Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Susa Valvio on nimitetty MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi.

MTV tulee satsaamaan yhä vahvemmin ihmisiä puhutteleviin ja koskettaviin suuriin ilmiölähtöihin, sekä interaktiivisesti kohdennettujen sisältöjen ja mainosten kykyyn palvella MTV:n katsojia ja mainostajia yhä paremmin.

“Lähes koko työurani IT-alalla tehneenä on mahtavaa päästä oppimaan itselleni uutta toimialaa, saaden samalla hyödyntää sitä tietotaitoa, jota olen yli 20 vuoden aikana mainostajan puolella saanut. Vahvan sisällön lisäksi asiakasanalytiikan ymmärtäminen sekä dataohjatun kohdentamisen tärkeys on pitänyt MTV:n markkinajohtajana ja jatkossa on entistä tärkeämpää tuntea asiakkaamme ja heidän toiveensa ja tarpeensa niin kuluttajina, kuin mainostajina”, kommentoi MTV:n uusi markkinointijohtaja Susa Valvio iloiten uudesta positiostaan: “MTV on täynnä mielenkiintoisia ja suuria persoonia sekä tarinoita, joiden kanssa on upeaa päästä paitsi työskentelemään, myös tuomaan entistä lähemmäs yleisöä. MTV:n brändi on 50-luvulta lähtien pitänyt jalansijaa ihmisten olohuoneissa ja sitä se tulee tekemään jatkossakin -  suuria ilmiöitä, jotka puhuttelevat ja liikuttavat kansaa.”

Tradenomi Susa Valvio on pitkän kuluttaja- ja B2B-markkinointiuransa aikana johtanut IBM:llä Pohjoismaista analytiikkamarkkinoinnin tiimiä, sekä myös vastannut Delta-konsernin menestyksekkäästä KIA-automerkin lanseerauksesta Suomeen. MTV:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan johtoryhmän jäsenenä Valvio raportoi MTV:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan johtajalle Sami Vikbackille.

“Digitaalisessa maailmassa valta on siirtynyt kuluttajalle. He ovat valistuneempia ja osaavat valita palvelunsa paremmin globaalista kilpailusta. Ihmiset käyttävät päivittäin toista tuntia aikaa oikeanlaisen sisällön etsimiseen ja jos televisioyhtiö ei kykene tuottamaan oikeanlaista sisältöä oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa, hukkuu massaan. Hyvän sisällön kysyntä ei lopu koskaan ja sitä me osaamme tarjota. Vain parhaiten kuluttajia ymmärtävä ja palveleva toiminta voi voittaa itselleen asiakkaita, joten analytiikan tuomien mahdollisuuksien osaajana Susa Valvio on erinomainen henkilö johtamaan markkinointiamme”, kommentoi Sami Vikback rekrytointia.

MTV on kehittänyt ajankohtaiseen ja interaktiiviseen kohdennukseen erikoistuneita ratkaisuja, joita on testattu esimerkiksi Sub-kanavan uudessa “Ei toista samanlaista” kanavailmeessä. Se näyttäytyy katsojalle jatkuvasti uudistuvalla, sisältöympäristöön sopivalla ilmeellä.

“Odotan, että pääsemme hyödyntämään samanlaista teknologiaa myös interaktiivisissa mainossisällöissä. Näin esimerkiksi sadesäällä ei katsojille tarjota jäätelöä, vaan kumisaappaita ja ostaminen tuodaan entistä helpommaksi mainosten aikana. Huippusisällön lisäksi kuluttajan kanavaltamme saaman kokemuksen ja meiltä saamansa palvelun tulee olla huippuluokkaa: relevanttia, jaettavaa ja sosiaalista”, visioi Susa Valvio.

“Meillä on laaja portfolio hyviä sisältöjä, markkinajohtajan asema, sekä suuri katsoja- ja asiakasmäärä, joita palvelemme toimialan parhaalla asiakasymmärryksellä ja teknologialla. Säilyttääksemme asemamme ja pysyäksemme dataohjatun liiketoiminnan edelläkävijänä, on hienoa saada Pöllölaaksoon vahvistusta Susa Valviosta, joka tuo mainostajillemme mukanaan myös osaamista ja kokemusta tekoälyratkaisuista”, iloitsee MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

Jarkko Nordlund, MTV Oy
jarkko.nordlund@mtv.fi

Sami Vikback, MTV Oy
sami.vikback@mtv.fi

Susa Valvio aloittaa 13.8. MTV:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajana.
Susa Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan
mainostajille.
Susa Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

MTV laajentaa uutistoimintaansa kaikilla jakelualustoilla12.9.2018 10:45Tiedote

Suomen suurin kaupallinen uutismedia MTV tekee uutistarjonnalleen suurimman uudistuksen sitten 1990-luvun taitteen, jolloin aamu-uutiset aloittivat Huomenta Suomessa ja Kymmenen Uutiset sai rinnalleen Seitsemän Uutiset. Nyt MTV laajentaa uutistarjontansa digitaalisissa kanavissa ympärivuorokautiseksi ja päivittää uutisstudionsa ilmeen, teknologian ja toiminnallisuuden vastaamaan myös tulevaisuuden kuluttajien tarpeita.

Muutos Tanskan kuninkaalliseen vierailuun: Hänen kuninkaallinen korkeutensa kruununprinsessa saapuu vierailulle Suomeen 13.-14. syyskuuta.4.9.2018 15:33Tiedote

Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinssi joutuu kirurgisen operaation vuoksi perumaan viralliset tehtävänsä kahden viikon ajalta. Tämän johdosta Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinsessa saapuu aiemmin julkistetun ohjelman mukaisesti viralliselle vierailulle Helsinkiin ja Turkuun 13.-14. syyskuuta.

Kutsu medialle: Elements of AI verkkokurssin suorittaneiden valmistujaisseremonia Helsingin yliopistolla, juhlapuhujana Sauli Niinistö3.9.2018 09:48Tiedote

Helsingin yliopisto ja Reaktor esittelivät keväällä avoimen koulutusohjelman tekoäly-osaamisen laajentamiseksi. Verkkokurssille on tällä hetkellä ilmoittautunut noin 90 000 ihmistä ympäri maailmaa ja se on noussut Suomen suosituimpien kurssien joukkoon neljässä kuukaudessa. Reaktor ja Helsingin yliopisto järjestävät ensimmäisille valmistuneille valmistujaisjuhlan Helsingin yliopiston juhlasalissa torstaina 6.9.2018. Tilaisuudessa julkistetaan lisäksi kurssin suomenkielinen versio. Juhlapuheen kurssilaisille pitää tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

Tanskan kruununprinssi saapuu syyskuussa Suomeen, vierailee Helsingissä ja Turussa 13.-14.9.31.8.2018 11:02Tiedote

Tanska ja Suomi juhlistavat diplomaattisten suhteidensa 100. vuotta, minkä kunniaksi Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinssi saapuu vierailulle Suomeen 13.-14. syyskuuta. Vierailun aikana kruununprinssi osallistuu Helsingin kaupungintalolla järjestettävään kestävään kaupunkisuunnittelun asiantuntijaseminaariin ja maiden lämpimiä suhteita juhlistavaan illallistilaisuuteen Finlandia-talolla, esittelee medialle tanskalaisen ruokatuotannon parhaita paloja, ja vierailee Turun telakalla.