Supersuositun Stumppaa tähän! -oppaan kirjoittajan uutuuskirja auttaa pääsemään irti alkoholista

Tupakoinnin lopettamiseen opastavan menestysteoksen kirjoittaja Allen Carr kertoo Korkki kiinni! -kirjassaan, miten alkoholin ongelmakäytöstä voi vapautua.

Allen Carr kirjoitti 1985 kirjan Stumppaa tähän!, jonka avulla miljoonat ihmiset ovat onnistuneet lopettamaan tupakoinnin. Korkki kiinni! -kirjassa Carr soveltaa samaa metodia alkoholiriippuvuuden hallintaan. Hän käy kirjassa läpi syitä siihen, miksi ylipäätään juomme alkoholia, ja näyttää sitten vaihe vaiheelta, miten alkoholista voi päästä eroon.

Kirjaa ei ole tarkoitettu vain alkoholin suurkuluttajille vaan myös kaikille satunnaisille viininlipittäjille. Ainutlaatuinen metodi paljastaa alkoholiin liittyvät illuusiot, poistaa psykologisen riippuvuuden ja vapauttaa lukijan nauttimaan täysillä elämästä ilman alkoholia.

Brittiläinen kirjailija Allen Carr (1934-2006) keksi sen, mitä kaikki tupakoijat olivat odottaneet: helpon tavan lopettaa tupakointi. Menestyvänä tilintarkastajana työskennellyt Carr poltti itse runsaasti ja teki useita epäonnistuneita lopettamisyrityksiä, kunnes vuonna 1983 onnistui. Hän kirjoitti huippusuositun kirjan Stumppaa tähän! ja perusti maailmanlaajuisen Easyway-klinikoiden verkoston. Myöhemmin Carr kirjoitti useita teoksia, joissa hän soveltaa menetelmäänsä muiden riippuvuuksien hallintaan. Hänen kirjojaan on käännetty yli 40 kielelle.

Allen Carr: Korkki kiinni!
Alkuteos Easy Way to Stop Drinking | Suomentanut Timo Korppi
320 sivua | Saatavana painettuna, e- ja äänikirjana

Arvostelukappaleet: viestintäpäällikkö Minttu Nikkilä, minttu@bazarkustannus.fi, 040 736 1313

Bazar Kustannus on vuonna 2002 perustettu yleiskustantamo, joka on osa Werner Söderström Osakeyhtiötä. Bazar julkaisee vuosittain noin 90 uutta kotimaista ja käännettyä kauno- ja tietokirjaa.

www.bazarkustannus.fi