Suuri ja kattava sähköautopäivä Juustoportilla Jalasjärvellä 27.10.2017 kello 12.00-18.00

KUTSU MEDIALLE Jalasjärven Juustoportilla vietetään 27.10.2017 kello 12-18 sähköautopäivää, jossa paikalla ovat sähköautoverkostoa rakentavat Fortum Charge & Drive ja Tesla sekä Tesla Club, jonka henkilöt edustavat sähköautoilijoita.

Paikalla on myös Tesla Model S ja Model X automallit sekä Käyttöauto Oy, joka tuo paikalle Nissan Leaf sekä Nissan E-NV200 pakettiauto, Audin Q7 e-tron, BMW i8 sekä i3, Volkswagen Passat GTE ja Volvo XC60. Nämä autot ovat joko täyssähkö- tai hybrid-malleja. Tilaisuus on avoin yleisölle kello 14.00 alkaen.

Ohjelmassa on kahdet viralliset avajaiset. Ensin vihitään käyttöön Fortumin latausasema ja heti tämän jälkeen Tesla järjestää Supercharger-asemansa avajaistapahtuman.

Jos teillä on toive koeajaa jotain yllämainituista autoista, toivomme teidän ottavan koeajomahdollisuudesta yhteyden suoraan Käyttöauton edustajaan. Mikäli teitä kiinnostaa Teslan koeajo, ilmoittautuisitko tapahtumaan alla olevasta linkistä:

Ohjelma:

Kello 12.00 Käyttöautolta autot paikalla ja mahdollisuus lounaaseen

Kello 13.00 Keskustelutilaisuus median edustajien kanssa. Paikalla: Fortum, Teslaclub, Käyttöauto ja Juustoportti.

Kello 14.00 Fortumin Charge&Drive latausaseman avaus

Kello 14.15 Suomen suurimman Tesla Supercharger – latausaseman avaus

Kello 15.00 Tesla Model S ja Model X koeajettavissa

Kello 18.00 Tilaisuus päättyy

Vastaavanlaista tapahtumaa ei ole aiemmin järjestetty Suomessa. Tapahtuma mahdollistaa kattavan katsauksen sähköautoiluun, niiden lataamisen ja itse autoihin.

Niklas Keski-Kasari

Axel Holmström
Tesla

Sami Saarilahti
Fortum Charge & Drive

Ville Mäkinen
Käyttöauto Oy

Juustoportti on jalasjärveläinen meijeri, joka on kasvanut viidessäkymmenessä vuodessa pienestä maatilajuustolasta noin 200 henkeä työllistäväksi yritykseksi. Juustoportilla on meijeri- ja juustolatoiminnan lisäksi kahvila-ravintolat Jalasjärvellä, Mäntsälässä ja Kärsämäellä, sekä ruokatuotteita valmistava Kasvis Galleria Kuopiossa. Juustoportti on tuotantotekniikaltaan Suomen moderneimpia meijereitä, ja se on maailmalla palkittu kypsytetyistä juustoistaan. Suomessa Juustoportti on saanut tunnustusta useasti esimerkiksi hyvänä työnantajana ja perinteisen meijerialan rajojen rikkojana. Juustoportti on jo parinkymmenen vuoden ajan luonut joka kuukausi yhden uuden, pysyvän työpaikan.