EMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern Art

Suositut Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä tulevana viikonloppuna – lue koko ohjelma

Koko perheen tapahtumassa 30.–31.3. WeeGeen museot yhdessä täyttävät talon mukaansa tempaavilla työpajoilla ja svengaavilla artisteilla. Vuoden teemana on Traffic Jam – svengaavat liikennejamit. Koko viikonlopun jatkuvissa työpajoissa muovaillaan muuttuvaa autorataa, rakennetaan jättipaloista palapelikaupunkia ja suunnitellaan tulevaisuuden kulkuneuvoja. Festarilavalle nousee Vilunki 3000, Maltti ja Valtti sekä Espoossa toimivien musiikkiopistojen oppilaat Juvenalian WeeGeen muskarilaisista Ebeli Big Bandiin.

Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä 30.–31.3.

Lasten museofestareiden ohjelma koostuu WeeGeen toimijoiden järjestämistä työpajoista, jotka ovat avoinna koko viikonlopun ajan sekä festarilavan svengaavasta musiikkiohjelmasta. Jo perinteeksi muodostuneet festarit järjestetään viidettä kertaa.

Festarilavan ohjelma lauantaina ja sunnuntaina:
klo 10-17 Liikenteen suhinoita – Vilunki 3000
klo 11.00 Juvenalian WeeGeen muskarilaiset: Lasten parhaat liikennelaulut
klo 11.30 Maltti ja Valtti
klo 13.30 La: Lauluyhtye The Bop Sh' Bops / Su: Ebeli Big Band
klo 15.00 Maltti ja Valtti
klo 16.00 Samelin ja Leon harmonikkasoolot

EMMAn Merkillistä! -taidepajassa tuunataan liikennemerkkejä kotioloihin sopiviksi graafikko Tiina Latvan opastamana. Pika-animaatiopajassa luodaan liikettä kahden kuvan avulla ja Vahanen-yhtiöiden mahdollistama ränniautorata rakentuu, muuttuu ja muovautuu koko viikonlopun ajan.

Lelumuseo Hevosenkengän Toy’s Car Wash tarjoaa menopelit, joilla voi kurvata kaupungin hauskimpaan pesulaan. He pesevät, vahaava, kiillottavat ja kuivaavat kulkuneuvot tuossa tuokiossa. Espoon kaupunginmuseo KAMUssa tuunataan paperiveneitä unelmamatkaa varten ja ratkaistaan Espoonlahden arvoitus. Kellomuseossa seikkaillaan pysäkiltä pysäkille aikaa ottaen ja minuutteja mittaillen.

Lasten ja nuorten arkkitehtuurikoulu Arkki tuo festareille Palapelikaupungin, jossa rakennetaan jättikokoista kaupunkia kolmiulotteisista palapelipaloista. Kevyet palat mahdollistavat tilojen, talojen ja pilvenpiirtäjien rakentamisen helposti yksin ja yhdessä. Espoon kuvataidekoulun muotoilupajassa taas valmistetaan ihanteellisia tulevaisuuden kulkuneuvoja.

Näyttelykeskus WeeGeessa toimiva ravintola Lumiére Weegee tarjoaa festaritunnelmaan sopivan menun ja Drive-in kiskalle on helppo pysähtyä tankkaamaan pikkupurtavaa.

Alle 18- ja yli 70-vuotiaille sisäänpääsy on maksuton ja muut pääsevät tapahtumaan museolipun hinnalla. Näyttelykeskus WeeGeellä käy museokortti.

Tapahtuman järjestävät: Näyttelykeskus WeeGee, EMMA – Espoon modernin taiteen museo, KAMU Espoon kaupunginmuseo, Suomen Kellomuseo ja Suomen Lelumuseo Hevosenkenkä.

Yhteistyössä: Espoon kuvataidekouluLasten ja nuorten arkkitehtuurikoulu Arkki, Liikenneturva ja Grano

Sponsorina: Vahanen-yhtiöt

NOMNOM tarjoaa kaikille festarivieraille evään kotimatkalle.

Lasten museofestarit: Traffic Jam
La-su 30.–31.3. klo 10–17
Näyttelykeskus WeeGee, Ahertajantie 5, Tapiola

#lastenmuseofestarit

Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä 30.–31.3.

EMMAs nya utställning utforskar gränslandet mellan konst och formgivning, samt samspelet mellan tekniskt kunnande och kreativitet4.6.2019 12:01:15 EESTTiedote

Utställningen Interwoven – Sammanvävda belyser textil som material genom att ta fasta på konstnärers och formgivares arbetssätt, samt genom att förmedla historier. Hantverkets uråldriga traditioner sammanfogas i utställningen med vår föränderliga värld: olika tekniker, material och ny teknologi tar fram nya möjligheter för konsten och utformningen. Interwoven – Sammanvävda visas på EMMA 5.6.2019–1.3.2020.

EMMAssa avautuva näyttely tutkii taiteen ja muotoilun rajapintaa sekä teknisen taidon ja luovuuden yhteensovittamista 4.6.2019 11:55:00 EESTTiedote

Interwoven – Yhteen kudotut -näyttely avaa tekstiiliä materiaalinaan hyödyntävien taiteilijoiden ja suunnittelijoiden työskentelyä, ja välittää tarinoita taideteosten kautta. Näyttelyssä käsityön ikiaikainen perinne yhdistyy muuttuvaan maailmaan: tekniikat, materiaalit ja uudet teknologiat tuovat uudenlaisia mahdollisuuksia taiteeseen ja suunnitteluun. Interwoven – Yhteen kudotut on esillä EMMAssa 5.6.2019–1.3.2020.

EMMA’s new exhibition explores boundaries between art and design, unions of craft and creativity4.6.2019 11:55:00 EESTPress release

The Interwoven exhibition sheds light on the work of artists and designers utilising textile as a material, conveying stories through the artworks. In the exhibition, the ancient tradition of handicraft meets a changing world, as techniques, materials and new technologies create new possibilities for art and design. Interwoven will be on display at EMMA during 5 June 2019 – 1 March 2020.

KUTSU medialle: Interwoven – Yhteen kudotut -näyttelyn ennakkoesittely ti 4.6. klo 1022.5.2019 13:13:33 EESTKutsu

Tervetuloa tutustumaan Interwoven – Yhteen kudotut -näyttelyyn EMMAan tiistaina 4.6. klo 10. Näyttelyssä on esillä teoksia 12 suomalaiselta ja kansainväliseltä taiteilijalta. Ryhmänäyttely tekstiilisuunnittelun ja taiteen vuorovaikutuksesta luo katseen tämän päivän rohkeaan ja kehittyvään materiaalien maailmaan. Näyttely avautuu Bryk & Wirkkala -katseluvaraston ympäröimään tilaan. Katseluvaraston puolella esillä on vastikään konservoituja Rut Brykin Seita-kankaita. Saastamoisen säätiön Kosketus-näyttelyn mediatilaan avautuu Pilvi Takalan videoteos Players (2010).