Suomen Monikkoperheet ry valitsi puheenjohtajakseen kotkalaisen Tuula Anttilan

Suomen Monikkoperheet ry piti lauantaina 26.11.2022 vuosikokouksensa Jyväskylässä. Vuosikokous valitsi järjestön uudeksi puheenjohtajaksi kotkalaisen Tuula Anttilan.

Tuula Anttila on toiminut Suomen Monikkoperheet ry:n hallituksessa vuodesta 2018 alkaen, josta varapuheenjohtajana vuoden 2022 ajan. Hän on ollut vuonna 2017 perustamassa Kaakon Monikkoperheet ry:tä, toiminut siellä ensimmäisenä puheenjohtajana 2021 asti ja vuonna 2022 hallituksen jäsenenä. Tuulalle myönnettiin vuosikokouksessa pronssinen kunniakirja hänen ansiokkaasta viisivuotisesta toiminnastaan Suomen Monikkoperheet ry:ssä ja Kaakon Monikkoperheet ry:ssä.

Tuula Anttila saa luotsattavakseen vuonna 1995 perustetun kaksosten, kolmosten ja nelosten perheiden valtakunnallisen järjestön. Järjestö organisoi monikkolapset saaneille perheille vertaistukea yhdessä 16 jäsenyhdistyksensä kanssa, tekee vaikuttamistyötä monikkoperheiden hyväksi ja toimii asiantuntijana monikkovanhemmuuden ja monikkouden kysymyksissä. Järjestön toimisto sijaitsee Jyväskylässä.

-Odotan innolla ja ilolla tulevaa kaksivuotiskautta puheenjohtajana. On hyvä lähteä luotsaamaan järjestöä ja tekemään yhteistyötä, kun meillä on osaavat ja sitoutuneet työntekijät, innostuneet ja sitoutuneet järjestön hallituksen jäsenet sekä alueyhdistykset vapaaehtoisineen tuottamassa monikkoperheille vertaistukea ja toimintaa. Haluan mainita myös aktiivisen verkostotyön mm. Monimuotoiset perheet -verkoston kanssa. Tämä antaa hyvän pohjan viedä järjestöä eteenpäin ja kehittää toimintoja. Kiitos vuosikokoukselle luottamuksesta, Tuula Anttila toteaa.

Vuodesta 2013 lähtien hallituksessa toiminut lempääläinen Heli Laurila päätti nyt puheenjohtajuutensa Suomen Monikkoperheet ry:ssä. Heli on toiminut puheenjohtajana vuosina 2019–2022 ja varapuheenjohtajana vuosina 2015–2018. Heli on palkittu vuonna 2021 hopeisella kunniakirjalla ansiokkaasta ja pitkäaikaisesta toiminnastaan Suomen Monikkoperheet ry:n ja Pirkanmaan Monikkoperheet ry:n hyväksi.

Uusina hallituksen jäseninä hallitukseen valittiin Kaisu Kaistinen Turusta, Oula Lintula Jämsästä, Johanna Mustaniemi Oulusta ja Paula Peltonen Tampereelta. Terhi Marttila Espoosta ja Marko Oikarainen Kouvolasta valittiin jatkokaudelle.

Järjestön hallituksessa jatkavat Johanna Ahlberg Turusta, Sannamari Kiviranta Liperistä, Heli Lahti Helsingistä ja Paula Saarela Ruovedeltä.

Suomen Monikkoperheet ry kiittää lämpimästi Heli Laurilaa ansiokkaasta puheenjohtajakaudesta ja onnittelee uudeksi puheenjohtajaksi valittua Tuula Anttilaa sekä muita hallitukseen valittuja.

Tiedustelut ja Tuula Anttilan kontaktointi:
Tiina Matala, jarjestosihteeri@monikkoperheet.fi

Tuula Anttila kuvan julkaisun yhteyteen tieto: Kuvaaja Emilia Pulkki.

Suomen Monikkoperheet ry on Suomessa toimivien alueellisten monikkoperheyhdistysten valtakunnallinen kattojärjestö. Järjestö on perustettu vuonna 1995. Toiminnan päätavoitteita ovat kaksos-, kolmos- ja nelosperheistä kertovan tiedon jakaminen, edunvalvonta ja vertaistuki. Järjestön päärahoittaja on Veikkaus. Suomessa toimii tällä hetkellä vapaaehtoisvoimin 16 alueellista monikkoperheyhdistystä, jotka järjestävät tapahtumia ja toimintaa jäsenistölleen omalla toimialueellaan.