Susanna Huovisesta Keski-Suomen ensi- ja turvakoti ry:n toiminnanjohtaja

Keski-Suomen ensi- ja turvakoti ry:n toiminnanjohtajaksi on valittu kansanedustaja Susanna Huovinen. Hän on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri. Hän on ollut vuosien ajan aktiivisesti mukana erilaisten järjestöjen työssä. Myös ensi- ja turvakotityö on tuttua. Hän on ollut jäsenenä Keski-Suomen ensi- ja turvakodin hallituksessa sekä toiminut Ensi- ja turvakotien liiton varapuheenjohtaja. Susanna Huovisen osaaminen ja kontaktiverkostot ovat ainutlaatuiset ja yhdistys on ylpeä saadessaan hänet mukaan haastavaan, mutta palkitsevaan työhön.

Uuden toiminnanjohtajan haku päättyi 23.3. Tehtävään haki 19 henkilöä. Yhdistyksen nykyinen toiminnanjohtaja Eija Paloheimo jää eläkkeelle 1.8. Hän on toimi tehtävässään vuodesta 2005 saakka.

Keski-Suomen ensi- ja turvakoti on turvannut lapsien ja perheiden arkea voittoa tavoittelemattomana järjestönä jo vuodesta 1946. Yhdistyksen palveluissa autetaan vuosittain yli 300 perhettä.

Yhdistys ylläpitää perheväkivaltaan kriisiapua tarjoavaa turvakotia, vauvaperheitä auttavaa ensikotia, lähisuhdeväkivaltatyön avopalveluja sekä tapaamispaikkatoimintaa. Yhdistyksen toiminta pohjautuu lastensuojelutyön monipuoliseen erityisosaamiseen luovalla ja uudistavalla tavalla. Yhdistys on vahva vaikuttaja ja haluaa, että yhteiskunta on lapsille ja perheille oikeudenmukaisempi ja tasa-arvoisempi.

Eija Paloheimo, toiminnanjohtaja, Keski-Suomen ensi- ja turvakoti ry

Kutsu medialle 3.5 klo 10: Perheitä autetaan ajoissa26.4.2018 10:18Tiedote

Kaksikymmentä vuotta täyttävä Ylä-Savon Ensi- ja turvakoti ry tarjoaa matalan kynnyksen apua yläsavolaisten lapsiperheiden arjen tukemiseksi. Mediainfossa päiväryhmässä apua saanut äiti kertoo miten ryhmän tuki on auttanut heidän perhettään. Tervetuloa keskustelemaan myös yhdistyksen perheille tarjoamasta avusta ja kuulemaan miten monin tavoin perheitä autetaan Ylä-Savossa. Ensi- ja turvakotien liiton pääsihteeri tuo näkökulmia järjestöjen tulevaisuudesta sote-uudistuksen jälkeen.

Ensi- ja turvakotien liitosta apua hakeneita ennätysmäärä23.4.2018 12:40Tiedote

Ensi- ja turvakotien liitossa haki viime vuonna apua yli 12 000 vaikeassa elämäntilanteessa olevaa ihmistä. Luku kasvoi edellisestä vuodesta 1000 henkilöllä ja on liiton historian suurin. Suomea pidetään yhtenä parhaista paikoista, johon lapsi voi syntyä ja saada edellytykset hyvään elämään. Osa lapsista elää kuitenkin osattomana tästä hyvästä kehityksestä, sanotaan Ensi- ja turvakotien liitosta.

Lapsenhuoltolain uudistus: lapsen näkemykset paremmin esille15.3.2018 14:00Tiedote

Uudistuvan lastenhuoltolain tavoitteena on vahvistaa lapsen osallisuutta ja kuulluksi tuloa vanhempien erotilanteissa. Valmisteilla oleva laki tähtää siihen, että lapsen kokemukset ja näkemykset tulevat paremmin kuulluksi ja lapsi pääse itse vaikuttamaan omaa elämäänsä koskeviin ratkaisuihin. Erofoorumin 22.3. teemana on uudistuva lapsenhuoltolaki. Foorumissa kerromme lain uudistustyön keskeisimmistä lapsen asemaa parantavista keinoista ja muutoksista.