Suomenlinnan tunnelin rakennusautomaatiourakka Assemblinille

Maailmanperintökohteen Suomenlinnan tunneli peruskorjataan vuodesta 2017 alkaen. Tunnelia käytetään muun muassa hälytysajoihin ja sitä kautta kulkee myös kunnallistekniikkaa manner-Helsingistä.

Kuva: Suomenlinnan hoitokunnan kuva-arkisto / Ikuvaari Oy

Assemblin toteuttaa tunneliin rakennusautomaatiourakan. Rakennusautomaatiojärjestelmien uusimisella säästetään energiaa, helpotetaan tunnelin ylläpitoa sekä pystytään alentamaan ylläpitokustannuksia. Peruskorjaushankkeen tarkoituksena on lisätä tunnelin turvallisuutta, taata kunnallistekniikka saarelle ja pidentää tunnelin elinkaarta.

Kari Kumpulainen
kari.kumpulainen@assemblin.fi

Kuva: Suomenlinnan hoitokunnan kuva-arkisto / Ikuvaari Oy

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Assemblin suunnittelee, asentaa ja huoltaa LVISAK-järjestelmiä niin toimistoissa, urheiluhalleissa, kauppakeskuksissa, asunnoissa kuin teollisuudessakin. Assemblinin tukena on monipuolisen konsernin voimavarat ja paikallisen yrityksen henkilökohtainen läsnäolo. Liikevaihto on yli 750 miljoonaa euroa, ja meillä työskentelee yli 5 000 työntekijää yli sadalla paikkakunnalla Pohjoismaissa. Katso lisätietoja: www.assemblin.fi