EMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern Art

Suositut Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä tulevana viikonloppuna – lue koko ohjelma

Koko perheen tapahtumassa 30.–31.3. WeeGeen museot yhdessä täyttävät talon mukaansa tempaavilla työpajoilla ja svengaavilla artisteilla. Vuoden teemana on Traffic Jam – svengaavat liikennejamit. Koko viikonlopun jatkuvissa työpajoissa muovaillaan muuttuvaa autorataa, rakennetaan jättipaloista palapelikaupunkia ja suunnitellaan tulevaisuuden kulkuneuvoja. Festarilavalle nousee Vilunki 3000, Maltti ja Valtti sekä Espoossa toimivien musiikkiopistojen oppilaat Juvenalian WeeGeen muskarilaisista Ebeli Big Bandiin.

Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä 30.–31.3.

Lasten museofestareiden ohjelma koostuu WeeGeen toimijoiden järjestämistä työpajoista, jotka ovat avoinna koko viikonlopun ajan sekä festarilavan svengaavasta musiikkiohjelmasta. Jo perinteeksi muodostuneet festarit järjestetään viidettä kertaa.

Festarilavan ohjelma lauantaina ja sunnuntaina:
klo 10-17 Liikenteen suhinoita – Vilunki 3000
klo 11.00 Juvenalian WeeGeen muskarilaiset: Lasten parhaat liikennelaulut
klo 11.30 Maltti ja Valtti
klo 13.30 La: Lauluyhtye The Bop Sh' Bops / Su: Ebeli Big Band
klo 15.00 Maltti ja Valtti
klo 16.00 Samelin ja Leon harmonikkasoolot

EMMAn Merkillistä! -taidepajassa tuunataan liikennemerkkejä kotioloihin sopiviksi graafikko Tiina Latvan opastamana. Pika-animaatiopajassa luodaan liikettä kahden kuvan avulla ja Vahanen-yhtiöiden mahdollistama ränniautorata rakentuu, muuttuu ja muovautuu koko viikonlopun ajan.

Lelumuseo Hevosenkengän Toy’s Car Wash tarjoaa menopelit, joilla voi kurvata kaupungin hauskimpaan pesulaan. He pesevät, vahaava, kiillottavat ja kuivaavat kulkuneuvot tuossa tuokiossa. Espoon kaupunginmuseo KAMUssa tuunataan paperiveneitä unelmamatkaa varten ja ratkaistaan Espoonlahden arvoitus. Kellomuseossa seikkaillaan pysäkiltä pysäkille aikaa ottaen ja minuutteja mittaillen.

Lasten ja nuorten arkkitehtuurikoulu Arkki tuo festareille Palapelikaupungin, jossa rakennetaan jättikokoista kaupunkia kolmiulotteisista palapelipaloista. Kevyet palat mahdollistavat tilojen, talojen ja pilvenpiirtäjien rakentamisen helposti yksin ja yhdessä. Espoon kuvataidekoulun muotoilupajassa taas valmistetaan ihanteellisia tulevaisuuden kulkuneuvoja.

Näyttelykeskus WeeGeessa toimiva ravintola Lumiére Weegee tarjoaa festaritunnelmaan sopivan menun ja Drive-in kiskalle on helppo pysähtyä tankkaamaan pikkupurtavaa.

Alle 18- ja yli 70-vuotiaille sisäänpääsy on maksuton ja muut pääsevät tapahtumaan museolipun hinnalla. Näyttelykeskus WeeGeellä käy museokortti.

Tapahtuman järjestävät: Näyttelykeskus WeeGee, EMMA – Espoon modernin taiteen museo, KAMU Espoon kaupunginmuseo, Suomen Kellomuseo ja Suomen Lelumuseo Hevosenkenkä.

Yhteistyössä: Espoon kuvataidekouluLasten ja nuorten arkkitehtuurikoulu Arkki, Liikenneturva ja Grano

Sponsorina: Vahanen-yhtiöt

NOMNOM tarjoaa kaikille festarivieraille evään kotimatkalle.

Lasten museofestarit: Traffic Jam
La-su 30.–31.3. klo 10–17