Suomen Voimanostoliitto langetti kuuden kuukauden mittaisen urheilun toimintakiellon

Suomen Voimanostoliitto on tänään tekemällään päätöksellä langettanut kuuden (6) kuukauden mittaisen urheilun toimintakiellon 25.1.- 24.7.2019 voimanostotuomari Eero Ahlrothille tämän jatkuvan sääntöjen vastaisen ”jankkaavan” kirjoittelun johdosta. Hänelle oli aiemmin liiton toimesta annettu varoitus kurinpitotoimena sekä viety oikeus kirjoittaa liiton Facebook -ryhmissä. Ahlroth oli valittanut päätöksestä Urheilun oikeusturvalautakunnalle, joka hylkäsi valituksen 28.12.2018 tekemällään päätöksellä.

Tästä huolimatta Ahlroth jatkoi liiton päätösten sekä Urheilun oikeusturvalautakunnan päätöksen vastaisesti epäasiallista kirjoitteluaan osoittaen siten poikkeuksellista piittaamattomuutta niin liiton säännöistä kuin kun Urheilun oikeusturvalautakunnan nimenomaisesta päätöksestä hylätä hänen valitus.

Terveisin,

Tero Hyttinen, puheenjohtaja
Suomen Voimanostoliitto ry.
Parkkitie 5 A 3
95600 Ylitornio
gsm +358 44 309 2263

Suomen Voimanostoliitto ry. on Suomen Olympiakomitean jäsenjärjestö, jonka urheilijat ovat Suomen Urheilun Eettisen Keskuksen dopingtestauksen piirissä.

Lisenssinostajia Suomen Voimanostoliitossa on lähes 1 000.