Suositut teemaviikot rytmittävät Linnanmäen huvikautta

Linnanmäen huvikausi kutsuu viihtymään taas 26.4. klo 16 alkaen. Huvikautta rytmittävät kolme hurmaavaa teemaviikkoa, joista kauden alkuun saattelee Avajaiskarnevaali. Rakastetut yhteislauluillat sekä torstaitanssit tuovat taas kesän kaupunkiin ja terassiravintola Keitaalla jammaillaan kiehtovien keikkojen rytmissä keskikesän aikaan.
Avajaiskarnevaalia vietetään 26.4.-12.5.

Linnanmäen kausi saatellaan alkuun Avajaiskarnevaalilla, joka tuo puistoon hassuttelevan keväistä ja kepeää ohjelmaa 26.4.-12.5. Karnevaali-ilottelun aikana puistossa nähdään katuteatteria, taikuutta sekä erilaista koko perheelle sopivaa ohjelmaa. Syksyn tullen puistossa virittäydytään hykerryttävän hyytävän ”kauheampana kuin ikinä” -kauhun tunnelmaan, kun iik!week valtaa puiston 7.-22.9. Lokakuussa Valokarnevaali pukee puiston lumoavaan ”kauniimpaa kuin ikinä” -loistoon, kun hurmaava kaupunkitapahtuma valaisee pimenevät illat 10.-20.10.

Uutuutena huvittelijat pääsevät nauttimaan illan tullen huvipuistotunnelmasta ennätyksellisen pitkään, sillä iik!weekin aikana kolmena lauantaina, sekä Valokarnevaalin kumpanakin lauantaina Linnanmäki pysyy avoinna aina puoleen yöhön saakka. Luvassa on jännittävää ohjelmaa myös perheen pienimmille.

- Kehitämme suosittuja teemaviikkojamme vuosittain. Viime vuonna meiltä toivottiin lapsille omaa pikkukauhuohjelmaa aikuisille suunnatun hurjemman iik!week -ohjelman rinnalle. Alkavalla huvikaudella vastaamme tähän toiveeseen, kertoo Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin.

Tanssin pyörteitä, Keitaan keikkoja ja elämyksiä Estradilla

Linnanmäen kesä tarjoaa mahdollisuutta monenlaiseen kesätunnelmointiin. Kesäkeskiviikkoisin klo 18-19 ohjelmalava Estradilla lauletaan iloisia säkeitä, kun suositut yhteislauluillat nähdään taas Linnanmäellä. Laulattajina nähdään mm. Marita Taavitsainen, Mikael Konttinen ja Teijo Lindström. Kesäisiä torstai-iltoja varten voi alkaa kiillottaa jo kenkiä ja harjoittelemaan pyörähdyksiä, kun Torstaitanssit täyttävät Estradin edustan riemukkailla rytmeillä klo 18-20. Mm. Eija Kantola, Sinitaivas ja Kyösti Mäkimattila innostavat tanssitaitoiset huvittelijat pyörähdyksiin. Mikäli tanssitaidot kaipaavat vielä hippusen hiomista, on niitä mahdollisuus treenata perjantai-iltaisin klo 18-21, kun Comets saapuu opettamaan mitä tyylikkäimpiä vaihtoaskelia. Viihdehuvittelu ei myöskään käy kukkaron päälle, sillä kaikki Estradin ohjelma on maksutonta.

Viime vuonna avatun terassiravintola Keitaan keikat jatkuvat tänä vuonna. Kesä- ja elokuun perjantai- ja lauantai-iltoina Keitaalla pääsee keinumaan keikkojen tahdissa upean artistikattauksen saattelemana. Keitaan kesä päräytetään käyntiin 7.6., ja huvikauden aikana lavalla nähdään mm. Sami Saari, Hovimuusikko Ilkka ja Aurora.

Lisäksi koko huvikauden aikana Estradilla nähdään myös suosittuja lastenorkestereita ja huvipuiston alueella järjestetään iloista alueohjelmaa. Kaikki Linnanmäen kesäohjelma on maksutonta ja huvipuistoon on ilmainen sisäänpääsy. Lue lisää: www.linnanmaki.fi/fi/hupitekemista/tapahtumat

Avajaiskarnevaalia vietetään 26.4.-12.5.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2019 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2019 ovat SOK / HOK-Elanto, Unilever Finland Oy ja Oy Hartwall Ab. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.