Suomen kokkimaajoukkue kattaa syksyn sadon Le Soleiliin

Naantalin Kylpylän Le Soleil -ravintola tarjoaa tänä syksynä aivan uudenlaisen buffet-kattauksen yhteistyössä Suomen kokkimaajoukkueen sekä Ab Chipsters Food Oy:n kanssa. Kattauksen päätähtiä ovat korkealaatuiset lähiruokatuotteet - erityisesti loistamaan pääsee taidolla valmistettu, tuore kasvisruoka sadonkorjuun hengessä.
Le Soleilin uusi Sadonkorjuu-buffetmenu on kokkileijonien suunnittelema.

Kokkimaajoukkue vie maailmalle puhtaita makuja Suomesta

Kansainvälisissä kilpailuissa erinomaisesti menestynyt Suomen kokkimaajoukkue vie kisailun ohessa maailmalle puhtaiden makujen sanomaa ja tietoa suomalaisesta luomu-, riista- ja kalaruuasta. Maajoukkue käyttää ruuanlaitossa lähituotettuja, ekologisia raaka-aineita kuten lammasta, lähijuustoja, kalaa ja esimerkiksi vuohen jogurttia. Kokkimaajoukkueen mitalijahtia on tukemassa myös ahvenanmaalainen Ab Chipsters Food Oy, jonka ruokafilosofia sopii maajoukkueen tyyliin erinomaisesti: yhtiön tuotteissa maistuvat saariston tuoreus, puhtaus ja raikkaus.

Kisastrategia on tähän asti toiminut hyvin: joukkue saavutti 7. sijan vuoden 2012 kokkiolympialaisissa ja nappasi vuoden 2014 maailmanmestaruuskisoissa kultaa lämpimässä keittiössä ja hopeaa kylmästä pöydästä. Joukkueen johtaja keittiömestari Tapio Laineen mukaan vuoden 2016 kokkiolympialaisissa tavoite onkin kirkas kulta.

Yhteistyön tuloksena ainutlaatuinen buffet-kattaus

Naantalin Kylpylän Le Soleil -ravintola tunnetaan puhtaasta, suoraviivaisesta ja rehellisestä ruoasta, jossa hyödynnetään sesongin raaka-aineita kekseliäästi. Aina uusista ideoista ja toteutuksista innostuva Naantalin Kylpylän ravintolatoimenpäällikkö Jarno Saarinen onkin erittäin iloinen kokkileijonien kanssa aloitetusta yhteistyöstä - sen tuloksena Le Soleilin buffet-pöytään katetaan nyt täysin uusia, luovia makuja sadonkorjuun hengessä.

Saarisen mukaan teemalla haluttiin erityisesti korostaa laadukkaan kasvisruoan tärkeyttä buffet-pöytien valikoimissa. Ruokalajeissa hyödynnetään lähialueen raaka-aineita ja syksyn satoa, esimerkiksi metsäsienisalaatin, mustikkarättänän, pihlajamarmeladin ja punaherukkafenkolin muodossa. Chipsters Foodin erikoisuuksista menulle on otettu mukaan mm. ahvenanmaalaista ylämaankarjaa.

Uusi sadonkorjuu-buffet aloittaa Chaîne des Rôtisseurs -kilvinkin palkitussa Le Soleilissa teemamenujen sarjan, joka jatkuu läpi syksyn ja talven. Sadonkorjuu-menu on tarjolla illallisaikaan 16.9.-3.10.2015.

Lisätiedot:
Ravintolatoimenpäällikkö Jarno Saarinen
jarno.saarinen@naantalispa.fi

Kuvapyynnöt:
Jutta Ruusunen
Sunborn Group - Pramedia Oy
jutta.ruusunen@sunborn.com

Le Soleilin uusi Sadonkorjuu-buffetmenu on kokkileijonien suunnittelema.
Le Soleil on Naantalin Kylpylän palkittu ravintola.
Suomen kokkimaajoukkuetta luotsaa keittiömestari Tapio Laine.

Naantalin Kylpylä on osa Sunborn Saga Oy:tä, ja kuuluu Sunborn-konserniin. Naantalin Kylpylän lisäksi Sunborn-ryhmään kuuluvat mm. Ruissalon Kylpylä, Businesshotelli Excelsior Düsseldorf, Sunborn Bakery, Sunborn Catering, Logomo Kitchen, Pinella ja Naantalin Kaivohuone. Naantalin Kylpylän Le Soleil -ravintola on erikoistunut modernin Thai-keittiön ja innovatiivisen skandinaavisen ruokakulttuurin yhdistämiseen. Ravintolassa tarjoillaan päivittäin aamiaiset, lounaat ja illalliset sekä sunnuntaisin brunssi. Suomen kokkimaajoukkue ry on Suomen kansallinen joukkue, joka edustaa Suomea kansainvälisissä kokkikilpailuissa. Samalla kokkileijonat toimivat koko ruokamaa Suomen lähettiläinä ja kehittävät suomalaista ruokakulttuuria ja alan koulutusta. Ab Chipsters Food Oy on yksi Suomen johtavista kalan jalostajista ja markkinoijista. Suurkeittiöasiakkaille yritys toimittaa myös riistaa, lihaa ja kananpoikaa sekä sieniä, marjoja, tuoreita, esikäsiteltyjä kasviksia ja hedelmiä.