Suosittu Storytel Original -äänikirjasarja saa jatkoa: nyt tehdään vauvavallankumous!

Kaavamaiset ajatukset siitä, miten naisen tulisi elää, joutuvat silppuriin Elina Kilkun humoristisen terävässä Vaimovallankumous-sarjassa.

Vaimovallankumous 2 -äänikirjasarjan kansikuva

Vaimovallankumous-äänikirjasarjan ensimmäinen kausi kertoi uudenlaisen, anarkistisen rakkaustarinan. Siinä päähenkilö Anni halusi erota täydellisestä miesystävästään ja muutenkin elää omannäköistään elämää. Sarjan toisella kaudella kirjailija Elina Kilkku tarttuu jälleen isoihin aiheisiin, etenkin vauvoihin ja vapaaehtoiseen lapsettomuuteen.

”Jatkoin Annin tarinan parissa, koska tajusin, että avioliittoinstituution käsittelyn jälkeen vauvat olisivat seuraava luonnollinen askel. Elokuvissa ja kirjoissa – sekä elämässä – vauvoja käsitellään lähes yhtä kaavamaisesti kuin rakkauttakin”, Kilkku kertoo.

Vaimovallankumous yhdistää chick lit -kirjallisuuden viihteellisen tyylin paikoin ronskiin huumoriin ja epätyypilliseen tarinaan, joka ravistelee perinteisiä kaavoja. Toinen kausi ilmestyy tasan vuosi ensimmäisen jälkeen eli ystävänpäivänä 2019. Kausi koostuu kymmenestä noin tunnin mittaisesta jaksosta, ja sen lukee näyttelijä Heljä Heikkinen

Sarjassa Anni joutuu vauvapaineiden kohteeksi, kun hän ihastuu perheenlisäyksestä haaveilevaan mieheen – vieläpä aivan väärään ja vastoin tahtoaan. Oma äitikin muistuttelee biologisesta kellosta. Kun kaiken lisäksi ystävä Irene kertoo yllättäviä uutisia, on Annin jälleen reissattava Amerikkaan. Viimeksi Anni seikkaili Irenen kanssa New Yorkissa, mutta tällä kertaa ystävykset lähtevät road tripille San Franciscosta Los Angelesiin ja Kuolemanlaakson kautta Las Vegasiin. Disneylandissa Anni viimein ymmärtää, mitä oikeasti tahtoo.

”Sarjassa on pohjimmiltaan kyse siitä, miten vaikea on tehdä omia valintoja ja kuunnella omaa sydäntään, kun parisuhteiden ja perheiden oletetaan niin vahvasti olevan tietynlaisia”, Kilkku sanoo.

Vaimovallankumous 2 kyseenalaistaakin vallankumouksellisella tavalla lasten hankkimisen mielekkyyden ja ekologisuuden. Se tuo esiin ristiriidan siitä, että naisia painostetaan synnytystalkoisiin samalla kun maapallo kuitenkin kärsii liiasta väestönkasvusta ja ylikulutuksesta. Tämän lisäksi sarja käsittelee myös laajemmin sosiaalisista normeista vapautumista, naiseutta, rakkauden olemusta, työelämää ja jatkuvaa onnellisuuden tavoittelua.

”Anni ei missään nimessä ole epäonnistunut, vaikkei hänen elämässään tai CV:ssään ole oikeastaan yhtäkään yleisesti hyväksyttyä ja somessa hehkuttamisen arvoista saavutusta”, Kilkku summaa.

Storytel Original -äänikirjasarjat on kirjoitettu suoraan kuunneltaviksi. Suomen Storytel julkaisee kotimaisia ja käännettyjä Storytel Original -äänikirjasarjoja niin aikuisille kuin lapsille sekä podcasteja. Sarjat ovat kuunneltavissa vain Storytel-kirjapalvelussa.

Lisätietoa ja haastattelupyynnöt:
Kustannustoimittaja Meri Liukkonen
meri.liukkonen@storytel.com

Vaimovallankumous 2 -äänikirjasarjan kansikuva

Storytel on digitaalinen kirjapalvelu, jossa käyttäjä voi kuunnella äänikirjoja ja lukea e-kirjoja rajattomasti älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta. Ruotsalaisten Jonas Tellanderin ja Jon Haukssonin vuonna 2005 perustama Storytel on Pohjoismaiden suurin äänikirjapalvelu ja toimii tällä hetkellä jo 15 eri maassa.