SuomiAreenan keskustelutilaisuus: Turvallisuutta katsotaan lähiajan ja sadan vuoden kiikareilla

SuomiAreenassa keskustellaan turvallisuuskysymyksistä lähitulevaisuuden ja jopa sadan vuoden perspektiivillä maanantaina 10.7. klo 15.15. Keskustelun teemat liikkuvat digitalisaation ja informaatiovaikuttamisen, kansainvälisten uhkien ja terrorismin sekä arjen turvallisuuden maastoissa. Keskustelutilaisuuden järjestävät eduskunnan puolustusvaliokunta, poliisi, Eurooppanuoret, Accenture ja Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö.

Olenko turvassa? Mikä meitä uhkaa nyt ja tulevaisuudessa? on keskustelutilaisuus, joka avaa Suomi 100 vuoden päästä -keskustelusarjan SuomiAreenassa. Keskustelun kuluessa luodaan katsauksia niin lähitulevaisuuteen kuin sadan vuoden päähän. Lisäksi tarkastellaan varautumisen ja erilaisten ratkaisujen suomia mahdollisuuksia.

Keskustelu on vuorovaikutteinen myös yleisön näkökulmasta, sillä yleisö voi osoittaa kannattavansa tai vastustavansa puhujien näkemyksiä vihreillä ja punaisilla korteilla. Keskustelua ohjaa A-studiosta tuttu toimittaja-juontaja Marja Sannikka.

Keskusteluun osallistuvat:

Ilkka Kanerva, puolustusvaliokunta

Mika Kari, puolustusvaliokunta

Seppo Kolehmainen, poliisiylijohtaja

Päivi Nerg, sisäministeriö

Tuomas Tikkanen, Eurooppanuoret

Yacine Zaitri, Accenture

Tervetuloa seuraamaan keskustelua!

Aika: maanantai 10.7. klo 15.15–16.30

Paikka: Purje-lava, Raatihuoneenpuisto, Hallituskatu, Pori

Keskustelutilaisuuden striimaus esitetään suorana MTV Katsomossa ja SuomiAreenan verkkosivuilla.

SuomiAreena Porissa 10.–14.7. www.suomiareena.fi

Lisätietoja:

Viestintäpäällikkö Helena Grönstrand, 040 482 4495

Vertaismajoittaja, tunnistatko arjen riskit vieraasi näkökulmasta?17.5.2018 13:26Tiedote

Vertaismajoittumisen suosio kasvaa. Suosituissa kaupunkikohteissa, kuten Rovaniemellä, Airbnb:n ja muun vertaismajoituksen osuus kaikesta majoituksesta on jo huomattava. Ilmiön ympärillä pyörinyt keskustelu on toistaiseksi keskittynyt hyvin vähän turvallisuuskysymyksiin. Kuinka vieras pärjää arjen häiriötilanteissa, kuten sähkökatkoksessa, tulipalossa tai talven liukkailla? Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö kehottaa vertaismajoittajia perehtymään omatoimiseen varautumiseen ja hankkimaan riittävät turvallisuustaidot.

Hyvin ylläpidetty paloilmoitin vähentää palovahinkoja27.4.2018 15:07Tiedote

Paloturvallisuustekniikan tarkoituksena on auttaa ihmistä ehkäisemään tulipaloja ja pitämään syttyneiden palojen aiheuttamat vahingot mahdollisimman vähäisinä. Automaattiset paloilmoittimet on suunniteltu havaitsemaan tulipalo mahdollisimman varhain ja ilmoittamaan siitä hätäkeskukseen tai muulle taholle, joka voi reagoida hälytykseen nopeasti. Paloturvallisuustekniikan kehitysryhmä muistuttaa, että laitteiden oikean toiminnan kannalta ihmisten osaamisella on merkittävä rooli.