SuPer keskeyttää työtaistelutoimenpiteet

Pääministeri Juha Sipilä on luvannut, että vaikka ns. irtisanomislain perusteluja aletaan tehdä virkamieslähtöisesti, hallituksen perustelut käydään läpi kolmikantaisesti työmarkkinajärjestöjen kanssa.

– Sopimalla saadaan parempaa kuin riitelemällä – hyvä että tämä vihdoin todettiin, SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola sanoo.

SuPer keskeyttää kaikki työtaistelutoimenpiteet ja jää seuraamaan, miten maan hallitus kuuntelee työmarkkinoita työsopimuslain 7. luvun 2. pykälän yksityiskohtaisten perusteluiden muotoilussa.

– On hyvä, että hallitus huomasi sen, että närää aiheuttavat juuri pykälän perustelut. Vasta perustelut kertovat, miten oikeuskäytäntö toimii.

– Toivon että tulevaisuudessa, kun muutoksia tulee enemmän, ymmärretään kolmikannan toimivuus, Paavola sanoo.

Hallitus antaa esityksen eduskunnalle marraskuun alkupuoliskolla.

SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola, 050 5275 085

SuPer esittää pakollisia soveltuvuuskokeita ja valtakunnallista loppukoetta lähihoitajatutkintoon11.1.2019 05:38Tiedote

SuPer vaatii pakollisia, karsivia soveltuvuuskokeita ja valtakunnallista loppukoetta lähihoitajatutkintoon. Kaikkea hoitotyötä ohjaavat ihmisoikeudet, hoitotyön arvot, eettiset periaatteet ja ohjeet. - Asiakas- ja potilasturvallisuus ei saa vaarantua missään tilanteessa. Tämä on turvattava opiskelijavalinnassa, koulutuksen aikana sekä valmistuessa, puheenjohtaja Silja Paavola sanoo.