Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Susa Valvio on nimitetty MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi.

MTV tulee satsaamaan yhä vahvemmin ihmisiä puhutteleviin ja koskettaviin suuriin ilmiölähtöihin, sekä interaktiivisesti kohdennettujen sisältöjen ja mainosten kykyyn palvella MTV:n katsojia ja mainostajia yhä paremmin.

“Lähes koko työurani IT-alalla tehneenä on mahtavaa päästä oppimaan itselleni uutta toimialaa, saaden samalla hyödyntää sitä tietotaitoa, jota olen yli 20 vuoden aikana mainostajan puolella saanut. Vahvan sisällön lisäksi asiakasanalytiikan ymmärtäminen sekä dataohjatun kohdentamisen tärkeys on pitänyt MTV:n markkinajohtajana ja jatkossa on entistä tärkeämpää tuntea asiakkaamme ja heidän toiveensa ja tarpeensa niin kuluttajina, kuin mainostajina”, kommentoi MTV:n uusi markkinointijohtaja Susa Valvio iloiten uudesta positiostaan: “MTV on täynnä mielenkiintoisia ja suuria persoonia sekä tarinoita, joiden kanssa on upeaa päästä paitsi työskentelemään, myös tuomaan entistä lähemmäs yleisöä. MTV:n brändi on 50-luvulta lähtien pitänyt jalansijaa ihmisten olohuoneissa ja sitä se tulee tekemään jatkossakin -  suuria ilmiöitä, jotka puhuttelevat ja liikuttavat kansaa.”

Tradenomi Susa Valvio on pitkän kuluttaja- ja B2B-markkinointiuransa aikana johtanut IBM:llä Pohjoismaista analytiikkamarkkinoinnin tiimiä, sekä myös vastannut Delta-konsernin menestyksekkäästä KIA-automerkin lanseerauksesta Suomeen. MTV:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan johtoryhmän jäsenenä Valvio raportoi MTV:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan johtajalle Sami Vikbackille.

“Digitaalisessa maailmassa valta on siirtynyt kuluttajalle. He ovat valistuneempia ja osaavat valita palvelunsa paremmin globaalista kilpailusta. Ihmiset käyttävät päivittäin toista tuntia aikaa oikeanlaisen sisällön etsimiseen ja jos televisioyhtiö ei kykene tuottamaan oikeanlaista sisältöä oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa, hukkuu massaan. Hyvän sisällön kysyntä ei lopu koskaan ja sitä me osaamme tarjota. Vain parhaiten kuluttajia ymmärtävä ja palveleva toiminta voi voittaa itselleen asiakkaita, joten analytiikan tuomien mahdollisuuksien osaajana Susa Valvio on erinomainen henkilö johtamaan markkinointiamme”, kommentoi Sami Vikback rekrytointia.

MTV on kehittänyt ajankohtaiseen ja interaktiiviseen kohdennukseen erikoistuneita ratkaisuja, joita on testattu esimerkiksi Sub-kanavan uudessa “Ei toista samanlaista” kanavailmeessä. Se näyttäytyy katsojalle jatkuvasti uudistuvalla, sisältöympäristöön sopivalla ilmeellä.

“Odotan, että pääsemme hyödyntämään samanlaista teknologiaa myös interaktiivisissa mainossisällöissä. Näin esimerkiksi sadesäällä ei katsojille tarjota jäätelöä, vaan kumisaappaita ja ostaminen tuodaan entistä helpommaksi mainosten aikana. Huippusisällön lisäksi kuluttajan kanavaltamme saaman kokemuksen ja meiltä saamansa palvelun tulee olla huippuluokkaa: relevanttia, jaettavaa ja sosiaalista”, visioi Susa Valvio.

“Meillä on laaja portfolio hyviä sisältöjä, markkinajohtajan asema, sekä suuri katsoja- ja asiakasmäärä, joita palvelemme toimialan parhaalla asiakasymmärryksellä ja teknologialla. Säilyttääksemme asemamme ja pysyäksemme dataohjatun liiketoiminnan edelläkävijänä, on hienoa saada Pöllölaaksoon vahvistusta Susa Valviosta, joka tuo mainostajillemme mukanaan myös osaamista ja kokemusta tekoälyratkaisuista”, iloitsee MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

Jarkko Nordlund, MTV Oy
jarkko.nordlund@mtv.fi

Sami Vikback, MTV Oy
sami.vikback@mtv.fi

Susa Valvio aloittaa 13.8. MTV:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajana.
Susa Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan
mainostajille.
Susa Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen maailman haastavimmalle purjehdukselle huippukunnossa30.6.2018 13:59Tiedote

Tapio Lehtinen, 60, osallistuu maailman ensimmäisten purjehtijoiden joukossa äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -purjehduskilpailuun. Ranskan Les Sables d’Olonnen satamasta sunnuntaina 1. heinäkuuta starttaava kisa on yksinpurjehdus maapallon ympäri ilman pysähdyksiä tai modernia teknologiaa edustavia apuvälineitä. Kilpailu on järjestetty kerran aikaisemmin, vuosina 1968-1969, jolloin kilpailijoita lähti matkaan yhdeksän, vain yhden saapuessa maaliin. Tapio Lehtinen on valmistautunut kisan tuomien äärimmäisten rasitusten kestämiseen Suomen johtavien urheilulääketieteen ammattilaisten valmennuksessa.

Suomen ensimmäinen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatti Itämeren silakan ja kilohailin kalastukselle28.6.2018 09:00Tiedote

Silakan ja kilohailin ammattimainen trooli- ja rysäkalastus on ensimmäisenä Suomessa saavuttanut kansainvälisen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatin. Kalastustoiminta sai hyvät arvosanat kaikilla kolmella MSC:n kestävän kalastuksen osa-alueella. Sertifioinnin johdosta noin 95 % Suomen merialueen saalista täyttää kestävän kalastuksen kriteerit. WWF Suomi onnittelee Suomen Ammattikalastajaliittoa projektin valmistumisesta.

BOY MEETS GIRL® -vaatebrändi Suomeen myös sateenkaaren väreissä27.6.2018 11:44Tiedote

Prisman Minut itseni kanssa -kampanja tuo Helsinki Pride -viikolle rohkeasti kantaaottavan Boy meets Girl® -vaatemerkin. Merkin luoja Stacy Igel saapui Suomeen esittelemään suositusta Pride-mallistostaan Suomen markkinoille suunnitellut t-paidat, jotka jatkavat näkemyksellisen vaatebrändin tasa-arvoa ja rakkautta korostavaa teemaa. Kansainvälisesti Boy meets Girl on edustettuna muotiin erikoistuneissa luksusliikkeissä ja -tavarataloissa, kuten esimerkiksi Macy’s-tavarataloketjussa. Suomessa merkkiä myy yksinoikeudella Prisma.

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.

Simon Fullerin kokoama uusi superyhtye Now United Suomeen - mukana myös suomalainen Joalin Loukamaa13.6.2018 13:21Tiedote

Lukuisten kansainvälisten supertähtien ja suosikkiohjelmien kehittäjän, mediamoguli Simon Fullerin perustama uusi popsensaatio Now United saapuu Suomeen tapaamaan fanejaan ja mediaa 18.-20. kesäkuuta. Näyttävässä tanssi- ja lauluyhtyeessä on mukana myös suomalainen 16-vuotias Joalin Loukamaa. Fullerin visiona on, että eri maista ja mantereilta tulevista tytöistä ja pojista koostuva Now United tulee ennennäkemättömällä tavalla yhdistämään koko popmusiikkia kuuntelevan maailman.