Suomen Yrittäjät ajaa yrittäjän asiaa 115 000 yrittäjän voimin

Suomen Yrittäjien tarkistettu jäsenmäärä on 115 000 jäsenyritystä. Töitä niissä on yli 550 000 työntekijälle. Kun mukaan lasketaan yrittäjän oma työpaikka, työpaikkoja on yli 660 000.

- Suuri jäsenmäärä antaa meille vahvan selkänojan vaikuttamiseen. Kun yrittäjiä on laajalti mukana, yrittäjien ääni kuuluu. Näillä luvuilla on erinomaiset edellytykset tehdä työtä suomalaisten yrittäjien hyväksi ja rakentaa Suomesta yrittäjäyhteiskuntaa, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen sanoo.

Tilastokeskus yhdisti Suomen Yrittäjien paikallisyhdistysten ja 44 Suomen Yrittäjiin kuuluvan toimialajärjestön jäsenrekisterit ja laski Yritysten rakenne- ja tilinpäätöstilaston tietojen perusteella jäsenyritysten yritysten ja niissä työskentelevien henkilöiden lukumäärän.

Tiedot perustuvat uusimpaan, vuotta 2016 koskevaan Yritysten rakenne- ja tilinpäätöstilastoon ja jäsenrekisterien tilanteeseen vuodenvaihteessa 2017 - 2018.

Hieman alle kaksikymmentä toimialajärjestöä ei kyennyt toimittamaan rekisteritietoja Tilastokeskukseen. Niiden (noin 17 000 yritystä) jäsenmäärä laskettiin Suomen Yrittäjissä.

Jäsenyrityksistä noin 50 000 on työnantajayrityksiä. Työpaikkoja niissä on yli 550 000 työntekijälle. Kun mukaan lasketaan yrittäjän oma työpaikka, luku on yli 660 000.
Suomen Yrittäjiin kuuluu 393 paikallisyhdistystä ja 62 toimialajärjestöä.

Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin, 115 000 jäsenyrityksen keskusjärjestö, joka ajaa Suomen pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäsenyrityksistä 50 000 on työnantajayrittäjiä. Ne työllistävät yrittäjät mukaan lukien noin 660 000 henkilöä. Työllistämisluku perustuu vuonna 2018 yhdessä Tilastokeskuksen kanssa tehtyyn laskelmaan. Yrittäjäjärjestön toiminta rakentuu lähes 400 paikallisyhdistyksestä, 20 aluejärjestöstä ja 62 toimialajärjestöstä. Lisätietoa: www.yrittajat.fi.

//////////////////////// EMBARGO 20.10. KLO 19.45  /////////////////////////////// Valtakunnalliset yrittäjäpalkinnot Beautyhair Sirpa Mansnerille, Elcoline Groupille, Finnfoamille, Lyytille ja Nordic Business Groupille20.10.2018 19:45Tiedote

Beautyhair Sirpa Mansner Oy Helsingistä, Elcoline Group Oy Savosta, Finnfoam Oy ja Lyyti Oy Varsinais-Suomesta ja Nordic Business Group Oy Keski-Suomesta palkittiin Valtakunnallisella yrittäjäpalkinnolla. Palkinnot jaettiin Suomen Yrittäjien vuoden päätapahtumassa, Valtakunnallisilla yrittäjäpäivillä Turussa.

Företagarna i Finland har valt Finland, väx! till sitt valtema.19.10.2018 11:43Tiedote

Företagarna i Finland vill att 2020-talet ska bli tillväxtens årtionde. Utan en hållbar tillväxt är det omöjligt att höja sysselsättningsgraden till 80 procent. En hög sysselsättningsgrad är en förutsättning för att Finland på 2020-talet ska klara av vårdbehoven som den åldrande befolkningen medför samt klara av att satsa på utbildning, miljöskydd, försvaret och annan samhällsutveckling.

Yrittäjien liittokokous: Kansanvaltaa pitää kunnioittaa19.10.2018 11:24Tiedote

Suomen Yrittäjät on pettynyt siihen, että ammattiliitot jatkavat työtaisteluaan pienten yritysten henkilöperusteisen irtisanomisen keventämistä vastaan, vaikka eduskunnan enemmistö antoi hankkeelle tukensa keskiviikkona tiedonantoäänestyksessä. - Ay-liike taistelee nyt eduskunnan tahtoa vastaan, puheenjohtaja Jyrki Mäkynen sanoo. Yrittäjät kannustaa vastatoimena yrittäjiä lopettamaan ay-liittojen jäsenmaksuperinnän ja hallitusta ryhtymään toimenpiteisiin poliittisten lakkojen rajoittamiseksi.