Sydämeni tango -konsertti täyttää äitienpäivänä Tampereen Tullikamarin Pakkahuoneen

Hyvä elämä koostuu merkityksellisistä hetkistä, jotka jaamme tärkeiden ihmisten kanssa. Äitienpäivänä sunnuntaina 8.5. Tampereen Tullikamarin Pakkahuone täyttyy tunteista ja yhdessä olemisesta. Marita Taavitsaisen ja Mikael Konttisen tähdittämään Sydämeni Tango -konserttiin on tulossa salin täydeltä yleisöä. Ikäihmisille suunnatun ilmaiskonsertin järjestää hoiva- ja terveyspalveluyritys Attendo.

Lippuja on jaettu Attendon hoivakotien asukkaille ja omaisille Tampereen seudulla, ja lisäksi osa lipuista oli jaossa Lippupalvelun toimipisteessä Stockmannilla. Kaikki liput ovat menneet, ja konserttisali täyttyy yhteensä 550 kuulijasta.

Attendo on aiempinakin vuosina tuonut tunnettuja artisteja esiintymään ikäihmisille hoivakoteihin, mutta tällä kertaa lähdetään konserttisaliin. Ajatuksena on, että kulttuurielämykset lisäävät elämänlaatua ja ovat merkityksellisiä niin hoivakotien asukkaille kuin heidän omaisilleenkin.

Konsertin tähtiesiintyjät Marita Taavitsainen ja Mikael Konttinen uskovat, että musiikin avulla on mahdollisuus tavoittaa jokainen. Musiikki on tärkeä vuorovaikutuksen väline ja yhdessä olemisen ja kokemisen olomuoto. Artistien rinnalla soittaa Koivu-orkesteri mukanaan Kultainen Harmonikka -voittaja Jarmo Tinkala.

– Musiikin voimaa jaksan aina ihmetellä, se kyllä herättelee muistoja – ikään ja kuntoon katsomatta. Musiikki on niin kokonaisvaltaista, se koko melodian, sanojen ja rytmin yhdistelmä, Mikael Konttinen pohtii.

– Musiikki on iso osa omaakin hyvinvointia. Olen ehdottomasti eniten avoin ja auki, kun olen lavalla ja laulan, silloin saan itsestäni eniten irti. Se on tärkein tapa tuulettaa omia tunteita, Marita Taavitsainen kertoo.

Tampereella järjestettävä Sydämeni Tango on ensimmäinen Attendon järjestämästä neljän ilmaiskonsertin kiertueesta. Turussa konsertti järjestetään sunnuntaina 29.5., ja sinne on Turun Stockmannilla vielä joitakin lippuja jäljellä. Syksyn konsertteihin Jyväskylässä (su 11.9.) ja Oulussa (su 18.9.) ilmaislippujen jako alkaa 1. kesäkuuta, ja ilmaislippuja saa tietyistä Lippupalvelun toimipisteistä konserttipaikkakunnilla. Tuttuja ja rakastettuja klassikoita kuullaan kaikissa konserteissa.

Tapahtumasivu: www.sydamenitango.fi

--

Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita tapahtumaan. Mikäli olette tulossa, pyydämme laittamaan etukäteen viestiä joko sähköpostitse, soittamalla tai tekstiviestillä tiedottaja Riitta Käpille (044 494 2134, riitta.kappi@attendo.fi), jotta voimme järjestää medianne edustajalle istumapaikan konserttisalista. Myös konsertin artistit Marita Taavitsainen ja Mikael Konttinen antavat haastatteluja niistä erikseen sovittaessa. Taavitsaisen ja Konttisen yhteyshenkilö on MagnumLiven yhteys- ja viestintäpäällikkö Liisa Marjomäki (050 525 4109, liisa.marjomaki@magnumlive.fi).

Lisätietoja: Riitta Käppi, tiedottaja, p. 044 494 2134, riitta.kappi@attendo.fi

Sydämeni Tango -konserttikiertue 2016

paikkakuntakohtaiset tiedot:

Tampere su 8.5.2016
Sydämeni Tango -konsertti äitienpäivänä su 8.5. klo 16.00, Tullikamarin Pakkahuone (täynnä, Tullikamarin aukio 2).

Turku su 29.5.2016
Sydämeni Tango -konsertti su 29.5. klo 14.00, Turun konserttitalo (Aninkaistenkatu 9). Vielä joitakin lippuja on jäljellä Lippupalvelun toimipisteessä Turun Stockmannilla. Ilmaislippuja voi lunastaa henkilöä kohden kaksi kappaletta. Konserttiin mahtuu 1000 osallistujaa.

Jyväskylä su 11.9.2016

Sydämeni Tango -konsertti su 11.9. klo 14.00, Jyväskylän paviljonki (Lutakonaukio 12). Ilmaiset liput ovat jaossa Lippupalvelun toimipisteessä Jyväskylän Sokoksessa 1.6. alkaen. Ilmaislippuja voi lunastaa henkilöä kohden kaksi kappaletta. Konserttiin mahtuu 600 osallistujaa.

Oulu su 18.9.2016
Sydämeni Tango -konsertti su 18.9. klo 14.00, Madetojan sali, Oulun musiikkikeskus (Leevi Madetojan katu 1–3). Ilmaiset liput ovat jaossa Lippupalvelun toimipisteessä Oulun Stockmannilla 1.6. alkaen. Ilmaislippuja voi lunastaa henkilöä kohden kaksi kappaletta. Konserttiin mahtuu 800 osallistujaa.

Marita Taavitsainen Attendo Sydämeni Tango -konserttien tähtenä. Kuva: Jari Riihimäki
Musiikki on hieno yhdessä olemisen olomuoto, sanovat Marita Taavitsainen ja Mikael Konttinen. Kuva: Jari Riihimäki
Hienot kappaleet ne yhdistävät eri sukupolvia, sanoo Mikael Konttinen valmistautuessaan Attendon Sydämeni Tango -konsertteihin. Kuva: Jari Riihimäki
Kuva: Jari Riihimäki
Marita Taavitsainen ja Mikael Konttinen valmistautuvat Attendon Sydämeni Tangoon. Kuva: Jari Riihimäki
Tähtiartistit Marita Taavitsainen ja Mikael Konttinen haluavat herättää tunteita ja muistoja ikäihmisille suunnatuissa Attendon Sydämeni Tango -konserteissa. Kuva: Jari Riihimäki

Attendo - johtava hoiva- ja terveyspalveluiden tarjoaja Pohjoismaissa

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten asumis- ja hoivapalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Attendo tarjoaa palveluita niitä tarvitseville elämänkaaren eri vaiheissa. Attendo-kodeissa asuu lastensuojelun asiakkaita, kehitysvammaisia ja vammautuneita, mielenterveys- ja päihdekuntoutujia sekä ikäihmisiä. Tuotamme lisäksi terapia- ja kotihoidon palveluita.

Attendolla työskentelee noin 13 000 ja Attendo-kodeissa asuu noin 10 000 ihmistä. Attendo-koteja on yli 400 Hangosta Ivaloon. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli 597 milj. euroa. Pohjoismaissa Attendolla on yhteensä 24 000 työntekijää yli 700 Attendo-kodissa. Konsernin liikevaihto oli 1,2 mrd euroa. Lue lisää: www.attendo.fi