SuPerin hallitus on antanut valtuudet työtaistelutoimiin tarvittaessa

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin hallitus on tänään päättänyt, että tarvittaessa voidaan aloittaa työtaistelutoimet, jos neuvottelut eivät etene. Kunta-alan virka- ja työehtosopimusten sekä yksityissektorin työehtosopimusten voimassaolo päättyi 31.1. Kunta-alan neuvotteluja jatketaan lauantaina 3.2. ja yksityissektorin neuvotteluja perjantaina 2.2.

Neuvotteluissa SuPer tavoittelee edelleen selkeitä palkankorotuksia julkiselle ja yksityiselle sektorille sekä lomarahaleikkausten kompensoimista julkisen sektorin työntekijöille. Hoitajat ovat julkisella ja yksityisellä sektorilla palkkakuopassa ja lomarahaleikkaukset koetaan epäoikeudenmukaisina. Tavoitteena on myös koulutettujen hoitajien oma sopimus, jolla voitaisiin paremmin korjata alan epäkohtia.

SuPeriin kuuluu 90 000 sosiaali- ja terveysalan sekä kasvatusalan koulutettua ammattilaista, jotka työskentelevät julkisella ja yksityisellä sektorilla.

Lisätietoja: SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola, 050 5275 085

SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola: Mielenterveystyötä tehdään tuhansissa kohtaamisissa päivittäin9.10.2018 07:00Tiedote

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola pitää erittäin tärkeänä, että mielenterveysongelmista kärsivien ääntä kuunnellaan. Koko sosiaali-, terveydenhuolto- ja kasvatusalalla tehtävä mielenterveystyö vaatii riittävästi koulutusta työntekijöille tähän työhön, Paavola vaatii. – Työntekijöitä on myös oltava riittävästi, jotta ihmistä voidaan hoitaa kokonaisuutena. Maailman mielenterveyspäivää vietetään keskiviikkona 10. lokakuuta.

SuPer ei hyväksy hallituksen korjattua esitystä irtisanomissuojan helpottamiseksi2.10.2018 15:05Tiedote

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer on pettynyt hallituksen korjattuun esitykseen irtisanomissuojan helpottamisesta. – Lausuntojen pohjalta korjattu esitys ei muuta sitä olennaista seikkaa, että esityksessä työntekijät asetettaisiin edelleen irtisanomisperusteiden osalta eriarvoiseen asemaan sillä perusteella, minkä kokoisessa yrityksessä he työskentelevät, SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola sanoo.