Superstruct Entertainment ja Tuska-festivaali investointi- ja kumppanuussopimukseen

Kuva: Miika Storm

Pohjoismaiden suurimpiin kuuluvaa metallifestivaalia Tuskaa järjestävä Finnish Metal Events Oy ja tapahtumaryhmittymä Superstruct Entertainment ovat allekirjoittaneet investointi- ja kumppanuussopimuksen. Superstructista tulee näin Tuska-festivaalin merkittävä osakas.

“Tämä on seuraava askel Tuskalle. Boutique-festivaaleihin keskittynyt Superstruct tuo meille lisää muskeleita kehittymiseen ja niittejä vyöhön. Kaikki osakkaat ja keskeiset henkilöt ovat jatkossakin mukana ja organisaatio jatkaa festivaalin tekemistä itsenäisesti. Pitti pyörii, mutta entistä kovempaa – eli festivaali säilyy omana uniikkina raffina itsenään, jollainen se tähänkin asti on ollut”, festivaalijohtaja Eeka Mäkynen sanoo.

Kansainvälisesti toimiva Superstruct Entertainment on mukana yli 30 laadukkaassa, omaleimaisessa festivaalissa, kuten budapestiläisessä Szigetissä, barcelonalaisessa Sónarissa, saksalaisessa Wacken Open Airissa ja oslolaisessa Øyassa. Suomessa yhtiö tunnetaan muun muassa kumppanuudestaan Flow Festivalin kanssa.

Tuska-festivaalista Superstruct Entertainment kiinnostui sen uniikin tarjonnan ja aseman vuoksi. Superstruct on yhteistyöstä innoissaan ja haluaa olla auttamassa tiimiä viemään festivaalin seuraavalle tasolle.

“Olimme miettineet omistuspohjan laajentamista jo hyvän aikaa. Nyt palaset loksahtelivat kohdilleen ja aika oli oikea. Uskomme, että festivaalibisnes tulee voimistumaan koronan jälkeen. Kansainväliset yhteydet ovat aina olleet ohjelmahankinnassamme lähellä sydäntä. Superstructin tulo mukaan avaa lisää mahdollisuuksia tehdä entistä parempaa ohjelmaa ja festivaalia Tuskan uskollisille asiakkaille, meidän heimollemme”, Tuska-festivaalin pääpromoottorina vuodesta 1999 lähtien toiminut Jouni Markkanen sanoo.

Tuska-festivaalin yleisölle kansainvälisen toimijan tuleminen mukaan festivaalin taustalle tarkoittaa entistä parempaa tapahtumaa ja huippuunsa viritettyä kävijäkokemusta. “Katsoo sitten Tuskan kävijöiden tai yhteistyökumppaneiden näkökulmasta niin tämä on kaikkien kannalta win-win-tilanne”, Mäkynen sanoo.

Lisätiedot:

Tuskan festivaalijohtaja Eeka Mäkynen, 050 344 4789, eeka@fme.fi
Tuskan pääpromoottori Jouni Markkanen, 0500 574 636, jouni@fme.fi

Kuva: Miika Storm

Tuska 2022 -ohjelmistoon muutoksia Ukrainan sodan vuoksi11.5.2022 11:59:00 EEST | Tiedote

Helsingin Suvilahdessa heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna järjestettävän Tuskan ohjelmistoon on tullut muutoksia. Ukrainalaisbändien Jinjerin ja 1914:n esiintymiset valitettavasti peruuntuvat heidän kotimaassaan vallitsevan sotatilanteen johdosta. Tämän lisäksi kanadalaisen The Birthday Massacren esiintyminen peruuntuu yhtyeen managerin menehtymisen vuoksi. Korvaaviksi esiintyjiksi ovat varmistuneet kööpenhaminalainen proge-ryhmä Vola, juuri uuden synth wave -sävytteisen Turborider-albuminsa julkaissut Reckless Love sekä helsinkiläinen dödis-remmi Church of The Dead. Tuskan hätäapukeräys Ukrainaan on käynnissä Unicefin kautta. Tuska 2022 -esiintyjät: Korn, Mercyful Fate, Deftones, Carcass, Amorphis, Kreator, Devin Townsend, Heilung, Stam1na, Beast In Black, Stratovarius, Northern Kings, Symphony X, Mokoma, Baroness, Eluveitie, Insomnium, Soilwork, Lost Society, Blind Channel, Reckless Love, Joe Lynn Turner, Gloryhammer, The Dark Element, Perturbator, Red Fang, Elder, High On Fire, Vl

Tuskan aikataulut julki ja kaikki lippukategoriat myyntiin31.1.2022 11:58:00 EET | Tiedote

Vaikkakin eletään vielä sydäntalvea, ei ole ikinä liian aikaista fiiilistellä vääjäämättä lähestyvää kesää. Tuska 2022 -bändien esiintymispäivät ja soittoaikataulut on nyt julkistettu. Omaa lukujärjestystä Tuska-viikonlopulle voi siis jo ruveta suunnittelemaan! Aikataulu on nähtävissä osoitteessa tuska.fi/aikataulu. Tuskan festivaalijohtaja Eeka Mäkynen kommentoi aikataulujulkaisun hieman poikkeuksellista ajankohtaa: ”Bändien esiintymispäivien ja soittoaikataulujen julkistus on aina konkreettinen merkki siitä, että kesä oikeasti lähestyy. Tuskan toimistollakin tapahtuma herättää aina lapsenomaista innostusta, kun vuoden läpi jatkuva tekeminen saa ensimmäisen hahmotettavan muotonsa. Tavallisesti aikataulut julkaistaan vasta paljon myöhemmin, ihan kesän kynnyksellä. Mutta nyt kaiken siirtelyn ja odottelun keskellä halusimme antaa muistutuksen siitä, että kesä tulee ja Tuskan ohjelma on ihan järjettömän kova, ei tätä malta pitää vakan alla!” Artistikattaukseen on lisätty Joensuun synkästi