Vierumäki Country Club Oy

Suomen Urheiluopisto teki sopimuksen Vierumäen kiinteistönhuollosta SOL Palveluiden kanssa

Vierumäki-yhtiöiden, Vierumäki Country Club Oy ja Suomen Urheiluopiston kiinteistönhoito siirtyy heinäkuussa SOL Palvelut Oy:n hoidettavaksi. Kolmivuotinen sopimus koskee lähes sadan tuhannen kerrosneliömetrin laajuudelta kiinteistöjä ja noin 200 hehtaarin maa-alueita

– Olemme iloisia, että saimme SOL Palvelut tähän kumppaniksi. Meillä on kokemusta yhteistyöstä jo aiemmilta vuosilta, ja luotamme kumppanuuteen nyt myös kiinteistönhoidon alalla. Kyse on meille tärkeästä omaisuuserästä ja asiakkaidemme viihtyvyydestä. Vierumäki tunnetaan siisteydestään, Vierumäen toimitusjohtaja Heikki Hietanen sanoo.

Urheiluopiston alueella on mm. monitoimiareena, kaksi jäähallia, uimahalli ja muita urheiluhalleja sekä paljon majoitustilaa erityyppisissä rakennuksissa.

– Sopimus on laaja-alainen. Siihen sisältyy kiinteistönhoidon lisäksi ulkoalueiden kunnossa- ja puhtaanapitoa, puutarhanhoitoa ja jatkuvaa päivystystä. Monet Vierumäen kiinteistöistä edellyttävät erikoistaitoja, kuten uimahallin vesianalyysien tekeminen. Kohteeseen tulevat meiltä myös kokoaikaiset putki- ja sähköasentajat”, Lahden SOL Palveluiden Päijät-Hämeen alueen palvelupäällikkö Ari Lehikoinen kertoo.

– Kiinteistöpalveluiden kilpailutuksessa käytettiin kriteereinä hintaa, henkilöstön osaamista, kalustoa ja energianhallintaa, Vierumäen kiinteistöpäällikkö Jukka Oksanen kertoo.

SOL Palvelut Oy:n Päijät-Hämeen myyntipäällikkö Merja Suurnäkki sanoo sopimuksen koskevan yli kymmenen vakituisen työntekijän ja useiden kausityöntekijöiden työpanosta.

Vierumäki on monipuolinen liikunta- ja vapaa-ajankeskus, jonka alueella sijaitsee maan suurin liikunta-alan oppilaitos Suomen Urheiluopisto. Vanhimmat kiinteistöistä on rakennettu 1930-luvulla, puolet kuitenkin 2000-luvulla. Alueella käy vuosittain yli 400 000 kävijää, joista neljännes yritysasiakkaita. Vierumäki sijaitsee vain reilun tunnin ajomatkan päässä pääkaupunkiseudulta.

Kiinteistöpäällikkö Jukka Oksanen, Vierumäen Infra Oy, p. 010 5777 270

Palvelujohtaja Arto Mäkinen, SOL Palvelut Oy, p. 040 513 7358

Myyntipäällikkö Merja Suurnäkki, SOL Palvelut Oy, p. 0400 602 919

Vierumäki Country Club Oy