Superstruct Entertainment ja Tuska-festivaali investointi- ja kumppanuussopimukseen

Kuva: Miika Storm

Pohjoismaiden suurimpiin kuuluvaa metallifestivaalia Tuskaa järjestävä Finnish Metal Events Oy ja tapahtumaryhmittymä Superstruct Entertainment ovat allekirjoittaneet investointi- ja kumppanuussopimuksen. Superstructista tulee näin Tuska-festivaalin merkittävä osakas.

“Tämä on seuraava askel Tuskalle. Boutique-festivaaleihin keskittynyt Superstruct tuo meille lisää muskeleita kehittymiseen ja niittejä vyöhön. Kaikki osakkaat ja keskeiset henkilöt ovat jatkossakin mukana ja organisaatio jatkaa festivaalin tekemistä itsenäisesti. Pitti pyörii, mutta entistä kovempaa – eli festivaali säilyy omana uniikkina raffina itsenään, jollainen se tähänkin asti on ollut”, festivaalijohtaja Eeka Mäkynen sanoo.

Kansainvälisesti toimiva Superstruct Entertainment on mukana yli 30 laadukkaassa, omaleimaisessa festivaalissa, kuten budapestiläisessä Szigetissä, barcelonalaisessa Sónarissa, saksalaisessa Wacken Open Airissa ja oslolaisessa Øyassa. Suomessa yhtiö tunnetaan muun muassa kumppanuudestaan Flow Festivalin kanssa.

Tuska-festivaalista Superstruct Entertainment kiinnostui sen uniikin tarjonnan ja aseman vuoksi. Superstruct on yhteistyöstä innoissaan ja haluaa olla auttamassa tiimiä viemään festivaalin seuraavalle tasolle.

“Olimme miettineet omistuspohjan laajentamista jo hyvän aikaa. Nyt palaset loksahtelivat kohdilleen ja aika oli oikea. Uskomme, että festivaalibisnes tulee voimistumaan koronan jälkeen. Kansainväliset yhteydet ovat aina olleet ohjelmahankinnassamme lähellä sydäntä. Superstructin tulo mukaan avaa lisää mahdollisuuksia tehdä entistä parempaa ohjelmaa ja festivaalia Tuskan uskollisille asiakkaille, meidän heimollemme”, Tuska-festivaalin pääpromoottorina vuodesta 1999 lähtien toiminut Jouni Markkanen sanoo.

Tuska-festivaalin yleisölle kansainvälisen toimijan tuleminen mukaan festivaalin taustalle tarkoittaa entistä parempaa tapahtumaa ja huippuunsa viritettyä kävijäkokemusta. “Katsoo sitten Tuskan kävijöiden tai yhteistyökumppaneiden näkökulmasta niin tämä on kaikkien kannalta win-win-tilanne”, Mäkynen sanoo.

Lisätiedot:

Tuskan festivaalijohtaja Eeka Mäkynen, 050 344 4789, eeka@fme.fi