Veikkaus Oy

Suomi voitti vedonlyöjien suosikkina jääkiekon MM-kultaa - Mestareista maalintekijöiksi pelattiin Anttilaa, Granlundia ja Heiskasta

Jääkiekon miesten MM-kotikisat päättyivät Suomen mestaruusjuhliin. Suomalaiset vedonlyöjät pelasivat Leijonien menestyksen puolesta koko turnauksen ajan.

Jääkiekon miesten MM-kisat huipentuivat sunnuntai-illan finaaliin Suomi-Kanada. Suomen joukkue ratkaisi voiton jatkoajalla Sakari Mannisen maalilla ja otti MM-kultaa vedonlyöjien turnaussuosikkina. Loppuottelussa kohdanneet joukkueet olivat Veikkauksen vedonlyönnin kuumimmat suosikit läpi turnauksen.

Ennen turnauksen alkua Suomen maailmanmestaruuden kerroin Pitkävedossa oli 3,70 ja Kanadan 3,80. Ennen pudotuspelejä Suomen kerroin oli 3,00 ja Kanadan 5,00. Ennen välieriä Suomen kerroin oli 2,45 ja Kanadan 3,20 sekä lopulta ennen finaalia Suomen kerroin 1,84 ja Kanadan 2,02.

Ennen turnauksen alkua muuttuvakertoimisessa vedonlyönnissä Kanada oli pelattu niukasti suosikiksi kertoimella 3,98 ennen Suomea 4,16.

Pitkävedossa loppuottelu Suomi-Kanada oli kahdeksanneksi suosituin yksittäinen ottelu Veikkauksen Pitkävedon historiassa. Kohteessa pelattiin eniten Suomen voittoa suoraan varsinaisella peliajalla. Ennen Kanadan tasoitusmaalia ottelun loppuhetkillä suuri joukko suomalaisia vedonlyöjiä oli siis kiinni Pitkäveto-voitoissa.

Suomalaiset vedonlyöjät löysivät turnauksen aikana Marko Anttilasta, Miro Heiskasesta ja Mikael Granlundista suosikkipelaajansa maalintekijävetoihin. Heitä pelattiin otteluiden maalintekijöiksi useassa ottelussa Suomen maailmanmestaruuteen päättyneessä turnauksessa. Loppuottelussa vedonlyöjät olivat pelanneet erityisesti Marko Anttilaa yhden tai jopa useamman maalin tekijäksi.

Loppuottelun Live-vedossa Suomea pelattiin finaalin voittajaksi varsinaisella peliajalla erityisesti sen jälkeen, kun Kanada sai ottelun avausmaalin. Suomi johti ottelua kolmannessa erässä kolme minuuttia ennen erän loppua kahden maalin erolla, mutta Kanada tasoitti ja ottelu ratkaistiin lopulta jatkoajalla.

- Suomi otti MM-kullan kotikisojen ennakkosuosikkina, ja Veikkauksen asiakkaat osasivat ennakoida Leijonien menestyksen turnauksessa. Suuret onnittelut suomalaisille maailmanmestareille, Veikkauksen tiedottaja Ilkka Nisula iloitsee.

Veikkauksen mediapalvelu, puh. 09 4370 7000
ma-to: klo 8-21
pe: klo 8-24
la: klo 9-12 ja klo 20-22
su: klo 10-15

www.veikkaus.fi/yritys

Veikkaus Oy

Me Veikkauksessa tuotamme peleillä iloa ja suojelemme sitä. Haluamme, että suomalaisten pelaaminen pysyy ilon puolella. Tässä työssä vastuullisuus ohjaa kaikkea toimintaamme. Haluamme olla pelialan edelläkävijä ja vastuullisen pelaajakokemuksen suunnannäyttäjä.

Hyvinvointi on meille sydämen asia. On tärkeää, että töihin on mukava tulla joka päivä. Meillä on monipuoliset ja laajat työsuhde-edut. Tarjoamme vaikuttavia työtehtäviä kehittyvässä työyhteisössä, jossa on iloinen tekemisen meininki.

Rakennamme yhdessä parempaa pelikenttää, ja tarjoamme kiinnostavia urapolkuja mm. tech-alan osaajille. Tutustu meihin veikkaus.fi/tyopaikat.

Tehdään työtä ‒ yhdessä ilon puolella.

VEIKKAUS
Aika vaikuttava pelifirma