Suomen Golflehden sisällöntuottajaksi Susamuru ja uudeksi päätoimittajaksi Kalle Virtapohja

Suomen Golflehti on Suomen merkittävimpiä harrastelehtiä ja johtava golfjulkaisu noin 100 000 kappaleen painoksellaan. Lehti on golfliiton jäsenlehti, ja se ilmestyy 8 kertaa vuodessa. "Suomen Golflehti on yksi arvostetuimmista ja kiinnostavimmista harrastelehdistä Suomessa, mikä näkyi hyvin saamistamme useista erinomaisista esityksistä kesällä järjestetyssä tarjouskilpailussa. Suomen Golfliitolla ja Finnish Golf Consultingilla oli valintaa tehtäessä positiivinen ongelma valita hyvistä ehdotuksista paras. Susamuru vakuutti meidät halullaan ja kyvyllään kehittää jo nyt erinomaista lehteä entistä laadukkaammaksi ja kiinnostavammaksi. Lisäksi uskomme, että Susamurun vahva osaaminen tv-tuotannoissa tuo meille paljon lisämahdollisuuksia golfin viestinnässä jatkossa", kertoo Suomen Golfliiton toiminnanjohtaja Petri Peltoniemi.

"Golfin suosio on kasvanut Suomessa tasaisesti vuosi vuodelta. Lehden tärkeimpiä tehtäviä on palvella laaja-alaisesti harrastajien kasvavaa joukkoa", lehden tuleva päätoimittaja Kalle Virtapohja sanoo.

"Kilpagolfin osalta uudet haasteet liittyvät siihen, että golf palaa kesäolympiakisojen ohjelmaan Rio de Janeiron kisoissa 2016. Amatööritasolla Suomen parhaiden naispelaajien tähtäin on Aura Golfissa vuonna 2013 järjestettävissä EM-kisoissa. Golflehti ja www.golf.fi  seuraavat tarkasti suomalaisten huippupelaajien valmistautumista arvokisoihin", Virtapohja kertoo.

Läpimurto Susamurulle

Susamurun toimitusjohtaja Kari Voutila pitää alkavaa yhteistyötä merkittävänä läpimurtona yhtiölle.

"Susamuru tekee jo Suomen suurinta ratsastusalan lehteä Hipposta. Monikanavaisesta sisällöntuotannosta meillä on kokemusta esimerkiksi juniori.fi-sivuston yhteydessä. Golflehden ja golf.fi-sivuston tekeminen sopiikin portfolioomme erinomaisesti."

Alkuvuodesta ruotsalainen mediayhtiö Forma Contract osti enemmistön Susamurusta. Samalla Susamuru aloitti yhteistyön Forman tytäryhtiön OTW Median kanssa, joka on Ruotsin johtavia kustannustaloja, ja vastasi Ruotsin golfliiton jäsenlehden Svensk Golf'in uudistuksesta muutama vuosi sitten.

"Tämä on meille erinomainen tilaisuus tuoda OTW:n osaamista Suomeen. Susamurun tavoitteena on kasvaa merkittäväksi tekijäksi niin asiakaslehtien kuin digitaalisen sisällön tuottajana", Voutila jatkaa.

Susamuru aloittaa yhteistyön myös toisen emoyhtiönsä tyttären Forma Publishingin kanssa, joka vastaa jatkossa Golflehden mediamyynnistä.

"Goflehti täydentää hienosti mediamyyntiämme. Olen vakuuttunut, että pystymme tarjoamaan lehtiuudistuksen myötä ilmoittajille entistä parempaa mediaa", toteaa Forma Publishing Oy:n toimitusjohtaja Eve Vaasmaa.

Lisätietoa:
Suomen Golfliitto ry toiminnanjohtaja Petri Peltoniemi p. 0500 840 912

Suomen Golfliitto ry viestintäjohtaja (1.10.2011 alkaen) Kalle Virtapohja p. 050 328 3593

Susamuru Oy toimitusjohtaja Kari Voutila p. 0400 671 479

Forma Publishing toimitusjohtaja Eve Vaasmaa p. 0400 414 297

Suomen Golfliitto ry
Suomen Golfliitto ry on perustettu vuonna 1957. Liitto toimii Suomen golfseurojen valtakunnallisena keskusjärjestönä ja alueiden toiminnallisena yhdyssiteenä. Golfliittoon kuuluu 133 jäsenseuraa, joissa on reilut 140 000 jäsentä. Golfliiton jäsenseurojen yhteydessä olevia valmiiksi rakennettuja kenttiä on reilut 150. Golfin harrastajamäärä on viimeisen kahden vuosikymmenen aikana kasvanut räjähdysmäisesti. Vuonna 1985 harrastajia oli noin 6 700 ja seuroja 26. Liitto omistaa Suomen Golflehteä kustantavan Finnish Golf Consulting Oy:n.

Susamuru
Vuonna 2000 perustettu Susamuru on Suomen suurimpia kotimaisia tuotantoyhtiöitä. Yhtiön vuosiliikevaihto vuonna 2010 päättyneellä tilikaudella oli 5 miljoonaa euroa. Susamurun tunnetuimpiin tuotantoihin kuuluvat Matkaoppaat-tv-sarja sekä So You Think You Can Dance -formaatin suomalainen tuotanto Dance; Juniori-kanavan juontoympäristö sekä lukuisat asia- ja lastenohjelmat. Susamuru kustantaa Welcome to Finland -lehteä ja Hippos-lehteä.

Forma Publishing Group
Forma Publishing Group Oy on perustettu 1983. Se kuuluu ruotsalaiseen Forma Publishing Group Ab konserniin, jonka omistaa pörssiyhtiö Hakon Invest Ab. Forma Publishing Group Oy kustantaa aikakauslehtiä, asiakaslehtiä ja kirjoja Suomessa, Ruotsissa ja Virossa.