SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola: Touhulan tilanteeseen on luvattu parannusta

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola ja SuPerin asiantuntijat tapasivat tänään Touhulan toimitusjohtajan Virpi Holmqvistin ja hallituksen jäsenen Harri-Pekka Kaukosen. Tapaamisessa keskusteltiin vakavasti Touhulan ongelmista, joista on kerrottu myös julkisuudessa. Työntekijät ovat olleet huolissaan riittämättömästä henkilöstömäärästä ja jaksamisestaan. Päiväkotien lasten vanhemmilta on tullut samaa viestiä. Tilanteeseen luvattiin tapaamisessa korjausta.

SuPerin edustajat toivat tapaamisessa vahvasti esiin, että aluejohtamiseen ja johtamiseen on tultava parannusta, jotta työntekijöiden luottamus saadaan takaisin. Työntekijöiden työtä on arvostettava ja on kohtuullistettava työmäärää.

Touhulan johdon edustajat ymmärsivät tilanteen ja lupasivat siihen muutosta. SuPer luottaa tähän, seuraa tilannetta ja puuttuu tilanteeseen, jos siihen ei tule muutosta.

SuPerin Paavola: Rahapula ei oikeuta lain rikkomiseen – kuntien yt:t vaarantavat hoidon17.10.2019 12:13:13 EESTTiedote

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola ei hyväksy kuntien ja kuntayhtymien säästötoimia, jotka kohdistuvat henkilöstöön. Toimet vaarantavat hoidon laadun ja ovat ristiriitaisia tilanteessa, jossa hoitajia tulisi todellisuudessa palkata lisää. Superilaisia on kaikkiaan yli 12 000 yhteistoimintaneuvottelujen piirissä kuntasektorilla. − Jos hoitajia lomautetaan, on työnantajan linjattava, ketkä jätetään hoitamatta, puheenjohtaja Paavola vaatii.

SuPerin yksityissektorin kysely: Hoitajien työaikaa menee edelleen siivoamiseen ja pyykkäämiseen17.9.2019 13:43:25 EESTTiedote

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer selvitti yksityissektorilla työskenteleviltä jäseniltään tilannetta kevään ns. hoivakriisin jälkeen. Työnantajat olivat luvanneet lisätä henkilöstön määrää ja korjata työoloja. Selvityksen alustavat tulokset kertovat, että korjauksia ei ole tehty siinä määrin kuin työnantajat ovat antaneet ymmärtää. Hoidon laatu ja hoitajien työolot eivät ole parantuneet hoivakriisin jälkeen. Kyselyyn vastasi noin 2 000 superilaista, jotka työskentelevät Attendolla, Esperissä, Mehiläisessä ja Pihlajalinnassa.