Suomen finanssialan konkari Paula Salonen on Finva Finanssikoulutuksen uusi johtaja

Paula Salonen vahvistaa Aalto University Executive Education -ryhmän (Aalto EE) yhteistyötä kasvavan ja monimuotoistuvan pohjoismaisen finanssisektorin kanssa aloittaessaan Finvan johtajana joulukuussa 2019. Finva Finanssikoulutus Oy siirtyi Aalto EE -ryhmän omistukseen pari vuotta sitten. Salonen on toiminut tämän ajan Aalto EE:n Senior Advisorina.

- Paula on alalla todella arvostettu, ja olen tavattoman iloinen, että saamme hänet nyt avaintiimiimme jo aiemmin tärkeästä neuvonantajaroolista. Haluamme rakentaa Finvasta finanssialan näkemysjohtajan, joka ammentaa Aalto-yliopiston vahvuuksista ja erityisosaamisista. Näen mahdollisuuden kasvupolkuun, josta myös asiakasmarkkina vahvasti hyötyy, kertoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Professor of Practice.

Paula Salosella on pitkä ura finanssialan ylimmissä johtotehtävissä varsinkin Sampo-ryhmässä ja IF:ssä. Näistä viimeisin on Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kalevan toimitusjohtajuus vuosina 2013 – 2016. Juristin koulutuksen saanut Salonen on myös vahva koulutus- ja valmennusosaaja. Hänellä on laaja kokemus hallitustyöskentelystä rahoitus- ja vakuutusalalla. Tällä hetkellä hän toimii Vakuutustiedon kehittämissäätiön puheenjohtajana.

Finvan aiempi johtaja Katja Repo siirtyy toisen työnantajan palvelukseen.

Finva Finanssikoulutus Oy

Toimitusjohtaja, professor of practice

Paula Salonen
Johtaja, Finva
Puhelin: 050 424 4280
paula.salonen@aaltoee.fi

Finva Finanssikoulutus Oy

Finva Finanssikoulutus Oy tarjoaa Suomen monipuolisinta finanssikoulutusta. Finvalla on useita alalle suunnattuja tutkintoja ja koulutusohjelmia sekä runsaasti ajankohtaista täsmäkoulutusta.

Finva toimii aktiivisesti finanssialan sidosryhmien ja asiakkaiden kanssa ja osana Aalto University Executive Education -ryhmää pystymme palvelemaan finanssialaa monipuolisesti ja myös kansainvälisesti. Tavoitteenamme on olla finanssialan pohjoismainen osaamiskeskittymä.

Yritysten vastuullisuus testataan irtisanomistilanteissa - Aalto PRO:lta laaja palvelukokonaisuus muutostilanteisiin20.3.2020 16:00:33 EETTiedote

Maailmantalouden nopeat käänteet pakottavat yritykset reagoimaan myös henkilöstöön kohdistuvin sopeuttamistoimin. Tällöin punnitaan myös yrityksen vastuullisuus. Aalto University Professional Development (Aalto PRO) on jo yli 25 vuotta auttanut yrityksiä ja uusia työnhakijoita näissä tilanteissa. Nyt tarjolla on vieläkin kokonaisvaltaisempi muutostukipalvelu, jossa yhdistyvät uravalmennus ja muutoskoulutukset. Kokonaisuus räätälöidään aina henkilöstövähennyksiin joutuvan yrityksen kulloiseenkin tarpeeseen.

Aalto EE:lle ennätysliikevaihto jo 8. vuotta peräkkäin16.3.2020 08:02:48 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy:n (Aalto EE) liikevaihto ylsi uuteen ennätykseen jo kahdeksatta kertaa peräkkäin. Vuoden 2019 liikevaihto oli 23,6 miljoonaa euroa (vuonna 2018 21,7 M€). Myös liiketulos on pysynyt vahvana ollen 1 miljoonaa euroa (vuonna 2018 1,4 M€). Tulostaso on vahva, huolimatta yhtiön kehityspanostuksista digitalisointiin ja uusiin toimitiloihin. Kasvua oli erityisesti asiakaskohtaisesti räätälöidyissä valmennusohjelmissa sekä Aalto MBA for Executives ja Executive MBA -ohjelmissa.

Aalto EE:n neuvonantajaverkoston uusin jäsen Päivi Castrén vahvistaa globaalia HR-osaamista10.3.2020 12:57:02 EETTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Päivi Castrénin Senior Advisoriksi. Hänellä on yli 30 vuoden laaja-alainen kokemus henkilöstöjohtamisesta ja organisaatioiden kehittämisestä Wärtsilästä, Nokia Oyj:stä ja Valmet Paper Machinery:sta. Hänen pitkä kokemuksensa ja näkemyksensä johtamisen kehittämisestä niin neuvonantajan kuin toteuttajankin rooleissa on äärimmäisen arvokasta Aalto EE:n globaalisti toimiville asiakkaille.