Supersuositun Stumppaa tähän! -oppaan kirjoittajan uutuuskirja auttaa pääsemään irti alkoholista

Tupakoinnin lopettamiseen opastavan menestysteoksen kirjoittaja Allen Carr kertoo Korkki kiinni! -kirjassaan, miten alkoholin ongelmakäytöstä voi vapautua.

Allen Carr kirjoitti 1985 kirjan Stumppaa tähän!, jonka avulla miljoonat ihmiset ovat onnistuneet lopettamaan tupakoinnin. Korkki kiinni! -kirjassa Carr soveltaa samaa metodia alkoholiriippuvuuden hallintaan. Hän käy kirjassa läpi syitä siihen, miksi ylipäätään juomme alkoholia, ja näyttää sitten vaihe vaiheelta, miten alkoholista voi päästä eroon.

Kirjaa ei ole tarkoitettu vain alkoholin suurkuluttajille vaan myös kaikille satunnaisille viininlipittäjille. Ainutlaatuinen metodi paljastaa alkoholiin liittyvät illuusiot, poistaa psykologisen riippuvuuden ja vapauttaa lukijan nauttimaan täysillä elämästä ilman alkoholia.

Brittiläinen kirjailija Allen Carr (1934-2006) keksi sen, mitä kaikki tupakoijat olivat odottaneet: helpon tavan lopettaa tupakointi. Menestyvänä tilintarkastajana työskennellyt Carr poltti itse runsaasti ja teki useita epäonnistuneita lopettamisyrityksiä, kunnes vuonna 1983 onnistui. Hän kirjoitti huippusuositun kirjan Stumppaa tähän! ja perusti maailmanlaajuisen Easyway-klinikoiden verkoston. Myöhemmin Carr kirjoitti useita teoksia, joissa hän soveltaa menetelmäänsä muiden riippuvuuksien hallintaan. Hänen kirjojaan on käännetty yli 40 kielelle.

Allen Carr: Korkki kiinni!
Alkuteos Easy Way to Stop Drinking | Suomentanut Timo Korppi
320 sivua | Saatavana painettuna, e- ja äänikirjana

Arvostelukappaleet: viestintäpäällikkö Minttu Nikkilä, minttu@bazarkustannus.fi, 040 736 1313

www.bazarkustannus.fi

Uusi Hurriganes-kirja kokoaa tarinat suosittujen levyjen ja albumien takaa5.11.2020 10:48:36 EETTiedote

Levymyynnissä mitattuna Hurriganes oli 1970- ja 1980-luvuilla yksi Suomen menestyneimpiä rocknimiä. Tänään ilmestyvä Vesa Kontiaisen tietokirja Hurriganes – Albumit 1973–1988 antaa elävän kuvan siitä, miten yhtyeen ja sen soittajien levyt syntyivät ja millaisen vastaanoton ne saivat. Laajaan haastattelumateriaaliin perustuva kirja on tuhti tietopaketti kaikille Hurriganes-faneille.

Bazarin kevään 2021 kirjakatalogi on ilmestynyt27.10.2020 09:26:26 EETTiedote

Bazar Kustannus Oy:n ensi kevään uutuuskirjat tarjoavat runsaan kattauksen kotimaista ja käännettyä kauno- ja tietokirjallisuutta. Keväällä menestyskirjailija Lucinda Rileyltä ilmestyy kaksi uutta romaania ja dekkareiden ystävät pääsevät tutustumaan Saksan menestyneimmän jännityskirjailijan Sebastian Fitzekin piinaaviin trillereihin. Kotimaisiin kaunokirjoihin kuuluvat muun muassa uudet dekkarit Christian Rönnbackalta, Kale Puontilta ja Tomas Gadsilta sekä Pirkko Soinisen romaani arkkitehti Wivi Lönnista. Kevään tietokirjat antavat näkökulmia ajankohtaisiin teemoihin, kuten siihen, miten päästä masennuslääkkeistä eroon, kuinka vastata rasistisiin väitteisiin ja millaisia vaikutuksia ilmastonmuutoksella tulee olemaan Suomen luontoon.

Yuval Noah Hararin maailmanlaajuinen menestysteos Sapiens ilmestyy nyt sarjakuvana7.10.2020 08:25:24 EESTTiedote

Historioitsija Yuval Noah Hararin ihmiskunnan vaiheita luotaava tietokirja Sapiens – Ihmisen lyhyt historia on ollut arvostelu- ja myyntimenestys ympäri maailmaa. Nyt kirjan ensimmäinen osa Kognitiivinen vallankumous on saanut sarjakuvan muodon kirjassa Sapiens – Ihmiskunnan synty, jonka ovat käsikirjoittaneet Harari ja belgialainen David Vandermeulen sekä piirtänyt tunnettu ranskalaispiirtäjä Daniel Casanave.