Suomenlinnan lauttaliikenteessä jälleen uusi matkustajaennätys

Suomenlinnan lauttaliikenteessä saavutettiin uusi matkustajaennätys joulukuun lopulla. Lauttaliikenteessä tehtiin vuonna 2018 yhteensä 2,18 miljoonaa matkaa.

Kuva: HKL

Matkustajamäärät ovat kasvaneet tasaisesti viimeisen kymmenen vuoden aikana, ja edellinen matkustajaennätys on vuodelta 2016.

-Olemme todella tyytyväisiä, että olemme voineet palvella entistä suurempaa määrää matkustajia, vaikka liikenteen määrässä ei ole tapahtunut muutoksia. Matkustajamäärien lisääntyminen on sijoittunut tasaisesti koko vuoden ajalle, joten kapasiteetti on riittänyt hyvin”, toteaa Suomenlinnan Liikenne Oy:n toimitusjohtaja Rain Mutka

Matkustajien tyytyväisyys pysyi korkealla tasolla

Helsingin seudun liikenteen (HSL) tutkimustulosten mukaan matkustajien tyytyväisyys Suomenlinnan lauttaliikenteeseen on pysynyt hyvänä. Viime kesänä lähes 90 prosenttia Suomenlinnan lautan matkustajista oli tyytyväisiä liikenteeseen. Tyytyväisyys on pysynyt korkealla tasolla, vaikka lauttaliikenteen matkustajamäärät ovat vuosi vuodelta kasvaneet.

Suomenlinnan Liikenne Oy hoitaa Suomenlinnan henkilö- ja huoltoliikennettä. Suomenlinnan Liikenne Oy on HKL:n tytäryhtiö. Lauttaliikenteen tilaa ja aikataulut suunnittelee HSL.

Suomenlinnan Liikenne Oy

toimitusjohtaja Rain Mutka, p. 050 559 1905
hallituksen puheenjohtaja Yrjö Judström, p. 050 559 1902

Kuva: HKL