Suomen Kuntaliiton valtuuskunnan oikaistu ja vahvistettu vaalitulos

Kuntaliiton valtuuston vaalilautakunta on 26.1.2018 ottanut uudelleen käsiteltäväksi 16.1.2018 tekemänsä päätöksen Kuntaliiton valtuuskunnan vaalin tuloksen vahvistamisesta. Vaalituloksen oikaisu koskee neljää tasauspaikkaa ja neljää puoluetta.

Kuntaliitto tiedottaa
31.1.2018
Julkaisuvapaa heti

Suomen Kuntaliiton valtuuskunnan oikaistu ja vahvistettu vaalitulos

Perussuomalaisten tasauspaikka menee Pirkanmaan vaalipiirin sijaan Satakunnan vaalipiiriin, Vihreän liiton tasauspaikka Oulun vaalipiirin sijaan Keski-Suomen vaalipiiriin, Vasemmistoliiton tasauspaikka Pirkanmaan vaalipiirin sijaan Lapin vaalipiiriin ja Suomen Kristillisdemokraattien tasauspaikka Uudenmaan vaalipiirin sijaan Hämeen vaalipiiriin.
Muilta osin valtuuskunnan paikkajako ja kokoonpano pysyvät 16.1.2018 ilmoitetun kaltaisena.

Tämä tiedotteen liitteenä oleva luettelo valtuuskunnan kokoonpanosta korvaa aiemmin julkaistun luettelon.

Liite: Kuntaliiton valtuuskunta 2018-2021. Päivitetty luettelo.

Valtuuston vaalilautakunnan puheenjohtaja Annika Kokko, p. 044 2731967
Valtuuston vaalilautakunnan sihteeri Riitta Myllymäki, Kuntaliitto, p. 050 349 5460

Kommunförbundets styrelses arbetsutskott om förlängd läroplikt: Det krävs stärkt basfinansiering, ökade stödåtgärder inom grundläggande utbildning och på andra stadiet samt flexiblare skolstart3.5.2018 14:23Tiedote

Kommunförbundets styrelses arbetsutskott har behandlat kostnadsberäkningar för en förlängd läroplikt. Förbundet föreslår mer flexibilitet såväl vid skolstarten som i den fortsatta skolgången, en förlängning av förskoleundervisningstiden samt riktade stödåtgärder inom den grundläggande utbildningen och på andra stadiet.

Kuntaliiton hallituksen työvaliokunta oppivelvollisuuden pidentämisestä: Perusrahoitusta vahvistettava, lisää tukitoimia perusopetukseen ja toiselle asteelle ja koulupolun alkua joustavoitettava3.5.2018 10:36Tiedote

Kuntaliiton hallituksen työvaliokunta on käsitellyt oppivelvollisuuden pidentämiseen liittyviä kustannuslaskelmia. Liitto ehdottaa koulupolun aloittamisen ja etenemisen joustavoittamista, esiopetusajan pidentämistä sekä kohdennettuja tukitoimia perusasteen ja toisen asteen koulutukseen.