RAY

Suomen ja Itävallan nettipokerit yhteen

RAY on tehnyt sopimuksen nettipokeriin liittyvästä tiiviistä yhteistyöstä itävaltalaisen Österreichische Lotterien -peliyhtiön kanssa. Yhtiöt avaavat asiakkailleen yhteisen pokeriverkon, jossa itävaltalaiset ja suomalaiset asiakkaat pääsevät pelaamaan keskenään. Aiemmin RAY on joutunut rajoittamaan nettipokerin vain suomalaisille pelaajille.

Palvelun yhdistäminen toteutetaan näillä näkymin helmikuussa.
Pokeriverkkojen yhdistymisen myötä pelaajien määrä kaksinkertaistuu. Odotuksena on, että laajempi pokeriverkko kasvattaa merkittävästi suomalaispelaajien kiinnostusta RAY:n nettipokeria kohtaan.

– Uudistus on huomattava parannus molempien maiden pelitarjontaan. Pelaajan näkökulmasta nettipokerin mielekkyys perustuu siihen, että pelaajia on riittävästi. Mitä enemmän meillä on pelaajia, sitä monipuolisempaa palvelua voimme pitää yllä ja sitä suurempia palkintopotteja voimme tarjota, RAY:n digitaalisten kanavien johtaja Jan Hagelberg sanoo.

Uuden Veikkauksen kilpailuasema paranee

Pokerikumppanin valinnassa RAY on painottanut erityisesti kumppanin pelitoiminnan luotettavuutta ja vastuullisuutta. Käytännössä Österreichische Lotterienin pelitoimintaa pyörittää sen tytäryhtiö Win2day, joka täyttää RAY:n ja Suomen viranomaisten edellyttämät vastuullisuusstandardit. Sisäministeriö hyväksyikin 8.12. RAY:n esityksen yhtiöiden yhteistyöstä. Yhteistyön mahdollisti myös se, että RAY ja Win2day käyttävät saman palveluntarjoajan pelialustaa.

Vuoden vaihteessa RAY, Fintoto ja Veikkaus yhdistyvät Veikkaus-nimen alle. Pokeriyhteistyön itävaltalaisyhtiön kanssa aloittaa siis uusi Veikkaus. Yksi monopoliyhtiön tärkeimmistä tehtävistä on ohjata ulkomaille suuntautuvaa pelaamista kotimaahan.

– Verkossa me elämme täysin kilpaillussa markkinassa. Olemme todella iloisia, että sisäministeriö hyväksyi pokeriverkkojen yhdistämisen. Yhteistyö parantaa merkittävästi uuden Veikkauksen mahdollisuuksia ohjata nettipokeriin pelattuja euroja suomalaisten käyttöön. Yhteistyöverkostojen kautta uusi Veikkaus kykenee tarjoamaan parempaa nettipokeria suomalaisille pelaajille, RAY:n liiketoimintajohtaja Timo Kiiskinen sanoo.

Lisätietoja:
Jan Hagelberg, RAY, digitaalisten kanavien johtaja, p.040 507 5712
Timo Kiiskinen, RAY, liiketoimintajohtaja, p. 040 568 2646

RAY
Turuntie 42

09 43701 (vaihde)http://www.ray.fi

1.1.2017 aloittava Veikkaus on kotimainen peliyhtiö, jolla on erityinen tehtävä. Uuden Veikkauksen rahapelejä pelaavat lähes kaikki aikuiset suomalaiset, ja yhtiöllä tulee olemaan 1,9 miljoonaa etuasiakasta. Pelaajien ansiosta yhteiseen hyvään kertyy yli miljardi euroa vuodessa. Pelien tuotoilla tarjotaan mahdollisuuksia parempaan elämään.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta RAY

Yli 54 000 euroa raha-automaatista: ”Luulin olevani piilokamerassa”15.12.2016 09:44:08 EETTiedote

Helsingin päärautatieasemalla koettiin keskiviikkona 14.12. yllättävä hetki, kun naisasiakas sai raha-automaatista yli 54 000 euron suuruisen voiton. Suurvoitto tuli Alkemia-pelistä RAY:n Pelikioskissa. Voittaja hämmentyi tilanteesta. – Pelissä oli meneillään vapaapelit, kun voitto tuli. Luulin, että kone sekosi ja että olen piilokamerassa. En vielä tiedä, mitä rahoilla teen, mutta vien ainakin lapseni ulos syömään, pelisalista haastatteluun tavoitettu iloinen voittaja kertoo. Voittohetkellä pelisalissa oli runsaasti asiakkaita. – Lähes jokaisella automaatilla oli pelaaja, mutta vain voittajaa lähinnä olleet 3–4 pelaajaa kerääntyivät ihmettelemään tapahtunutta. He eivät olleet uskoa, että täältäkin voi voittaa tällaisia summia, rautatieaseman Pelikioskilla voittohetkellä töissä ollut Mark Simanovskiy kertoo. Alkemia on RAY:n monilinjainen peli, jonka kasvava suurvoitto osui nyt onnekkaalle naispelaajalle Helsingissä. Jackpot eli suurvoitto laukeaa, kun pelaaja saa arvontakiekoille yhte