Suomen Yliopistokiinteistöt Oy myy Kajaanin kampuksen tilat Rakennusteholle

Suomen Yliopistokiinteistöt Oy on myynyt Kajaanin Seminaarin-kampuksen kiinteistöt oululaiselle Rakennusteho Group Oy:lle. Kauppaan kuuluu tontteineen yhteensä kymmenen rakennusta ja 12 300 kerrosalaneliömetriä.

Suomen Yliopistokiinteistöt Oy (SYK) luopuu Kajaanin Seminaarin-kampuksen kiinteistöistä, sillä kiinteistöjen vuokralaisella, Oulun yliopistolla, ei ole ollut niille käyttöä vuoden 2013 jälkeen. Kiinteistöt jäivät pois opetuskäytöstä, kun Oulun yliopiston opettajankoulutus keskitettiin Ouluun.

Tiloissa toimivat tällä hetkellä muun muassa Kajaanin kaupunki, Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä eli Kainuun Sote, Kainuun Etu Oy, Metsähallitus ja OTSO Metsäpalvelut. Kaikki voimassa olevat asiakassuhteet sopimuksineen siirtyvät kaupantekohetkellä Rakennustehon hallintaan. Tontin kymmenestä rakennuksesta kuusi on suojeltu voimassaolevalla SR-7-kaavamerkinnällä.

– Kajaanin kampuksen vuokrausaste on erittäin korkea ja sen vuokralaiset vakavaraisia. Heidän kanssaan on hyvä jatkaa alueen kehittämistä edelleen. SYK:n kanssa yhteistyö ja kampuksen viestikapulan vaihto on käynyt sujuvasti, siitä iso kiitos heille, Rakennustehon toimitusjohtaja Jaakko Moilanen kertoo.

– Olemme saaneet kiinteistöjen käyttöasteen Kajaanissa Oulun yliopiston lähdön jälkeen hyvälle tasolle. Kiinteistöt ovat hyvässä kunnossa, ja nyt on aika tehdä seuraavia siirtoja. Kiinteistöjä lähtee kehittämään toimija, joka pystyy tarjoamaan lisäarvoa vastaamalla markkinan tarpeisiin aiempaa paikallisemmin. Kiinteistökauppa on alueen kehityksen kannalta positiivinen askel, SYK Oy:n johtaja Juha Uotila sanoo.

Rakennusteho Group Oy
toimitusjohtaja Jaakko Moilanen
puh: 040 583 0572
jaakko.moilanen@rakennusteho.fi

johtaja Juha Uotila, kampuskehitys ja markkinointi
puh: 050 492 9653
juha.uotila@sykoy.fi

Suomen Yliopistokiinteistöt (SYK) on valtakunnallinen kampuskehittäjä, joka omistaa ja kehittää yliopistokiinteistöjä pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Kehitämme vetovoimaisia kampuksia ja luomme alueellisen kasvun mahdollisuuksia yhdistämällä tieteen ja tutkimuksen, elinkeinoelämän ja elävän kaupungin. Tarjoamme muun muassa korkeakoulujen, yritysten ja palveluntarjoajien käyttöön tulevaisuuden tilaratkaisuja sekä asiakkaidemme tarpeita vastaavia, kustannustehokkaita tiloja. SYK:n omistavat Suomen valtio ja 10 yliopistoa pääkaupunkiseudun ulkopuolelta. Yhtiön tasearvo on noin miljardi euroa, ja se koostuu yliopistojen 310 rakennuksesta. Vuoden 2016 liikevaihto oli 147,6 miljoonaa euroa. www.sykoy.fi

Rakennusteho Group Oy on oululainen asumisen palveluyritys. Etsimme, suunnittelemme ja toteutamme ideoita asumiseen eri elämäntilanteissa. Toteutamme vuosittain satoja harkittua koteja, joiden rakentamiseen osallistuu noin 200 rakennusteholaista. Vuonna 1994 perustetun perheomisteisen yrityksemme näkyvintä toimintaa ovat vapaarahoitteiset omistusasunnot, mutta tuotamme myös yksilöllisesti suunniteltuja palvelutaloja ja toimitiloja.

Laatu ja prosessien jatkuva kehittäminen ovat toimintamme perusta. Osaava organisaatio ja hyvät yhteistyökumppanit takaavat yrityksen kasvun ja kehityksen. www.rakennusteho.fi

Suomen Yliopistokiinteistöt Oy:n toimitusjohtajaksi Sanna Sianoja25.9.2019 09:06:32 EEST | Tiedote

Suomen Yliopistokiinteistöt Oy:n (SYK) toimitusjohtajaksi on nimitetty diplomi-insinööri, MBA Sanna Sianoja, 49. Sianoja aloittaa tehtävässään 1. marraskuuta 2019. Yhtiön nykyinen toimitusjohtaja Mauno Sievänen siirtyy eläkkeelle vuodenvaihteessa. SYK:n hallitus teki valinnan suuresta, noin 80 hakijan joukosta. Hallitus painotti valinnassa kiinteistö- ja rakennusalan kokemusta sekä laaja-alaista strategista ja operatiivista kokemusta niin johtamisesta kuin liiketoiminnastakin. Sanna Sianoja erottui joukosta myös vahvojen vuorovaikutus- ja verkostoitumistaitojensa ansiosta. – Sanna Sianoja on kiinteistöliiketoiminnan ja kiinteistökehityksen ammattilainen. Hänellä on hyvät valmiudet lähteä kehittämään yliopistokampuksia yhdessä yhtiön muiden ammattilaisten sekä kampuksilla toimivien vuokralaisten kanssa. Sannan tavoitteellinen työskentelyote, hyvät vuorovaikutustaidot ja kansainvälinen kokemus tekivät meihin suuren vaikutuksen, toteaa SYK:n hallituksen puheenjohtaja, Päivi Mikkola. – Odo

Oamk Linnanmaa -rakennushankkeen harjannostajaiset5.6.2019 13:06:43 EEST | Tiedote