Vainu

Suomen parhaan myyntiorganisaation tavoitteeksi kitkeä huonot myyntipuhelut maasta

Ohjelmistoyritys Vainu on ottanut tehtäväkseen parantaa myyjien asiakaskohtaamisten laatua ja nostaa ammattinimikkeen kunnioitusta Suomessa. Muutos on osa yrityksen viestintäuudistusta, jonka tavoitteena on saada Euroopan myyntiorganisaatiot hyödyntämään reaaliaikaista yritystietoa jokaisessa asiakaskohtaamisessaan. Suomessa Vainu tarjoaa kaikille yritysmyynnin johtajille ilmaisen koulutuksen siitä, kuinka parantaa myynnin asiakaskohtaamisia dataa hyödyntämällä.

Vainun uudessa ilmeessä tuodaan moderni myyjä keskiöön.

Vainun toimitusjohtaja Mikko Honkanen kommentoi tuoretta muutosta:

– On olemassa parempi tapa tehdä myyntiä, ja haluamme muuttaa ihmisten toimintatapoja tällä saralla. Viiden vuoden aikana olemme huomanneet tuhansissa asiakaspalavereissa, kuinka myyjät turhan usein epäonnistuvat kohdentamaan viestinsä asiakkaan tilanteen ja tarpeiden mukaan. Nykyään on yksinkertaisesti niin paljon tietoa helposti saatavilla, että umpimähkään soittelu vailla personointiaa on tullut tiensä päähän.

Suomen myyntijohtaja Sami Toivonen kokee, että Suomessa yleinen virhe on myynnin oikea-aikaisuuden huomiotta jättäminen:

– Yritys voi hyvin kuulua kohdeyleisöömme, mutta jos heillä on vaikkapa YT-neuvottelut käynnissä eivätkä investoi uusiin palveluihin, ei ole järkeä puskea päälle. Ostosignaaleiden seuraaminen auttaa ymmärtämään, missä tilanteessa yritys on, ja kuinka myyjänä voin olla asiakkaalle siinä ajan hetkessä hyödyllinen.

Osana uudistusta Vainu päivitti visuaalisen ilmeensä yhteistyössä bränditoimisto 358:n kanssa. Uusi ilme ja viestit ovat nähtävissä kaikissa Vainun kanavissa.

Vainun uudessa ilmeessä tuodaan moderni myyjä keskiöön.

Vainu
Eteläesplanadi 12

Vainu rakentaa yritystietokantaa, joka tarjoaa myyjille kaiken heidän tarvitsemansa yritystiedon eri asiakaskohtaamisiin. Vainun teknologia on luotu keräämään, lukemaan ja ymmärtämään kaikki koskaan kirjoitettu yritystieto ja esittämään se myyjille ymmärrettävässä ja helposti omaksuttavassa muodossa.

Yli 2 000 myyntitiimiä ympäri Eurooppaa ja Yhdysvaltoja hyödyntää Vainun yritystietoa myydäkseen enemmän ja nopeammin - paremmalla hit ratella. Vainu on voittanut useita palkintoja myynnin saralla, mm. Vuoden myyntiorganisaation palkinnon vuonna 2017.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi