SuPer ja Tehy: Kunta-alalle syntyi neuvottelutulos

Kunta-alan työehtosopimusneuvotteluissa on saavutettu ratkaisu tänään.

Neuvottelutuloksen sisältöä ei avata tai kommentoida julkisesti, ennen kuin liittojen hallinnot ovat käsitelleet asiaa. SuPerin hallitus ja Tehyn hallitus ja valtuusto kokoontuvat huomenna torstaina.

Kunta-alan KVTES:n neuvottelut aloitettiin tammikuussa. Ne siirrettiin valtakunnansovittelijalle vapaaehtoiseen sovitteluun huhtikuun alussa. Tehy ja SuPer hylkäsivät sovittelijan esityksen 30.4. Nyt neuvotteluja on käyty Kuntatyönantajan ja järjestöjen välillä 14.5. alkaen.

Päivi Jokimäki, viestintäjohtaja, SuPer p. 09 2727 9243
Katri Lindqvist, viestintäjohtaja, Tehy p. 040 588 3431