Sydänsairaala teki yhteistyösopimuksen FC Hakan kanssa

Sydänsairaala on tehnyt vuoden mittaisen yhteystyösopimuksen valkeakoskelaisen FC Hakan kanssa. Sopimuksen mukaisesti FC Hakan miesten edustusjoukkue käy sydämen ultraäänitutkimuksissa Tampereen Sydänsairaalassa.

Tampereen Sydänsairaalan kardiologit vastaavat sovituista tutkimuksista ja toteavat osaltaan, että edustusjoukkueen sydänterveys on lajin vaatimalla tasolla.
– Sydänsairaalassa kannustamme kaiken ikäisiä ihmisiä liikkumaan sydämen terveyden ylläpitämiseksi, sekä ennaltaehkäisevästi että sydänsairauksien hoidossa. Liikunta on yksi tärkeimmistä sydänlääkkeistä, korostaa Sydänsairaalan kardiologian aluepalveluiden palvelujohtaja Vesa Virtanen.

Suomen Palloliiton lisenssimääräysten mukaisesti pelaajille on tehtävä sydämen ultraäänitutkimus kertaalleen ennen 21 vuoden ikää ja pelaajan noustessa Miesten Ykköseen.
– FC Hakassa pelaajien terveys on meille kaikkein tärkein asia. Sydänsairaalan yhteistyön myötä tiedämme pelaajien saavan parhaan mahdollisen tutkimuksen ja hoidon, toteaa FC Hakan toimitusjohtaja Olli Huttunen.

Ensitie 4

(03) 311 716http://www.sydansairaala.fi

Tays Sydänsairaala on Tampereen yliopistollisen sairaalan omistama osakeyhtiö. Sydänhoitoon keskittyvässä sairaalassa hoidetaan potilaita, jotka tarvitsevat kardiologista tai sydän- ja rintaelinkirurgista hoitoa. Sydänsairaala vastaa Pirkanmaan alueen sydänpotilaiden erikoissairaanhoidosta ja tuottaa palveluita myös muille kunnille, sairaanhoitopiireille ja terveydenhuoltoalan toimijoille. Lisäksi Sydänsairaalaan voi hakeutua joko julkisen sektorin erikoissairaanhoidon valinnanvapauspotilaana tai yksityispotilaana kaikkialta Suomesta.

Helsingin Sydänsairaala luopui yksityisomistuksestaan ja sitoutuu hoitojonojen purkamiseen pääkaupunkiseudulla6.3.2019 12:10:11 EETTiedote

Helsingin Sydänsairaala Oy siirtyi kokonaan Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirien omistukseen 5. maaliskuuta 2019. Helsingin Sydänsairaalan toiminnan kehittämisessä alusta saakka mukana olleet lääkäriosakkaat myivät vähemmistöomistusosuutensa Tays Sydänkeskus Oy:lle. Omistusmuutos ei vaikuta Helsingin Sydänsairaalan henkilöstöön tai toimintaan, joka pääosin koostuu lähetteellä tulevien sydänpotilaiden hoidosta. Omistusmuutoksella pyritään vahvistamaan Helsingin Sydänsairaalan asemaa valinnanvapaussäädösten mukaisena julkisena sairaalana, osana Tays Sydänsairaalan palveluverkkoa.

Uuden Sydänsairaalan aulaan taiteilija Kirsti Tuokon teos ”Chillaa meidän kanssa”2.5.2018 10:43:05 EESTTiedote

Tampereen uuden Sydänsairaalan aulaan tilattu taiteilija Kirsti Tuokon taideteos ”Chillaa meidän kanssa” julkistetaan 2.5.2018 klo 13. Sydänsairaalan edustajista ja taidealan asiantuntijoista koostuva raati valitsi Tuokon teoksen yksimielisesti tammikuussa 2017 useammasta vaihtoehdosta. Varsinaisen työn toteuttaminen alkoi kesän 2017 puolivälissä, ja valmis teos ripustettiin uuden sairaalarakennuksen aulaan maaliskuussa 2018.

Jonottamatta hoitoon Hämeenlinnan ja Riihimäen Sydänsairaalaan13.6.2017 15:53:21 EESTTiedote

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin erikoissairaanhoitoa tarvitsevat sydänpotilaat on hoidettu vuoden alusta alkaen Hämeenlinnan ja Riihimäen Sydänsairaalassa. Hoitojonot on saatu purettua Kanta-Hämeessä reilun viiden kuukauden tehokkaan toiminnan tuloksena. Sepelvaltimoiden varjoainekuvaukseen, pallolaajennukseen, rytminsiirtoon ja tahdistinasennukseen pääsee Hämeenlinnan Sydänsairaalassa nyt kahden viikon kuluessa lähetteestä ja kardiologin vastaanotolle Hämeenlinnassa ja Riihimäellä alle kuukaudessa. - Hoitojonot on saatu purettua, vaikka uusien lähetteiden määrä on kasvanut noin 12 % edelliseen vuoteen verrattuna.Hyvän hoitoonpääsyn taustalla on toiminnan aktiivinen kehittäminen ja tiimityö, toteaa Sydänsairaalan Hämeenlinnan ja Riihimäen yksiköiden toimintopäällikkö ja osastonylilääkäri Teemu Hovila. Sydänpotilaiden kohdalla oikea-aikainen hoitoonpääsy on erityisen tärkeää. Nopea hoitoonpääsy mahdollistaa aiempaa paremmin myös asiakkaan yksilöllisen toiveen huomioimisen hoitoajankohta