Suorana HUSista: Missä mennään hiv-positiivisten hoidossa?

HUS järjestää kaikille avoimia lyhyitä infotilaisuuksia ajankohtaisista vaihtuvista aiheista. Seuraava infotilaisuus järjestetään 30.11.2021 klo 10.

Tilaisuudessa infektiolääkäri Jussi Sutinen HUSista kertoo epidemiatilanteesta ja hiv-positiivisten hoidosta.

Positiiviset ry:n puheenvuorossa yhteisötyöntekijä Tapani Valkonen kertoo hiv-positiivisten kohtaamista haasteista Suomessa.

Info kestää noin puoli tuntia.

Info videoidaan suorana lähetyksenä HUSin verkkosivuilla. Infon aikana medialla on mahdollisuus esittää kysymyksiä Teams-kokouksen kautta. Linkki medialle Teams-kokoukseen.

Tilaisuuden tallenne löytyy HUSin YouTube-kanavalta.

Kaikille avointa lähetystä voi seurata verkkosivuillamme.

Personer med sällsynta cancersjukdomar får stöd av det europeiska kompetensnätverket2.12.2021 09:11:02 EET | Tiedote

HUS Cancercentrum har godkänts som en del av det europeiska kompetensnätverket (European Reference Network ERN). Med hjälp av nätverket får Cancercentret bättre information om de nya behandlingsformerna för sällsynta cancerformer, eftersom nätverket omfattar experter på sällsynta cancerfall runtom i Europa. Allt fler personer som lider av sällsynt cancer har tillgång till specialkompetens.