SuPer valitsi viestintäjohtajan

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin viestintäjohtajaksi on valittu diplomi-insinööri Hannu Järvinen. Hän aloittaa tehtävässään 11. helmikuuta. Järvinen toimii liiton viestintäyksikön vetäjänä sekä SuPer-lehden vastaavana päätoimittajana. Hän on myös SuPerin johtoryhmän jäsen. Järvinen on työskennellyt aikaisemmin media-alalla, sähköisessä viestinnässä ja julkishallinnossa.

Hannu Järvinen on ollut ICT-asiantuntijalehti Tietokoneen ja sen sähköisten palvelujen päätoimittajana. Hän on toiminut myös Sanoman Magazinesin digitaalisten julkaisujen yksikön vetäjänä. Kaikkiaan Järvinen on työskennellyt Sanoma-konsernissa media-alan ja sähköisen viestinnän tehtävissä 18 vuoden ajan.

Julkishallinnon kokemusta Järvinen on hankkinut viestinnän erityisasiantuntijana maa- ja metsätalousministeriössä.

Vapaa-aikanaan Hannu Järvinen harrastaa muun muassa avomeripurjehdusta, kuntoliikuntaa ja kirjallisuutta.

Toiminnanjohtaja Arja Niittynen, 040 504 1873

SuPerin Paavola: VM:n budjettiesityksessä ei ole varattu riittävästi rahaa hoitajamitoituksen nostamiseen19.8.2019 11:41:59 EESTTiedote

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola on tyytymätön valtiovarainministeriön budjettiesitykseen, jossa ei ole varattu riittävästi rahaa hoitajamitoituksen nostamiseen. Luvattu 0,7:n mitoitus vaatii huomattavasti enemmän kuin viisi miljoonaa euroa. Paavola vaatii, että vaalilupausten täyttämiseen on löydyttävä asianmukaiset varat.

SuPerin selvitys: Vammaistyössä on paljon alalle kouluttamattomia työntekijöitä13.6.2019 05:16:00 EESTTiedote

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer selvitti vammaistyössä työskentelevien jäsentensä kokemuksia ja alan erityispiirteitä. Selvityksestä käy ilmi, että vammaispalveluissa työskentelee huomattavan paljon työntekijöitä, joilla ei ole sosiaali- ja terveysalan ammatillista koulutusta. Kouluttamattomia on määräaikaisissa ja vakituisissa työsuhteissa 37 prosentilla työpaikoista. Jopa 19 prosentilla työpaikoista kouluttamattomat osallistuvat lääkehoitoon.

SuPerin Paavola: Hoitajamitoitusta on nostettava heti10.6.2019 12:20:13 EESTTiedote

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola vaatii tarkennuksia hallitusohjelmaan. Ohjelmassa on luvatun mukaisesti kirjaus siitä, että vanhustenhoidon vähimmäishenkilöstömitoitus nostetaan tasolle 0,7. Ongelma on, että kirjaus on liian väljä eli siinä puhutaan hoivahenkilöstöstä eikä hoitohenkilöstöstä. Tämä on tarkoittanut ainakin tähän asti sitä, että jopa talonmies on saatettu lukea mitoitukseen osallistuttuaan hoivatyöhön. SuPer edellyttää, että 0,7:n vähimmäismitoitukseen lasketaan vain koulutettu hoitohenkilöstö.