Suomen finanssialan konkari Paula Salonen on Finva Finanssikoulutuksen uusi johtaja

Paula Salonen vahvistaa Aalto University Executive Education -ryhmän (Aalto EE) yhteistyötä kasvavan ja monimuotoistuvan pohjoismaisen finanssisektorin kanssa aloittaessaan Finvan johtajana joulukuussa 2019. Finva Finanssikoulutus Oy siirtyi Aalto EE -ryhmän omistukseen pari vuotta sitten. Salonen on toiminut tämän ajan Aalto EE:n Senior Advisorina.

- Paula on alalla todella arvostettu, ja olen tavattoman iloinen, että saamme hänet nyt avaintiimiimme jo aiemmin tärkeästä neuvonantajaroolista. Haluamme rakentaa Finvasta finanssialan näkemysjohtajan, joka ammentaa Aalto-yliopiston vahvuuksista ja erityisosaamisista. Näen mahdollisuuden kasvupolkuun, josta myös asiakasmarkkina vahvasti hyötyy, kertoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Professor of Practice.

Paula Salosella on pitkä ura finanssialan ylimmissä johtotehtävissä varsinkin Sampo-ryhmässä ja IF:ssä. Näistä viimeisin on Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kalevan toimitusjohtajuus vuosina 2013 – 2016. Juristin koulutuksen saanut Salonen on myös vahva koulutus- ja valmennusosaaja. Hänellä on laaja kokemus hallitustyöskentelystä rahoitus- ja vakuutusalalla. Tällä hetkellä hän toimii Vakuutustiedon kehittämissäätiön puheenjohtajana.

Finvan aiempi johtaja Katja Repo siirtyy toisen työnantajan palvelukseen.

Finva Finanssikoulutus Oy

Toimitusjohtaja, professor of practice

Paula Salonen
Johtaja, Finva
Puhelin: 050 424 4280
paula.salonen@aaltoee.fi

Finva Finanssikoulutus Oy

Finva Finanssikoulutus Oy tarjoaa Suomen monipuolisinta finanssikoulutusta. Finvalla on useita alalle suunnattuja tutkintoja ja koulutusohjelmia sekä runsaasti ajankohtaista täsmäkoulutusta.

Finva toimii aktiivisesti finanssialan sidosryhmien ja asiakkaiden kanssa ja osana Aalto University Executive Education -ryhmää pystymme palvelemaan finanssialaa monipuolisesti ja myös kansainvälisesti. Tavoitteenamme on olla finanssialan pohjoismainen osaamiskeskittymä.

DBA-väitös: Globaalin toimintamallin toteuttaminen vaatii yritykseltä tasapainottelua vastakkaisten odotusten välillä26.11.2019 15:44:50 EETKutsu

KTM Margit Suurnäkki väittelee 29.11.2019 Aalto Executive DBA -tutkinto-ohjelmasta (Doctor of Business Administration). Hänen väitöskirjansa aiheena on kansainvälinen johtaminen ja erityisesti se, mitä globaalisti toimivalta yritykseltä vaaditaan sisäisesti, jotta se voisi vastata yhä globaalimman liiketoimintaympäristön vaatimuksiin.

Stiftelserna stärker ledarskapskompetensen inom konst- och kultursfären tillsammans med Aalto EE26.11.2019 09:13:12 EETTiedote

Megatrender i världen, förändringar i arbetet och oviss finansiering driver konst- och kultursfären att utveckla ledarskaps- och affärskompetensen. Programmet Business of Culture antar den utmaningen tillsammans med olika kulturaktörer. Programmet inleds i november och yrkesverksamma inom konst- och kultursfären understöds av Jenny and Antti Wihuri Foundation, Saastamoinen Foundation, Föreningen Konstsamfundet och Kulturfonden för Sverige och Finland.

Säätiöt vahvistavat taide- ja kulttuurialan johtamisosaamista yhdessä Aalto EE:n kanssa26.11.2019 08:55:32 EETTiedote

Maailman megatrendit, työn muutos ja rahoituksen epävarmuus vauhdittavat taide- ja kulttuurialaa kehittämään johtamis- ja liiketoimintaosaamista. Uusi Business of Culture-ohjelma tarttuu haasteeseen yhdessä alan toimijoiden kanssa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Keskiviikkona alkavassa ohjelmassa taide- ja kulttuurialan ammattilaisia ovat tukemassa Jenny ja Antti Wihurin rahasto, Saastamoisen säätiö, Föreningen Konstsamfundet ja Suomalais-ruotsalainen Kulttuurirahasto.

Maailman 100 parhaan joukkoon arvioidun Aalto Executive MBA:n vahvuus on vaikuttavuudessa18.11.2019 08:23:17 EETTiedote

Aalto-yliopisto on noussut kaikissa tärkeissä alakohtaisissa yliopistovertailuissa. Vastikään julkistetussa Times Higher Education -rankingin kauppa- ja taloustieteiden alan yliopistovertailussa Aalto nousi sijalle 54. Alle 50-vuotta sitten perustetuista yliopistoista 50 parasta listaava ”QS Top 50 under 50” piti Aalto-yliopiston yhdeksäntenä. Financial Times on arvostanut Aalto Executive MBA -ohjelman jälleen maailman sadan parhaimman joukkoon tuhansien verrokkien joukosta. Sijoitus oli tänä vuonna 92.