Suomen suurin burgeriterassi tuo hampurilaismestarit ja jalkapallon EM-kisat Rautatientorille

Toissa kesänä suosiollaan yllättänyt ensimmäinen Burger Lovers -ruokatapahtuma järjestetään pandemian aiheuttaman välivuoden jälkeen taas kesäkuussa. Koronarajoitusten vuoksi tapahtuman muoto vaihtuu avoimesta ruokafestivaalista Suomen suurimmaksi burgeriravintolaksi, jonka keittiöistä vastaavat maamme arvostetuimmat hampurilaisravintolat ja burgereihin erikoistuneet keittiömestarit. Burger Lovers -jättiravintola aukeaa Helsingin Rautatietorille 11. kesäkuuta ja on avoinna joka päivä 21.6. saakka. Terassiravintolan suurilta näytöiltä voi seurata jalkapallon EM-kisojen alkusarjan otteluita, eli myös Suomen Huuhkaja-miehistön ensiesiintymistä jalkapallon arvokisoissa.

”Odotimme ensimmäiseen Burger Lovers -festivaaliin 10 000:ta vierasta ja saimme heitä 34 500. Nyt jouduimme miettimään konseptin uusiksi, mutta uskon että vastuullisuus, turvallisuus, maku ja viihtyvyys mahtuvat hyvin samaan yhtälöön ja sopivin turvavälein Suomen suurimmalle burgeriterassille”, kertoo Antti Suikkari Burger Lovers Finland -yhteisöstä. Kuva Antti Suikkari

Kesällä 2019 järjestetty Suomen ensimmäinen hampurilaisfestivaali ylitti niin järjestäjien, siihen osallistuvien ravintoloiden kuin yleisönkin odotukset. Hampurilaisten ystäviä saapui burgeritapahtumaan kolmen päivän aikana lähes 35 000. Viime kesänä festivaali jäi koronarajoitusten vuoksi väliin, mutta nyt Burger Lovers Finland -yhteisön aktiivit tuovat odotetun ruokatapahtuman Helsingin Rautatientorille Suomen suurimpana burgereihin erikoistuneena terassiravintolana.

Tapahtuman järjestelyissä noudatetaan Senaatintorin kesä -terassikokeilun hyvin onnistunutta esimerkkiä. Avoimen yleisötapahtuman sijaan festivaali vaihtuu burgeriterassiksi, jonka pöytien sijoittelussa huolehditaan riittävistä turvaväleistä, määritellyistä asiakaspaikoista ja niiden hygieniasta sekä hyvistä käsienpesumahdollisuuksista. Normaalien ravintoloiden tyyliin myös Suomen suurimpaan burgeriravintolaan on mahdollista tehdä pöytävarauksia 4-, 6- tai 10-hengen pöytiin. Vapautuvaa pöytää ja paikkaa voi myös jonottaa terassialueen ulkopuolella.

”Senaatintorin onnistunut terassikokeilu osoitti, että vastuullisuus, turvallisuus, maku ja viihtyvyys mahtuvat hyvin samaan yhtälöön. Näin mekin uskalsimme tehdä päätöksen festivaalimme muuttamisesta pidempiaikaiseksi terassiravintolaksi. Ravintolamallilla toimiminen mahdollistaa laadukkaiden burgereiden tuomisen Helsingin paraatipaikalle ja turvallisen ruokailukokemuksen kaikille asiakkaille”, kertoo tapahtuman järjestävän Burger Lovers Finland Oy:n Antti Suikkari.

Terassiravintolan monipuolisesta keittiöstä vastaa 8-10 mukaan valittavaa burgeriravintolaa eri puolilta Suomea. Tarjolle tulee useita erityylisiä ja eri tekniikoilla valmistettuja hampurilaisia. Perinteisten burgerien lisäksi listoilta tulee löytymään myös hitaasti savustamalla kypsytettyjä grilliherkkuja sekä useita vegaanisia ja kasvisvaihtoehtoja.

”Luvassa on varsinainen burgeri- ja sporttifanien superturnaus, sillä huuhkajat pelaavat avausviikonloppuna ensimmäisen EM-kisamatsinsa. Burgeri, juoma ja futis ovat voittava yhdistelmä, joten tuomme alueelle useampia näyttöjä, joista alkusarjan otteluita voi seurata laadukkaita burgereita nauttien. Myös käsienpesupisteitä ja vessoja on tarjolla riittävästi”, lisää Suikkari.

Burger Lovers -terassiravintola

Burger Lovers -terassiravintola on avoinna Helsingin Rautatietorilla 11.-21. kesäkuuta 2021 päivittäin kello 12-22. Terassiin osallistuvat hampurilaisravintolat ja burgereihin erikoistuneet keittiömestarit tarjoilevat burgereita pop-up -pisteistään tai ruokarekoistaan. Mukaan tulevien ravintoloiden listaus vahvistuu toukokuun alussa. Koko terassialue toimii anniskelualueena ja asiakkailla on 4 tai 6 hengen pöytiin varausmahdollisuus hintaan 5 euroa/asiakaspaikka. Terassiravintolan VIP-alueella myös 10 hengen pöytiä ja maistelumenun ennakkovarausmahdollisuus.

Burger Lovers -terassin ravintolapöytiin on haettu lupa 2000:lle istumapaikalle. Asiakaspaikkojen lopullinen määrä toteutuu tapahtumanaikaisten viranomaismääräysten mukaisesti. Pöytävaraukset https://www.burgerlovers.fi/ -sivuston kautta. Terassiravintolan pääyhteistyökumppanit ovat Vaasan, Pepsi Max ja Auran-kastikkeet.

Antti Suikkari, Burger Lovers Finland, +358 50 347 5015, antti@burgerlovers.fi

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Burger Lovers Finland -yhteisön aktiivit Mikko Väisänen ja Antti Suikkari ovat järjestämässä Suomen suurinta burgeriterassia Helsingin Rautatientorille 11.-21.6.2021. Kuva: Timo Korhonen / Seiska
Vantaan Myyrmäen Deluxe Burgersin taidonnäytteitä Burger Lovers Festival -tapahtumassa kesällä 2019. Kuva Antti Suikkari, Burger Lovers Festival
Burger Lovers Festival 2019 yleisöäänestyksen voitti kuopiolaisen Bowl D1nerin Burger5 -hampurilainen. Kuva Antti Suikkari, Burger Lovers Festival

Suomalainen sähköskuuttiyhtiö konseptoi mikroliikkuvuuden palveluksi17.5.2021 10:52:37 EEST | Tiedote

Suomalainen Augment Bike Oy on konseptoinut sähköisen mikroliikkuvuuden nopeasti kansainvälistyväksi palvelutuotteeksi. Augment.eco tarjoaa huolettoman ja laadukkaan henkilökohtaisen sähköisen potkulaudan alan ensimmäisenä toimijana saumattomalla huoltopalvelumallilla. Vuonna 2020 aloittanut Augment.eco on Suomen lisäksi toiminnassa jo Ruotsissa, Tanskassa, Itävallassa ja Ranskassa. Seinäjoella ja Itävallan Stuhlfeldenissä huolto- ja logistiikkakeskuksia ylläpitävä Augment.eco -palvelu lanseerataan kesällä Italiassa.

Vaasan StreetFood SOFT BUN on pehmeästi paras burgerisämpylä22.4.2021 10:51:06 EEST | Tiedote

Tulevan kesän merkittävin Street Food -uutuus laajassa vähittäiskauppajakelussa on Vaasan SOFT BUN. Se on ainutlaatuisen pehmeä ja kuohkea potato bun -hampurilaissämpylä, joka nostaa burgerin täytteiden maut ansaitsemaansa asemaan. Aidon amerikkalaisen perunasämpyläreseptin mukaan leivottu suomalainen sämpyläuutuus muuttuu paahdettaessa superpehmeäksi ja ilmavaksi tarjoten hampurilaiselle kestävän ja imukykyisen, käsissä helposti pideltävän rungon.

Korona siivitti suomalaisen helikopteriyhtiön nousuun19.4.2021 11:43:33 EEST | Tiedote

Kuluneena talvena aloitettu Helsinki Citycopter-helikopteripalvelu on saavuttanut pandemian aiheuttamien matkustusrajoitusten myötä kotimaisille liike- ja tilauslennoilleen lentävän lähdön. Yhtiö operoi asiakaslentojaan kolmella helikopterilla joko Helsinki-Vantaan tilauslentoterminaalista, kaupunkikeskustojen satunnaisilta laskeutumispaikoilta tai tarvittaessa asiakkaiden kotipihoilta käsin. Helsinki Citycopter parantaa liikenneyhteyksiä pääkaupunkiseudun ja maakuntien välillä sekä tarjoaa nopean ja vaivattoman pääsyn kohteisiin, joihin Suomen muu lentoverkosto ei yllä.

Naughty BRGR onnistui ravintolasulkutempauksessaan: 30 000 burgeria ennätysajassa23.3.2021 12:54:34 EET | Tiedote

Keittiömestari Akseli Herlevin perustamat Naughty BRGR -ravintolat ovat pitäneet keittiönsä toiminnassa ja henkilökuntansa töissä maaliskuun 8. päivänä alkaneesta ravintolasulusta lähtien. Ravintolayhtiö tavoitteli valmistavansa ja myyvänsä alkujaan kolmeksi viikoksi määrätyn sulun aikana 30 000 hampurilaista. Kunnianhimoinen tavoite täyttyi jo kahdessa viikossa ja samalla Naughty BRGR rikkoi myyntiennätyksensä. Herlevi arvioi suosion perustuvan ihmisten talkoohengen ja laadukkaan tuotteen lisäksi koronaturvalliseen palveluun sekä kotiin saakka laatunsa pitävien annosten toimitusketjuun.

Kirjailijat antavat teoksilleen äänensä radiossa2.3.2021 12:26:08 EET | Tiedote

Suomalaisen nykykirjallisuuden suosituimpiin tähtiin kuuluvat Max Seeck, Henriikka Rönkkönen ja Kale Puonti tuovat teoksensa suuren yleisön kuultavaksi suorissa radiolähetyksissä maaliskuussa. Myös Samu Haber osallistuu Suplan lukuhetkeen lukemalla ääneen omaa elämäkertaansa. Lukuhetkien tarkoitus on kannustaa kuluttajia kirjallisuuden pariin ja ne lähetetään Radio Rockin, Radio Suomipopin ja Me Naiset Radion taajuuksilla maaliskuun jokaisena lauantaina.