Suosittu digikoulu saa jatkoa nuorille suunnatusta tubekoulusta
Nuorille sosiaalinen media on tärkeä verkostoitumisympäristö. Youtube, Instagram, Snapchat, WhatsApp ja monet muut sovellukset tarjoavat keinon viestiä niin kuvilla, viesteillä kuin videoilla. Tutkimuksien mukaan nuoret käyttävät päivittäin jopa seitsemän tuntia intranetiä eri laitteiden kautta. Suurin kulutus on sosiaalisella medialla, josta on monille nuorille tullut jo tapa.
”Tubetus on noussut Suomessa pinnalle viime vuosien aikana. Videoita tehdessä on tärkeää hallita oikeanlaisen sisällön tuotto ja pelisäännöt. Nuorien on hyvä tiedostaa, että netissä asiat leviävät ja niitä on vaikeaa jälkikäteen poistaa”, toteaa ICT-valiokunnan puheenjohtaja Harri Salo.
Tubettamisen suosio perustuu yhteisöllisyyteen ja luovaan vuorovaikutukseen. Jokainen voi toteuttaa itseään videoita tehdessä. Eri tubekanavien alle syntyy myös omanlaisia yhteisöjään, joissa saman henkiset voivat keskustella ja löytää uusia kavereita. Yksi suosituimmista tubettamisen muodoista on vloggaaminen eli videobloggaaminen. Videoblogia seuratessa oppii tuntemaan tekijän ja usein myös samaistuu häneen. Videoilla voi myös oman elämänsä esittelyn sijaan esimerkiksi pelata tai piirtää. YouTuben lisäksi tubettaa voi Facebookissa ja Instagramissa.
Turun kauppakamarin ICT-valiokunnan tarkoituksena on edistää digitalisaatiota ja tuoda esiin ajankohtaisia teemoja.
”Paljon puhutuilla diginatiiveilla käytännön IT-taidot eivät ole välttämättä sisällön tuotannon vaatimalla tasolla. On eri asia katsoa videoita kuin itse kuvata, editoida ja julkaista niitä. Tästä syystä ICT-valiokunta haluaa edistää nuorten digitaitoja”, kertoo ICT-valiokunnan sihteeri Tiina Vainio.
Maksuttomaan Tubekouluun mahtuu 25 nuorta ilmoittautumisjärjestyksessä. Päivän mittainen koulutus järjestetään Turun kauppakamarin tiloissa keskiviikkona 28.6.2017.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Tiina Vainioyhteyspäällikkö
Puh:+358 50 3212781tiina.vainio@kauppakamari.fiLinkit
Tietoja julkaisijasta
Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio. Kauppakamari on linkki yritysten ja julkisten päättäjien välillä ja sen toiminta perustuu kauppakamarilakiin ja vapaaehtoiseen jäsenyyteen. Turun kauppakamari on perustettu vuonna 1917 ja se on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakamareista.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Turun kauppakamari
Turun Messukeskuksen johtoon Päivi Rytsä8.3.2024 11:01:06 EET | Tiedote
Turun Messukeskus Oy:n toimitusjohtajaksi on kutsuttu KTM Päivi Rytsä. Rytsä aloittaa heti tehtävässään nykyisen toimitusjohtajan Marja Pekkasen siirtyessä uusiin tehtäviin.
Vuoden 2024 ICT-teosta palkittu Ote-säätiö osallistaa nuoria teknologian pariin7.3.2024 10:30:00 EET | Tiedote
Turun kauppakamarin ICT-teko-tunnustus myönnettiin Sosiaalipalvelusäätiö Ote sr:lle ansioistaan erityisesti nuorten työllistymisen ja teknologisen osaamisen edistämiseksi. Tunnustus luovutettiin ICT 2024 -tilaisuudessa 7.3.
Joka kolmas varsinaissuomalainen yritys hyödyntää jo tekoälyä7.3.2024 00:01:00 EET | Tiedote
Varsinaissuomalaisissa yrityksissä on kykyä hyödyntää tekoälyä, mutta esimerkiksi resurssit ja turvallisuuteen liittyvät seikat ovat haasteita. Turun kauppakamarin helmikuussa tekemään kyselyyn vastasi 143 jäsenyrityksen toimitusjohtajaa.
Vuoden kaupan ja palvelun teko -tunnustus Lindström Oy:lle28.2.2024 15:00:00 EET | Tiedote
Turun kauppakamarin kaupan ja palvelun -valiokunta on myöntänyt Lindström Oy:lle Vuoden kaupan ja palvelun teko -tunnustuksen. Yritys on yksi Euroopan johtavista tekstiilipalveluyrityksistä, ja sen Lounais-Suomen toimipiste sijaitsee Turussa. Tunnustus jaettiin Kaupan ja palvelun aika -tilaisuudessa 28.2.2024.
Varsinaissuomalaisia yrityksiä mukana valtakunnallisessa ilmasto-ohjelmassa22.2.2024 07:03:00 EET | Tiedote
Pienillä ja keskisuurilla yrityksillä on vahva halu tehdä ilmastotoimia. Keskuskauppakamarin organisoimaan ja LähiTapiolan mahdollistamaan ilmasto-ohjelmaan haki 300 yritystä, joista noin 200 valittiin mukaan. Ilmasto-ohjelmaan osallistuvat yritykset saavat koulutusta, työkaluja ja asiantuntija-apua organisaation hiilijalanjäljen laskentaan sekä opastusta vaikuttavien päästövähennystoimien tekemiseen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme