Suvi Hintsanen har utnämnts till direktör med ansvar för Varmas kundrelation

Suvi Hintsanen (EM) har utnämnts till direktör med ansvar för Varmas kundrelationer.

Suvi Hintsanen tillträder i början av år 2019. Hon blir ledamot i Varmas ledningsgrupp och i sin uppgift rapporterar hon till verkställande direktör Risto Murto.

– Suvi Hintsanen har ett starkt kunnande och en mångsidig erfarenhet av att utveckla kundarbete. Denna bakgrund stöder Varmas mål att vidareutveckla kundservicen och upprätthållandet av arbetsförmågan tillsammans med våra kunder, säger verkställande direktör Risto Murto.

Hintsanen kommer till Varma från OP Gruppen där hon ansvarar för betalningstjänster och tjänster gällande dagliga penningaffärer. Hon har tidigare arbetat i olika ledningsuppgifter inom affärsverksamhet, utveckling och marknadsföring.

Varmas funktion kundrelationer leds för tillfället av verkställande direktör Risto Murto.

Mer information:
Katri Viippola, direktör, HR, kommunikation och samhällsansvar, tfn 0400 129 500 eller fornamn.efternamn@varma.fi

Ömsesidiga arbetspensionsförsäkringsbolaget Varma är en ansvarstagande och solvent placerare. Bolaget sköter arbetspensionsskyddet för cirka 890 000 personer inom den privata sektorn. År 2017 uppgick Varmas premieinkomst till 4,9 miljarder euro och pensioner utbetalades för 5,5 miljarder euro. Värdet på Varmas placeringar var 46,4 miljarder euro i slutet av juni 2018.

Muistutuskutsu medialle: Ajankohtaista Varman kiinteistösijoituksissa Tampereella ti 28.5. klo 1323.5.2019 09:57:46 EESTKutsu

Varma rakentaa Finlaysonin alueen kupeeseen Puuvillatehtaankatu 6:een uusia vuokra-asuntoja käyttöikänsä loppuun tulleiden asuintalojen tilalle. Samaan kohteeseen tulee myös Varman ensimmäinen helpotetun asumisen asuintalo. Uusi Aika koteja -konsepti huomioi yhteisöllisyyden, asumista helpottavat palvelut ja esteettömän liikkumisen jo suunnitteluvaiheessa. Rakentaminen käynnistyy tänä vuonna. Kutsumme median edustajia kuulemaan ja keskustelemaan Varman omistaman asuintalokorttelin tulevasta muutoksesta. Aika: tiistaina 28.5.2019 klo 13 Paikka: VarmaWorks coworking -tila, Väinö Linnan aukio 15, 4. krs., 33210 Tampere. Liitteenä olevassa kartassa kohta 15. Ohjelma: Varman kiinteistösijoitukset ja vastuullisuus (Kiinteistöistä vastaava sijoitusjohtaja Ilkka Tomperi) Puuvillatehtaankatu 6:n rakennushanke ja Aika koteja (Kiinteistökehitysjohtaja Sari Raunio) Finlaysonin alue kulttuuri- ja tapahtumakeskuksena (Kiinteistöpäällikkö Kai Niinimäki) Finlayson Art Area 2019 -kuvataidetapahtuma (Ta