SuPer valitsi viestintäjohtajan

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin viestintäjohtajaksi on valittu diplomi-insinööri Hannu Järvinen. Hän aloittaa tehtävässään 11. helmikuuta. Järvinen toimii liiton viestintäyksikön vetäjänä sekä SuPer-lehden vastaavana päätoimittajana. Hän on myös SuPerin johtoryhmän jäsen. Järvinen on työskennellyt aikaisemmin media-alalla, sähköisessä viestinnässä ja julkishallinnossa.

Hannu Järvinen on ollut ICT-asiantuntijalehti Tietokoneen ja sen sähköisten palvelujen päätoimittajana. Hän on toiminut myös Sanoman Magazinesin digitaalisten julkaisujen yksikön vetäjänä. Kaikkiaan Järvinen on työskennellyt Sanoma-konsernissa media-alan ja sähköisen viestinnän tehtävissä 18 vuoden ajan.

Julkishallinnon kokemusta Järvinen on hankkinut viestinnän erityisasiantuntijana maa- ja metsätalousministeriössä.

Vapaa-aikanaan Hannu Järvinen harrastaa muun muassa avomeripurjehdusta, kuntoliikuntaa ja kirjallisuutta.

Toiminnanjohtaja Arja Niittynen, 040 504 1873

SuPer ja Tehy: Länsi-Pohjan alueen Mehiläisen toimipisteissä mittavia ongelmia11.4.2019 17:00:00 EESTTiedote

Mehiläisen tytäryhtiöiden henkilöstö marssi ulos Kemin ja Tornion työpisteistään tänään iltapäivällä. Ulosmarssi tapahtui Mehiläinen Länsi-Pohja Oy:ssä, Mehiläinen Terveyspalvelut Oy:ssä ja Mehiläinen Työelämäpalvelut Oy:ssä. Ulosmarssiin osallistuivat työntekijät, joihin noudatetaan Kunnallista yleistä virka- ja työehtosopimusta (KVTES). Työntekijät kertovat olevansa väsyneitä työnantajan yksipuoliseen sanelupolitiikkaan, työolosuhteiden heikentämiseen sekä siihen, että työnantaja ei noudata työehtosopimusta.

Lapsen parhaaksi -juhlaseminaari 5.4.2019: Varhaiskasvatuksen tulevaisuus on turvattava5.4.2019 13:15:36 EESTTiedote

Suomalainen varhaiskasvatus on laajasti perheiden arvostama peruspalvelu, joka on arvioitu maailman parhaaksi. Palvelu on nykyisin luonteva osa sivistyspalveluiden kokonaisuutta, mutta palvelun juuret ovat syvällä sosiaalipalveluissa. Kasvatus, hoito ja opetus ovat edelleen käytettyjä peruskäsitteitä, joiden paino ja järjestys ovat viime aikoina eläneet, kun on pohdittu palvelun painopisteitä.

SuPer ja Työterveyslaitos: Lähihoitajan työ on vaativaa ja kuormittavaa aivotyötä3.4.2019 05:38:00 EESTTiedote

Superilaiset lähi- ja perushoitajat vastasivat Työterveyslaitoksen aivotyökyselyyn, joka paljasti vaativan ja kuormittavan aivotyön arjen. Vastausten perusteella lähi- ja perushoitajien arki on vaativaa ja tiedonkäsittelykykyjä jatkuvasti kuormittavaa aivotyötä. He joutuvat tekemään monta kertaa päivässä ihmisten terveyteen liittyviä päätöksiä häiriöisessä ympäristössä. Vastaajia kyselyssä oli 5 500.