EMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern Art

Suositut Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä tulevana viikonloppuna – lue koko ohjelma

Koko perheen tapahtumassa 30.–31.3. WeeGeen museot yhdessä täyttävät talon mukaansa tempaavilla työpajoilla ja svengaavilla artisteilla. Vuoden teemana on Traffic Jam – svengaavat liikennejamit. Koko viikonlopun jatkuvissa työpajoissa muovaillaan muuttuvaa autorataa, rakennetaan jättipaloista palapelikaupunkia ja suunnitellaan tulevaisuuden kulkuneuvoja. Festarilavalle nousee Vilunki 3000, Maltti ja Valtti sekä Espoossa toimivien musiikkiopistojen oppilaat Juvenalian WeeGeen muskarilaisista Ebeli Big Bandiin.

Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä 30.–31.3.

Lasten museofestareiden ohjelma koostuu WeeGeen toimijoiden järjestämistä työpajoista, jotka ovat avoinna koko viikonlopun ajan sekä festarilavan svengaavasta musiikkiohjelmasta. Jo perinteeksi muodostuneet festarit järjestetään viidettä kertaa.

Festarilavan ohjelma lauantaina ja sunnuntaina:
klo 10-17 Liikenteen suhinoita – Vilunki 3000
klo 11.00 Juvenalian WeeGeen muskarilaiset: Lasten parhaat liikennelaulut
klo 11.30 Maltti ja Valtti
klo 13.30 La: Lauluyhtye The Bop Sh' Bops / Su: Ebeli Big Band
klo 15.00 Maltti ja Valtti
klo 16.00 Samelin ja Leon harmonikkasoolot

EMMAn Merkillistä! -taidepajassa tuunataan liikennemerkkejä kotioloihin sopiviksi graafikko Tiina Latvan opastamana. Pika-animaatiopajassa luodaan liikettä kahden kuvan avulla ja Vahanen-yhtiöiden mahdollistama ränniautorata rakentuu, muuttuu ja muovautuu koko viikonlopun ajan.

Lelumuseo Hevosenkengän Toy’s Car Wash tarjoaa menopelit, joilla voi kurvata kaupungin hauskimpaan pesulaan. He pesevät, vahaava, kiillottavat ja kuivaavat kulkuneuvot tuossa tuokiossa. Espoon kaupunginmuseo KAMUssa tuunataan paperiveneitä unelmamatkaa varten ja ratkaistaan Espoonlahden arvoitus. Kellomuseossa seikkaillaan pysäkiltä pysäkille aikaa ottaen ja minuutteja mittaillen.

Lasten ja nuorten arkkitehtuurikoulu Arkki tuo festareille Palapelikaupungin, jossa rakennetaan jättikokoista kaupunkia kolmiulotteisista palapelipaloista. Kevyet palat mahdollistavat tilojen, talojen ja pilvenpiirtäjien rakentamisen helposti yksin ja yhdessä. Espoon kuvataidekoulun muotoilupajassa taas valmistetaan ihanteellisia tulevaisuuden kulkuneuvoja.

Näyttelykeskus WeeGeessa toimiva ravintola Lumiére Weegee tarjoaa festaritunnelmaan sopivan menun ja Drive-in kiskalle on helppo pysähtyä tankkaamaan pikkupurtavaa.

Alle 18- ja yli 70-vuotiaille sisäänpääsy on maksuton ja muut pääsevät tapahtumaan museolipun hinnalla. Näyttelykeskus WeeGeellä käy museokortti.

Tapahtuman järjestävät: Näyttelykeskus WeeGee, EMMA – Espoon modernin taiteen museo, KAMU Espoon kaupunginmuseo, Suomen Kellomuseo ja Suomen Lelumuseo Hevosenkenkä.

Yhteistyössä: Espoon kuvataidekouluLasten ja nuorten arkkitehtuurikoulu Arkki, Liikenneturva ja Grano

Sponsorina: Vahanen-yhtiöt

NOMNOM tarjoaa kaikille festarivieraille evään kotimatkalle.

Lasten museofestarit: Traffic Jam
La-su 30.–31.3. klo 10–17
Näyttelykeskus WeeGee, Ahertajantie 5, Tapiola

#lastenmuseofestarit

Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä 30.–31.3.

2021 firar vi konstens styrka – utställningar av samtidskonstens gigant Daniel Buren och den fängslande koloristen Konrad Mägi visas på EMMA5.6.2020 09:00:00 EESTTiedote

Konsten har styrkan att inspirera till viktiga diskussioner och att skapa upplevelser också under utmanande tider. EMMAs utställningsprogram 2021 förmedlar konstens styrka, förmåga att påverka och beröra. Under årets gång visas starka helheter designade explicit för EMMAs lokaler, och virtuos hantering av olika material, tekniker och färger.

2021 on taiteen voiman juhlaa – nykytaiteen jättiläisen Daniel Burenin ja lumoavan koloristin Konrad Mägin näyttelyt EMMAan5.6.2020 09:00:00 EESTTiedote

EMMAn vuoden 2021 näyttelyohjelmiston teemana on taiteen voima. Taiteella on voimaa viedä tärkeiden keskustelujen äärelle sekä tuottaa elämyksiä haastavinakin aikoina. Taiteen ja luovuuden avulla voi ottaa kantaa, vaikuttaa ja ilmaista itseään. Taiteen voima ilmenee kussakin näyttelyssä sille ominaisella tavalla. Vuoden aikana nähdään vahvoja, erityisesti EMMAn tiloihin suunniteltuja näyttelyitä sekä virtuoosimaista eri materiaalien, tekniikoiden ja värien hallintaa.

2021 celebrates the power of art – exhibitions on contemporary art giant Daniel Buren and mesmerising colourist Konrad Mägi at EMMA5.6.2020 09:00:00 EESTPress release

The theme of EMMA’s 2021 exhibition programme is the power of art. Art has the power to take the viewer amidst important discussions and produce memorable experiences, even in challenging times. The year honours strong exhibitions designed especially for EMMA, along with virtuoso-like mastery of different materials, techniques and colours.

Michael Schilkins förtjusande keramikdjur visas i en djurvärld designad av Lotta Mattila2.6.2020 11:00:00 EESTTiedote

På utställningen Michael Schilkin feat. Lotta Mattila visas en grupp uttrycksfulla djurskulpturer i keramik. Utställningsbesökarna får se livsmiljöer där djurskulpturer av två konstnärer från olika tidsperioder möts. Utställningen som huvudsakligen bygger på samlaren Kyösti Kakkonens samling visas 2.6.2020–28.2.2021 i anslutning till visningslagret Bryk & Wirkkala.

Michael Schilkinin ihastuttavia keramiikkaeläimiä nähdään Lotta Mattilan suunnittelemassa eläinten maailmassa2.6.2020 11:00:00 EESTTiedote

Michael Schilkin feat. Lotta Mattila -näyttelyssä on esillä ilmeikäs joukko keraamisia eläinveistoksia. Näyttelyssä kävijä näkee elinympäristöjä, joissa kahden eri aikakauden taiteilijan eläinveistokset kohtaavat. Pääosin kauppaneuvos, keräilijä Kyösti Kakkosen kokoelmaan perustuva näyttely on esillä Bryk & Wirkkala -katseluvaraston yhteydessä 2.6.2020–28.2.2021.

Michael Schilkin’s delightful ceramic animals displayed in an animal world designed by Lotta Mattila2.6.2020 11:00:00 EESTPress release

The Michael Schilkin feat. Lotta Mattila exhibition brings an expressive bunch of ceramic animal sculptures on display. In the exhibition, the visitor is presented with environments, where animal figures by two artists from different eras come together. The exhibition is based on the collection of Kyösti Kakkonen, collector and primarily a commercial counsellor, and is on display in connection with the Bryk & Wirkkala Visible Storage during 2 June 2020–28 February 2021.