Suomen iloisin yrittäjä -finalistit valittu

Ilmarinen etsii jo viidettä kertaa Suomen iloisinta yrittäjää. Kisa on edennyt finalistivaiheeseen, ja finalistinelikko on koossa. Kisassa palkitaan yrittäjä, joka omalla osaamisellaan ja asenteellaan luo positiivista ilmapiiriä ympärilleen ja tuo erityistä iloa asiakkailleen.

Suomen iloisin yrittäjä 2018 -finalistit ovat:

• Lauri Salmi, Beauty Experience Lauri Salmi, Helsinki
  • Pauliina Nordberg, Rauman Hyvinvoinnin Walimo Oy, Rauma
  • Susanna Synnerberg, Perttilän Peli ja Deli Oy, Lohja
  • Riikka Liikavainio, Pottu ja Poika Oy, Ii

Ehdotuksia Suomen iloisimmaksi yrittäjäksi tuli kaikkiaan 459. Annettuja ääniä kertyi ehdotusvaiheessa reilut 30 000 kappaletta.

–Tavoitimme kisan kautta upeita yrittäjiä - mukana oli iloa arkeen tuovia yrittäjiä eri aloilta ja eri puolilta Suomea. Neljä eniten ääniä saanutta yrittäjää erottui selkeästi joukosta, Ilmarisen markkinointipäällikkö Mari Merilampi kertoo.

Finalisteja voi äänestää Ilmarisen verkkosivuilla 20.9. saakka. Voittaja julkistetaan 24.9.

Yrittäjän hyvinvointi heijastuu laajalle

Suomen iloisin yrittäjä -kilpailu jakaa kiitosta hyvästä työstä ja edistää parempaa arkea työpaikoilla. Tavoitteena on nostaa esiin työhyvinvoinnin tärkeys positiivisten yrittäjätarinoiden kautta. Työkyky, hyvinvointi ja tehokkuus kulkevat käsi kädessä. Kun ihminen voi hyvin, hän tekee myös työnsä hyvin.

–Yrittäjän hyvinvointi heijastuu laajasti sekä työkavereihin että asiakkaisiin ja koko lähiympäristöön. Omista voimavaroista huolehtimisella on myös selkeä yhteys hyvään työsuoritukseen ja yrityksen taloudelliseen menestymiseen. Työkyvystä huolehtiminen on satsaus paitsi tähän hetkeen, erityisesti tulevaisuuteen, Ilmarisen työkykyjohtaja Kristiina Halonen sanoo.

Meneillään on viides Suomen iloisin yrittäjä -kisa. Kilpailu on kerännyt vuosittain runsaasti yleisöääniä. Viime vuonna voiton vei liikunta-alan yrittäjä Laura Peippo Sirkasta.

Tutustu finalisteihin ja äänestä

ilmarinen.fi/suomeniloisinyrittaja

Suomen iloisin yrittäjä 2018 – äänestä suosikkiasi!

• Suomen iloisin yrittäjä 2018 -kilpailu järjestetään 21.8.–20.9.2018.
  • Kilpailuun ovat voineet osallistua kaikki suomalaiset yrittäjät, jotka työllistävät 1-10 henkilöä. Kuka tahansa on voinut ilmoittaa yrittäjän mukaan kilpailuun ja kuka tahansa voi äänestää suosikkiaan Ilmarisen verkkosivuilla.
  • Tuomaristo on valinnut finaaliin neljä eniten yleisöääniä saanutta yrittäjää. Finalisteja voi äänestää 13.–20.9.2018 Ilmarisen verkkosivuilla osoitteessa ilmarinen.fi/suomeniloisinyrittaja. Kisan voittaja julkistetaan 24.9.2018 Ilmarisen verkkosivuilla.
  • Kilpailun säännöt löytyvät Ilmarisen verkkosivuilta: ilmarinen.fi/suomeniloisinyrittaja

Lisätiedot:

Markkinointipäällikkö Mari Merilampi, p. 050 539 8599, mari.merilampi@ilmarinen.fi

Työkykyjohtaja Kristiina Halonen, p. 050 380 3868, kristiina.halonen@ilmarinen.fi

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme yli 1,1 miljoonaan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on 47 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Sopivaa työtä kaikille – osatyökykyisissä merkittävä hyödyntämätön potentiaali työmarkkinoille15.11.2018 11:00Tiedote

Osatyökykyisten heikosta työllistymisestä aiheutuvan toteutumattoman työpanoksen arvioidaan olevan 1,3 miljardia euroa vuodessa, selviää Ilmarisen laskelmasta. Ilmarisen yhteistyökumppaneineen kokoama Sopivaa työtä kaikille -kokonaisuus tarjoaa tietoa erityisesti työnantajille. Tavoitteena on lisätä tietoa ja edistää osatyökykyisten henkilöiden työllistymistä.

Postitaloa tyhjennettiin hajun vuoksi - vaaratilanne on ohi9.11.2018 11:59Tiedote

Helsingin Postitalossa levisi perjantaina aamupäivällä remontista aiheutunutta voimakasta hajua, mikä vuoksi pelastuslaitos evakuoi ihmisiä talosta. Kiinteistössä on tehty neljännen kerroksen terassin vedeneristystyötä, jossa on urakoitsijalta saadun tiedon mukaan käytetty Siplast Primer -nimistä eristysainetta. Eristysaineen hajua levisi ilmanvaihdon kautta osaan kiinteistön tiloista. Pelastuslaitos ja poliisi olivat paikan päällä selvittämässä tilannetta. Pelastuslaitoksen mukaan noin 20 henkilöä sai oireita ja heidän tilansa on tutkittu. Tiloihin palaaminen on Pelastuslaitoksen mukaan nyt turvallista. Hajuhaittaa poistetaan tuuletuksella. Toistaiseksi ei ole tiedossa, miksi haju oli päässyt leviämään ilmanvaihtoon. Asian selvittämistä jatketaan. Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva Postitalo on Ilmarisen omistama kiinteistö. Lisätietoja: Tomi Aimonen, kiinteistöjohtaja, Ilmarinen, 050 366 7501 Vesa Berg, palomestari, Helsingin pelastuslaitos p. 0500 601 326