Suomen KT Kustannus Oy

Suomen KT Kustannus Oy alkaa julkaista Eroturvaa-lehteä toukokuussa 2016

EroTiedote 5/2016. Suomessa joka toinen liitto päättyy eroon eikä eroaminen ole tuskatonta. Toimituksemme ihmetteli, miksei eroaville ja sitä harkitseville ole tarjolla helposti saatavaa apua ja neuvontaa. Tarvetta olisi erityisesti keskusteluille ammattilaisten kanssa.

Koska tällaista lehteä ei ole aiemmin Suomessa julkaistu, me päätimme tehdä sen, koska koemme sen tulevan tarpeeseen. Lehdessämme kerrotaan kattavasti ja eri osapuolten näkökulmista erosta, sen tunnepuolen ja käytännön asioista. Lisäksi avasimme tukipuhelimen, joka päivystää tiistaisin ja torstaisin klo 12.00 - 18.00 numerossa 0800-92003. Tukipuhelimeen soitto on maksutonta ja siellä päivystävät eroasioihin perehtyneet psykologit ja psykoterapeutit.

Eroturvaa-lehti tarjoaa tukea, vertaiskokemuksia ja apua eroamista harkitseville, eroaville ja eron kokeneille sekä eroperheen lapsille.

Lehden ensimmäinen numero ilmestyy toukokuussa 2016 ja siinä ovat aiheina juristimme neuvot omaisuuden suojaamisesta, psykologimme ohjeistukset kuinka kertoa lapselle erosta ja miten huomioida hänet koko eroprosessin ajan. Esittelemme myös lapsille kohdennettuja eroaiheisia kirjoja ja esittelemme erilaisia eroryhmiä. Lisäksi löytyy artikkeli erobileistä ja nettideittailun maailmasta. Ensimmäisessä numerossa alkaa juttusarja vakavasta aiheesta; vieraannuttaminen.

Käy katsomassa sivustomme www.eroturvaa.fi. Sieltä löytyvät muun muassa psykologin haastattelu aiheesta avioero ja psyyke sekä artikkeli eroryhmistä. Käy myös tykkäämässä meistä Facebookissa (Eroturvaa-lehti).

Eroturvaa-lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Otamme myös erittäin mielellämme vastaan palautetta, kehitysehdotuksia ja juttujen aiheita!

Kati Wikström
Vieraileva päätoimittaja
kati@eroturvaa.fi

Lisätietoja: Antti Alastalo  Suomen KT Kustannus Oy, puh. 0400 170 409.

Suomen KT Kustannus Oy

HELSINKI

Eroturvaa
Suomen KT Kustannus Oy:n tarkoituksena on tarjota tukea, vertaiskokemuksia ja apua eroamista harkitseville, eroaville ja eron kokeneille sekä eroperheen lapsille. Suomen KT Kustannus Oy kustantaa tätä tarkoitusta varten Eroturvaa -lehteä.

www.eroturvaa.fi

Maksuton tukipuhelin 0800-92003 (tiistaisin ja torstaisin, klo 12-18.00).