieminen, Rastor
liisa.nieminen@rastor.fi, p. 040 662 3882

Koulutussuunnittelija Tiina Bergholm, Rastor
tiina.bergholm@rastor.fi, p. 040 661 0254

Asiakasratkaisupäällikkö Liisa Nieminen, Rastor
liisa.nieminen@rastor.fi, p. 040 662 3882

Tietoja julkaisijasta

Rastor on ainoa aidosti valtakunnallinen kouluttaja, joka kouluttaa ja valmentaa joka vuosi tuhansia työelämässä olevia aikuisia ja kehittää yritysten osaamista. Asiantuntijaverkostossamme on yli 300 oman alansa ammattilaista, jotka tarjoavat laadukasta, aina ajan hermolla olevaa ja työelämälähtöistä koulutusta. Olemme myös koulutusten rahoitusmuotojen erikoisosaaja – meillä voit kouluttautua oppisopimuksella, valtion tukemana tai yritysrahoituksella.

Rastor ja Markkinointi-instituutti ovat yhdistäneet voimansa vastatakseen entistä paremmin suomalaisen työelämän osaamisen kehittämisen tarpeisiin. Konserniin kuuluu myös yritysten osaamisen ja työn kehittäjä Kasvutoimisto Kairos Oy.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Rastor