Bermanto Oy

Suomen suurin betonilattiaurakoitsija syntyi

Suomalaiset perheyhtiöt Lattia-Miredex Oy, Piimat Oy ja Betomix Oy, sekä aiesopimuksella mukaan liittyvä Dyny Oy, yhdistyivät Bermanto Oy:ksi 4.5.2016. Valtakunnallisesti toimivasta yhtiöstä tulee alansa suurin 15 milj. euron liikevaihdolla, ja se työllistää 80 henkilöä. Bermanto360-palvelukonsepti on ensimmäinen laatuaan. Kaikki tarvittava osaaminen löytyy yhden katon alta; betoni- tai designlattian suunnittelu, materiaalit, urakointi, pintakäsittelyt ja huolto.
Betomix ja Dyny tekivät yhteistyössä dyny®PRO-pintakäsitellyn betonilattian Tampereen K-rauta Lahdesjärvelle.

Sulautuvien yhtiöiden omistajat jatkavat uuden yhtiön omistajina ja yrittäjinä, lisäksi omistajiksi liittyvät yritysjärjestelyssä avustaneet Pirjo Repo, Kari Kolu ja Juha Hetemäki. Bermannon yritysjärjestely on rakennettu ilman ulkopuolista rahoitusta. Yhtiön tavoitteena on kasvaa orgaanisesti sekä yritysostoin. Bermanto360 -palvelukonseptista hyötyvät kaikki betonilattia- ja pinnoitusurakoitsijat aliurakoinnin ja yhteistyön muodossa.

”Omistusjärjestelyt on tehty siten, että kannattavista yhtiöistä muodostettu Bermanto Oy pystyy tekemään seuraavan kasvuloikan omilla resursseillaan. Yrittäjät saavat syntyvän arvonnousun asiakkaiden ottaessa Bermanto 360 -palvelukonseptin omakseen” sanoo hallituksen jäsen Kari Kolu.

Betonilattia-alalla pitkään toimineet yrittäjät haluavat nostaa betonilattian tekemisen uudelle tasolle tarjoamalla testattuja, innovatiivisia lattiaratkaisuja teollisuuteen sekä liike- ja julkisiin tiloihin. ”Sulautumisprosessin aikana on ollut huikeaa huomata miten paljon osaamista ja tietoa betonilattia-alalla on. Sitä hyödynnetään heikosti ja siksi olemme olemme keränneet tämän osaamisen yhden katon alle. Nyt asiakkaamme saavat parempia lattioita” sanovat toimitusjohtaja Ari Simola ja hallituksen puheenjohtaja Juha Hetemäki kuin yhdestä suusta.

”Pitkään alan vastuullisissa rooleissa sekä projekteissa että järjestöissä olleena olen kaivannut Suomeen lattiaurakoitsijaa, joka uskaltaisi ottaa kokonaisvastuun. Nyt löytyi sellaiset yhteistyökumppanit, joiden kanssa tällainen yritys voitiin pystyttää ja saan itse olla mukana vastuuta ottamassa” sanoo tekninen johtaja Martti Matsinen.

Lisätietoa:

www.bermanto.fi

Ari Simola, toimitusjohtaja, Bermanto Oy
puh. 0500 713 294 (ari.simola@lattiamiredex.fi)

Martti Matsinen, tekninen johtaja, Bermanto Oy
puh. 0400 458 382 (martti.matsinen@piimat.fi)

Juha Hetemäki, hallituksen puheenjohtaja, Bermanto Oy
Puh. 040 503 2797 (juha.hetemaki@me.com)

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Suomalaiset perheyhtiöt Lattia-Miredex Oy, Piimat Oy, Betomix Oy ja Dyny Oy yhdistyivät Bermanto Oy:ksi.

Kuvat

Suurin suomalainen betonilattiaurakoitsija

Suomalaiset perheyhtiöt Lattia-Miderex Oy, Piimat Oy, Dyny Oy ja Etelä-Suomen Imubetoni Oy sekä Betomix Oy:n lattialiiketoiminta yhdistyivät Bermanto Oy:ksi. Keräsimme yli 100 vuoden kokemuksen yhden katon alle luodaksemme ainutlaatuisen Bermanto®360-palvelukonseptin. Bermanto työllistää 100 henkilöä ja liikevaihto on 20 miljoonaa euroa.

Bermanto® on Suomen ensimmäinen yritys, joka voi ottaa tuoteosakaupan tyyliin vastuun koko betonilattiaprojektista. Bermanto®360 pitää sisällään betonilattian suunnittelun ja toteutuksen, pinnoituksineen tai pintakäsittelyineen sekä huoltoineen. Meiltä saat myös pelkät materiaalit mitoituksineen.

www.bermanto.fi