Svea on jälleen yksi Suomen parhaista työpaikoista

Tiedote 14.2.2020. Maailman suurin henkilöstökokemuksen tutkimustalo Great Place to Work® listasi vuoden 2020 parhaat työpaikat Suomessa – Svea palkittiin 23. parhaana työpaikkana keskisuurten organisaatioiden sarjassa. Sijoitus julkistettiin Suomen parhaat työpaikat 2020 -gaalassa torstaina 13.2.2020. Kiitos hienosta sijoituksesta kuuluu jokaiselle svealaiselle – yhdessä, omistautumisella ja draivilla saavutamme yhteiset tavoitteemme.

Great Place to Work® -instituution yli 30 vuoden tutkimustyön tulokset osoittavat, että hyvän työpaikan rakentaminen vaatii jatkuvaa kehitystyötä. Me Svealla olemme aktiivisesti kehittäneet yrityskulttuuriamme jo pitkän aikaa, ja iso osa kehitysprosessiamme onkin ollut osallistuminen Great Place to Work® -tutkimukseen. Tutkimustulokset auttavat meitä näkemään mikä työyhteisössämme toimii ja mitä meidän tulisi aktiivisesti kehittää. Meidän Great Place to Work® -tutkimuksen tuloksissa on vuodesta toiseen toistunut hyvä yhteishenki ja ylpeys omasta työpaikasta. Jokaisen työpanos on meillä todella tärkeä, sillä yhteishenkeä ja yrityskulttuuria ei rakenneta yksin, vaan yhdessä. Olemme päässeet Suomen Parhaat Työpaikat -listalle jo yhdeksän kertaa.

Yrityskulttuurimme kulmakiviä ovat yhdessä tekeminen ja ”todellinen tekemisen meininki”, iloa ja naurua unohtamatta. Lisäksi meille on myös tärkeää, että sisäinen viestintä toimii ja että johto on läsnä ja helposti lähestyttävissä, ja siihen olemme panostaneet ja tulemme jatkossakin panostamaan.

”Mainio esimerkki yrityskulttuuristamme on jokaiselle uudelle svealaiselle nimettävä Svea-kummi, joka pitää huolta uudesta kollegasta ensimmäisten viikkojen ajan. Meille on tärkeää, että kaikki tuntevat itsensä tervetulleiksi alusta asti, ja että jokainen viihtyy täällä Svealla. kommentoi Svean maajohtaja Pasi Väre.

Tämän kertaisessa tutkimuksessa oli mukana noin 150 organisaatiota, ja yhteensä noin 30 000 työntekijää. Tutkimus pohjautuu Great Place to Work® -instituutin määritelmään hyvästä työpaikasta: hyvä työpaikka on sellainen, jossa työntekijät luottavat organisaationsa johtoon, ovat ylpeitä siitä mitä tekevät ja nauttivat työkavereidensa kanssa työskentelystä. Great Place to Work® -instituutti palkitsee vuosittain myös Euroopan ja maailman parhaat työpaikat.