SuomiAreenan keskustelutilaisuus: Turvallisuutta katsotaan lähiajan ja sadan vuoden kiikareilla

SuomiAreenassa keskustellaan turvallisuuskysymyksistä lähitulevaisuuden ja jopa sadan vuoden perspektiivillä maanantaina 10.7. klo 15.15. Keskustelun teemat liikkuvat digitalisaation ja informaatiovaikuttamisen, kansainvälisten uhkien ja terrorismin sekä arjen turvallisuuden maastoissa. Keskustelutilaisuuden järjestävät eduskunnan puolustusvaliokunta, poliisi, Eurooppanuoret, Accenture ja Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö.

Olenko turvassa? Mikä meitä uhkaa nyt ja tulevaisuudessa? on keskustelutilaisuus, joka avaa Suomi 100 vuoden päästä -keskustelusarjan SuomiAreenassa. Keskustelun kuluessa luodaan katsauksia niin lähitulevaisuuteen kuin sadan vuoden päähän. Lisäksi tarkastellaan varautumisen ja erilaisten ratkaisujen suomia mahdollisuuksia.

Keskustelu on vuorovaikutteinen myös yleisön näkökulmasta, sillä yleisö voi osoittaa kannattavansa tai vastustavansa puhujien näkemyksiä vihreillä ja punaisilla korteilla. Keskustelua ohjaa A-studiosta tuttu toimittaja-juontaja Marja Sannikka.

Keskusteluun osallistuvat:

Ilkka Kanerva, puolustusvaliokunta

Mika Kari, puolustusvaliokunta

Seppo Kolehmainen, poliisiylijohtaja

Päivi Nerg, sisäministeriö

Tuomas Tikkanen, Eurooppanuoret

Yacine Zaitri, Accenture

Tervetuloa seuraamaan keskustelua!

Aika: maanantai 10.7. klo 15.15–16.30

Paikka: Purje-lava, Raatihuoneenpuisto, Hallituskatu, Pori

Keskustelutilaisuuden striimaus esitetään suorana MTV Katsomossa ja SuomiAreenan verkkosivuilla.

SuomiAreena Porissa 10.–14.7. www.suomiareena.fi

Lisätietoja:

Viestintäpäällikkö Helena Grönstrand, 040 482 4495

Brandkårsungdomsarbete fostrar säkerhetsmedvetna unga4.1.2018 12:00Tiedote

När brandkårsungdomsarbetet är som bäst är det en innovativ verksamhet som främjar säkerheten i samhället runt brandstationen. Ungdomsarbetet fostrar säkerhetsmedvetna unga. Brandkårerna som ordnade En Dag På Brandstationen evenemanget fick söka stipendium för att utveckla sin brandkårsungdomsverksamhet. Stipendierna beviljades av LokalTapiola, och i valet av stipendiemottagare medverkade förutom bolaget även representanter från Räddningsbranschens Centralorganisation i Finland som koordinerar En Dag På Brandstationen evenemanget och utvecklar brandkårsungdomsarbetet i Finland.

Palokuntanuorisotyö kasvattaa turvallisuusmyönteisiä nuoria4.1.2018 12:00Tiedote

Palokuntanuorisotyö parhaimmillaan on innovatiivista, paloasemaa ympäröivän yhteisön turvallisuutta edistävää toimintaa. Nuorisotyö myös kasvattaa nuorten turvallisuusmyönteisyyttä. Päivä Paloasemalla -tapahtuman marraskuun lopussa järjestäneet paloasemat saivat hakea stipendiä palokuntanuorisotoimintansa kehittämiseen. Stipendit myönsi LähiTapiola, ja yhtiön lisäksi stipendinsaajia oli valitsemassa edustajat Suomen Pelastusalan Keskusjärjestöstä, joka koordinoi Päivä Paloasemalla -tapahtumia ja kehittää palokuntanuorisotyötä Suomessa.

Pärjäisitkö häiriötilanteessa 72 tuntia ilman apua?18.12.2017 12:30Tiedote

Yhteiskunnan häiriötilanteissa omatoimisella varautumisella on suuri merkitys sekä kansalaisille että viranomaisille. Miten pitää toimia, kun esimerkiksi sähkökatkon takia vettä ei yhtäkkiä tulekaan kraanasta tai lämmitys ei toimi? Suomen Pelastusalan Keskusjärjestön (SPEK) toimesta on luotu uusi 72 tuntia -varautumiskonsepti, jossa käydään konkreettisesti läpi arjesta selviytymistä ennen viranomaisten apua.

Skulle du klara dig i en störningssituation 72 timmar utan hjälp?18.12.2017 12:30Tiedote

I samhällets störningssituationer har egen beredskap en stor betydelse både för medborgare och för myndigheter. Hur ska man agera när det plötsligt inte kommer vatten eller när uppvärmningen inte fungerar t.ex. på grund av ett strömavbrott? Räddningsbranschens Centralorganisation i Finland (SPEK) har skapat ett nytt beredskapskoncept 72 timmar i vilket man konkret går igenom hur man klarar sig i vardagen utan myndigheternas hjälp.