Halti Oy

Suomen monipuolisin luontoliikuntatapahtuma Halti Outdoor Weekend järjestetään jälleen syyskuussa Vuokatissa!

7.–9. syyskuuta 2018 Vuokatin hienoissa vaaramaisemissa järjestettävä tapahtuma kokoaan yhteen polkujuoksijat, vaeltajat ja pyöräilijät. Tapahtuman juuret ovat vuodesta 1945 järjestetyssä Suomen vanhimmassa vaellustapahtumassa Vuokatin Vaelluksessa, jonka perinteitä vaalitaan edelleen. Vuonna 2017 Halti lähti mukaan kehittämään tapahtumaa, ja tavoitteena onkin tarjota upeita luontokokemuksia eri lajien parissa kaikenikäisille sekä eri intensiteetillä urheileville ja ulkoileville luontoliikkujille. Tulevana syksynä lajikirjo laajenee entisestään, ja ohjelmassa on myös melontaa, metsäjoogaa ja oma vaellus koiraystäville.

Kolmipäiväisen tapahtuman eri osiot täydentävät hyvin toisiaan

Outdoor-viikonloppu käynnistyy perjantaina metsäjoogalla sekä ”HOW-etkoilla”, joissa valmistaudutaan tulevien päivien ohjelmaan. Tarjolla on mielenkiintoisia ja innostavia puhujia niin vaelluksen kuin polkujuoksunkin ystäville. HOW-etkot pidetään tapahtumakeskuksena toimivassa Vuokattihallissa, jossa luentojen lomassa voi valmistautua seuraavan päivän koitoksiin pastaa nautiskellen.

Lauantaipäivänä teemana on Vuokatin vaarojen valloitus, kun vaeltajat ja polkujuoksijat taivaltavat UKK-reittiä pitkin yli Vuokatin vaarajonon 13 huipun. Trail Challenge -polkujuoksussa matkavaihtoehtoina ovat Suomen raskain 112 kilometrin ultrajuoksu, jossa kokonaisnousua kertyy jopa 3 390 metriä sekä lyhyemmät 57 kilometrin, 42 kilometrin ja 22 kilometrin matkat. Vaelluksella vaihtoehtoina ovat 12 kilometrin ja 20 kilometrin matkat sekä uusi 10 kilometrin koiravaellus niille, jotka haluavat retkeillä yhdessä lemmikkiensä kanssa. Lauantain ohjelmassa on myös ohjattu maastopyörävaellus, jossa ajetaan monipuolinen reitti Vuokatin vaarojen polkuja ja latupohjia hyödyntäen.

Sunnuntaipäivän teemana ovat perheet sekä rentoutuminen. Päivän ohjelma pitää sisällään maksuttoman perhevaelluksen pienten, alle kouluikäisten lasten perheille, metsäjoogaa sekä melontaa. Melonta järjestetään Vuokatin urheiluopiston viereisessä Särkisen järvessä kurssimuotoisesti, eli tarjolla on opetusta sekä melonnan vasta-alkajille että lajissa jo hieman pidemmälle edenneille konkareille.

Kainuun Liikunta odottaa paikalle jopa 2000 osallistujaa

Halti Outdoor Weekend keräsi 2017 Vuokattiin noin 1000 osallistujaa, ja tänä vuonna tavoitteena on tuplata osallistujamäärä. ”Luontoliikunnan suosion nopea kasvu ja Haltin brändin tapahtumalle mukanaan tuoma nuorekkuus ja tunnettuus luovat tapahtumallemme vahvan pohjan. Uskon, että Halti Outdoor Weekendistä syntyy erityislaatuinen luontoliikunnan elämysviikonloppu, jossa erilaiset tapahtumaosiot täydentävät hyvin toisiaan”, valottaa tapahtuman järjestävän Kainuun Liikunnan toiminnanjohtaja Teemu Takalo Halti Outdoor Weekendin tulevaisuuden näkymiä.

Oikeanlaiset varusteet maksimoivat luontoliikkumisen nautinnon

Haltin aktiiviselle liikkujalle suunnitelluissa tuotteissa yhdistyvät keveys, helppous, käytettävyys ja toiminnallisuus. Haltin outdoor-tuotteet ovat käyneet läpi vuosikymmeniä jatkuneen testauksen ja niiden materiaaleissa ja yksityiskohdissa luotetaan aina alan viimeisimpään teknologiaan. Multisport-kategoria jatkaa kasvuaan, ja juoksuun sekä pyöräilyyn soveltuvien tuotteiden määrä on mallistossa lisääntynyt.

”Brändimme missio on inspiroida ihmisiä luontoon ja liikkumaan. Kevät- ja kesämallistomme tarjoaa monipuolisen kotimaisen vaihtoehdon luonnossa liikkujalle vaellukseen, juoksuun ja pyöräilyyn, oli kyseessä sitten vaativa aktiiviliikkuja tai rauhallisempi nautiskelija. On hienoa olla mukana kehittämässä Halti Outdoor Weekend -tapahtumaa ja kohdata kuluttaja meille kaikille tärkeiden lajien parissa”, kertoo Haltin toimitusjohtaja Sami Kiiski.

Halti mallisto on esillä Rianno Showroomissa. Yhteystiedot; Viestintätoimisto Rianno Communications, Ludviginkatu 1, 00130 Helsinki, Aino Pajukangas, puh. 050 348 5620, aino.pajukangas@rianno.fi

Lisätietoa tapahtumasta; www.outdoorweekend.fi

Sami Kiiski, Toimitusjohtaja, Halti Oy, Puh. 050-389 0901, Sami.Kiiski@halti.fi

Hanna-Liisa Erkheikki, Brand Manager, Halti Oy, Puh. 040-524 1718, Hanna-Liisa.Erkheikki@halti.fi

Teemu Takalo, Toiminnanjohtaja, Kainuun Liikunta ry, Puh. 044-532 5921, Teemu.Takalo@kainuunliikunta.fi

Halti Oy
Massbyntie 101
01151 Söderkulla

(09) 8520 81http://www.halti.fi

Halti on suomalainen outdoor-tuotteiden valmistaja. Olemme erikoistuneet urheilu- ja ulkoiluvaatteisiin sekä retkeilyvarusteisiin, joiden ylivoimainen toiminnallisuus sekä älykäs ja luonnon inspiroima suunnittelu auttavat retkeilijöitä kokemaan huippuhetkiä luonnossa. Valmistamme tuotteita uteliaille, aktiivisille ja vaativille outdoor-harrastajille, jotka arvostavat erinomaista toiminnallisuutta, parhaita teknisiä materiaaleja, täydellistä istuvuutta ja kauniin minimalistista pohjoismaista designia. Viimeisten 40 vuoden aikana Halti-tuotteita on käytetty eräissä maailman kauneimpiin ja unohtumattomimpiin kuuluvista paikoista. Olemme yksi harvoista toimialamme yrityksistä, jotka ovat varustaneet retkikuntia sekä pohjoisnavalle, etelänavalle että Mount Everestille. Meillä Haltilla jatkuu perinne innoittaa ihmisiä kokemaan luonto sellaisena kuin se on parhaimmillaan.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Halti Oy