Supersuosittu Torstain murhakerho on taas rikosten jäljillä

Viime vuosien suurin rikoskirjailmiö on Richard Osmanin Torstain murhakerho. Se on kaikkein aikojen nopeimmin listaykköseksi noussut esikoisteos, joka keikkui Britannian bestseller-listojen kärjessä 45 viikkoa. Nyt Suomessa ilmestynyt jatko-osa Mies joka kuoli kahdesti myi Britanniassa julkaisuviikollaan syyskuussa yli 114 000 kappaletta.

On taas torstai. Elizabeth on saanut kirjeen mieheltä, jonka kanssa hänellä on pitkä yhteinen historia. Tämä on tehnyt valtavan virheen ja tarvitsee nyt Elizabethin apua. Kuvioon liittyy niin varastettuja timantteja, väkivaltainen gangsteri kuin hyvin todellinen hengenvaara. Ruumiita alkaa kasautua, ja Elizabeth, Joyce, Ibrahim ja Ron käyvät armottoman murhamiehen jäljille. Entä jos he sattuvat löytämään samalla ne timantit? No, sehän olisi mukava bonus. Mutta Torstain murhakerholla on nyt vastassaan vihollinen, joka on valmis raivaamaan eläkeikäiset amatöörietsivät tieltään silmänräpäyksessä.

Richard Osman (s. 1970) on Lontoossa asuva kirjailija, koomikko ja tv-visailujen isäntä. Osmanin esikoisromaani Torstain murhakerho oli valtava maailmanlaajuinen menestys. Dekkarin oikeudet on ostettu yli 40 maahan ja sen filmausoikeudet hankki Steven Spielbergin tuotantoyhtiö.

Mies joka kuoli kahdesti ilmestyy 10.1.2022.

Haastattelupyynnöt ja pdf-vedokset: jenni.heiti@otava.fi

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Professori Hannu Salmen uutuuskirja Turun palosta nostaa ensimmäistä kertaa keskiöön aikalaisten tunteet ja kokemukset suuronnettomuudesta11.8.2022 12:56:14 EEST | Tiedote

Turun yliopiston kulttuurihistorian professori Hannu Salmen uutuuskirja “Tunteiden palo. Turku liekeissä 1827” on elävästi kirjoitettu tosikertomus historiallisesta suuronnettomuudesta. Kirja on ensimmäinen kattava tietoteos Turun palosta liki sataan vuoteen, ja kaikkien aikojen ensimmäinen, joka keskittyy palon kokeneiden ihmisten kokemuksiin ja tunteisiin.