Suomen kokenein henkirikosjuttujen asianajaja Kari Eriksson kertoo kirjassaan rankoista rikosjutuista

Kun joku tapetaan tai kuolee väkivaltaisesti, se ei koske vain uhria ja tekijää, vaan siinä on myös omaisia molemmilta puolilta. – Kari Eriksson
Kari Erikssonin kirja 8 x murha – Asianajaja henkirikosjuttujen avustajana julkaistaan 28.4.2022.

Murha on rikoksista vakavin ja peruuttamattomin. Ihmisen surmaamista ei voi koskaan hyväksyä, mutta kykeneekö tekoon johtaneita syitä tai tekijää milloinkaan ymmärtämään? Mikä on uhrin ja omaisen asema? Kuinka voi selvitä läheisen ihmisen menettämisestä, kun kuolema tulee yllättäen väkivallan kautta?

Suomen kokenein henkirikosjuttujen asianajaja Kari Eriksson käsittelee näitä vaikeita kysymyksiä kahdeksan kertomusta sisältävässä kirjassaan. Eriksson on toiminut yli sadassa henkirikosjutussa sekä syytettyjen että omaisten avustajana. Asianajajan arki ja työ sekä hänen oma tapansa hoitaa kaikkein vaikeimpia rikoksia avautuu mielenkiintoisella tavalla näiden kahdeksan erilaisen tapauksen myötä.

Kaikissa kertomuksissa keskiössä on ihminen: heikko, tunteva ja erehtyvä. Murhaaja on ihminen vielä rikoksensa jälkeenkin. Sureva omainenkin voi pikkuhiljaa toipua ja selvitä, vaikka ei ehkä koskaan tule entiselleen.

Varatuomari Kari Eriksson on toiminut asianajajana vuodesta 1993. Hänen tunnetuin murhajuttunsa lienee tässäkin teoksessa käsiteltävä sarjakuristaja Michael Penttilän tapaus.

Kari Eriksson: 8 x murha – Asianajaja henkirikosjuttujen avustajana (Docendo 2022), sidottu, 316 sivua.

Tiedotus@docendo.fi

Arvorakennusten julkisivut paljastavat työmaahuumoria ja kätkevät synkkiä tragedioita25.3.2024 02:00:00 EET | Tiedote

Visurilta, Kesseliltä ja Geustilta kokonaisesitys Suomen sotahistoriasta vuosilta 1939–1945, kirjan julkistustilaisuus talvisodan päättymisen vuosipäivänä 13.3.13.3.2024 02:00:00 EET | Kutsu