Suomenlinnan lauttaterminaali uudistui

Suomenlinnassa sijaitsevan lauttaterminaalin uudistustyöt ovat valmistuneet. Lauttaterminaalissa on muun muassa parannettu kulkuyhteyksiä ja siistitty ympäristöä. Alueella tehdään vielä viimeistelytöitä. Uudistustyöt käynnistyivät syksyllä 2016.

Kuva: HKL

Terminaalin kulkuyhteyksiä on parannettu erottamalla saapuvien ja lähtevien matkustajien kulkureitit selkeämmin toisistaan. Uusilla järjestelyillä pyritään vähentämään ruuhkaisuutta ja nopeuttamaan lautan tyhjentämistä ja lastaamista.

Terminaalialueen odotuskatos on kunnostettu ja aidat ja portit uusittu. Alueen ilmettä on kohennettu istutuksilla ja aidoilla.

Terminaalin uudistamisen yhteydessä lauttaterminaaliin rakennettiin Suomenlinnan asukkaille tarkoitettu kulkuportti. Kulkuportti nopeuttaa asukkaiden siirtymistä lautalle ja maihin. Kulkuportti toimii kulkutunnisteella, joita myönnetään Suomenlinnassa vakituisesti asuville. Kulkutunnisteita myöntää Suomenlinnan Liikenne Oy. Lisätietoa Suomenlinnan Liikenne Oy:n verkkosivuilla www.suomenlinnanliikenne.fi/fi/Ajankohtaista.

Suomenlinnan lauttaterminaalia käyttää vuosittain noin 2 miljoonaa matkustajaa.

Lauttaterminaalin uudistustyöt:
Ermo Mattila, projektipäällikkö, HKL, p. 09 310 35586

Kulkutunnisteet Suomenlinnan asukkaille:
Rain Mutka, toimitusjohtaja, Suomenlinnan Liikenne Oy, p. 09 310 35108

Kuva: HKL

Raide-Jokerin muusikot tuovat joulumieltä 550-bussin matkustajille – joululaulutempausta voi seurata myös Twitterin kautta11.12.2017 13:20Tiedote

Pikaraitiotie Raide-Jokerin rakentamisprojektin työntekijöistä koostuva kvartetti esittää joululauluja 550-linjan busseissa keskiviikkona 13.12.2017 kahden tunnin ajan, klo 13–15. Joululaulutempausta on mahdollista seurata myös Twitterin kautta. Pikaraitiotie Raide-Jokeri korvaa poikittaisliikenteen 550-bussilinjan 2020-luvun alkupuolella.