Suun diagnostiikka tänään ja tulevaisuudessa – tervetuloa Apollonia Symposiumiin 19.–20.3.2021

Apollonia Symposium 19.–20.3.2021 tarjoaa tietopaketin suun diagnostiikan uusista menetelmistä, ajankohtaisesta tutkimuksesta ja tulevaisuuden näkymistä. Tapahtuma järjestetään tänä vuonna webinaarina.

Symposiumin luennoilla syvennytään esimerkiksi seuraaviin aiheisiin: Mitä genetiikka tarjoaa suun diagnostiikkaan? Miten karieksen hoidontarvetta arvioidaan tai miten etsitään syytä pahan hajuiseen hengitykseen? Miten hammaslääkäri voisi hyödyntää tekoälyä työssään?

Tapahtuman koko luento-ohjelman löydät täältä: https://www.apollonia.fi/koulutus/apollonia-symposium-2021/

Tapahtuman yhteydessä järjestetään myös alan tuotteita ja palveluja esittelevä näyttely.

Symposiumin aattona to 18.3. klo 17–18.30 on mahdollista seurata myös ajankohtaista opiskelijoiden hyvinvointiseminaaria, jossa pohditaan riittävyyttä ja opiskelijoiden jaksamista. Puhujina ovat Lorenz Backman ja Helsingin yliopiston opintopsykologi Tiina Tuominen.

Median edustajat ovat tervetulleita kuuntelemaan luentoja ja tutustumaan näyttelyyn. Toimittajat voivat ilmoittautua tapahtumaan lähettämällä sähköpostia Annika Nissiselle: annika.nissinen@apollonia.fi. Ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki webinaariin.

Tervetuloa!

Viestinnän asiantuntija Annika Nissinen, annika.nissinen@apollonia.fi, p. 040 779 6435

Osoitelähde: Terveystoimittajat ry ja STT

Suomen Hammaslääkäriseura Apollonia on 1892 perustettu tieteellinen yhdistys. Apollonia järjestää riippumattomaan tietoon perustuvaa täydennyskoulutusta, tukee hammaslääketieteellistä tutkimusta ja välittää tutkimustietoa suunterveydestä www.apollonia.fi

Uusi Hyvä käytäntö -suositus: Suun tutkimus- ja hoitoväli on yksilöllinen27.3.2024 07:00:00 EET | Tiedote

Yksilöllisesti määritelty suun tutkimus- ja hoitoväli ylläpitää suunterveyttä ja on sekä yksilön että yhteiskunnan näkökulmasta riittävä ja kustannusvaikuttava. Juuri julkaistu Hyvä käytäntö -konsensussuositus suun tutkimus- ja hoitovälin määrittämisestä muistuttaa myös, että hoitovälit toteutuvat parhaiten silloin, kun ne sovitaan potilaan kanssa yhdessä ja potilas osallistuu päätöksentekoon.

Päivitetty Käypä hoito -suositus: Kaikki vieroitushoidot ovat edullisempia kuin tupakoinnin jatkaminen6.3.2024 08:00:00 EET | Tiedote

Nuorten nikotiiniriippuvuus alkaa ja kehittyy usein nikotiinipussien ja sähkösavukkeiden käytöllä. Ehkäisy tulee kohdistaa lapsiin ja nuoriin, todetaan päivitetyssä Käypä hoito -suosituksessa. Uusista nikotiinituotteista tiedetään vielä melko vähän, mutta nikotiinin haitat ovat hyvin tiedossa. Tupakka- ja nikotiiniriippuvuus on pitkäaikaissairaus, joka vaatii toistuvaa tukea ja seurantaa.

Hammaslääkäripäivät siirtyy arkipäiville2.2.2024 09:00:49 EET | Tiedote

Hammaslääkäreiden suurin kansallinen täydennyskoulutus- ja näyttelytapahtuma Hammaslääkäripäivät siirtyy arkipäiville ja toteutetaan tänä vuonna keskiviikosta perjantaihin 6.–8.11.2024. Tapahtuma säilyy kolmipäiväisenä ja lauantain luentopäivän tilalle tulee kansainvälinen keskiviikko. Keskiviikon aikana kuullaan ulkomaisten asiantuntijoiden luentoja. Näyttely järjestetään torstaista perjantaihin.