Suomen Palomiesliitto SPAL on nyt Suomen pelastusalan ammattilaiset SPAL

Pelastustoimen, ensihoidon ja hätäkeskusten henkilöstön ammattiliitto SPAL on uudistanut nimensä. Uusi nimi kertoo vahvasta ja yhtenäisestä auttamisen ammattilaisten liitosta.

- Halusimme nimen, joka puhuttelee koko jäsenkenttäämme - pelastus-, ensihoito- ja hätäkeskustyöntekijöitä. Uusi nimi kuvastaa kasvavan jäsenistömme ydintehtävää ja saumatonta yhteistyötä pelastus- ja hälytystehtävissä, liiton johtaja Kim Nikula sanoo.

SPAL työskentelee pelastusalan työntekijöiden työelämän uudistamisen puolesta.

- Työn tekemisen edellytyksiä on kehitettävä pelastusalalla, sillä ensilinjan auttajat ansaitsevat parhaat mahdolliset työolosuhteet, riittävät resurssit työn tekemiseen ja vaativasta työstä oikeudenmukaisen palkan, Kim Nikula jatkaa.

Päätös nimenmuutoksesta tehtiin SPALin Liittokokouksessa 28.11.2019. Nimenmuutoksen yhteydessä uudistettiin myös liiton visuaalinen ilme.

SPALin sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@spal.fi  ja verkko-osoite www.spal.fi. Y-tunnus ja laskutustiedot pysyvät ennallaan.

Suomen pelastusalan ammattilaiset SPAL

• Suomen suurin pelastusalan työntekijöiden ammattiliitto
  • perustettu vuonna 1994
  • noin 5 000 jäsentä
  • 30 jäsenyhdistystä ympäri Suomen
  • kehittää ja neuvottelee alan työ- ja virkaehtosopimukset
  • edistää jäsentensä työturvallisuutta, työhyvinvointia ja kehittää työolosuhteita sekä uudistaa alan koulutusta

Kim Nikula, liiton johtaja, puh. 040 716 1805, etunimi.sukunimi@spal.fi
Tuula Kukonlehto, viestintäjohtaja, puh. 0400 352 709, etunimi.sukunimi@spal.fi

Suomen Palomiesliitto SPAL ry:n liittokokouksen julkilausuma: Pelastustoimen asema ja resurssit turvattava sote- ja pelastustoimen uudistuksessa28.11.2019 15:05:00 EETTiedote

Palomiesliiton SPAL ry:n liittokokous on huolestunut pelastusalan asemasta ja riittävästä toimintakyvystä tulevassa pelastustoimen uudistuksessa, jota valmistellaan sote-uudistuksen rinnalla. Kuntien vastuulla oleva alueen pelastustoimi siirtyy jatkossa maakuntien järjestämisvastuulle. Pelastustoimi on pidettävä omana, erillisenä toimialana maakunnissa, edellyttää Palomiesliitto.