Sydänsairaala teki yhteistyösopimuksen FC Hakan kanssa

Sydänsairaala on tehnyt vuoden mittaisen yhteystyösopimuksen valkeakoskelaisen FC Hakan kanssa. Sopimuksen mukaisesti FC Hakan miesten edustusjoukkue käy sydämen ultraäänitutkimuksissa Tampereen Sydänsairaalassa.

Tampereen Sydänsairaalan kardiologit vastaavat sovituista tutkimuksista ja toteavat osaltaan, että edustusjoukkueen sydänterveys on lajin vaatimalla tasolla.
– Sydänsairaalassa kannustamme kaiken ikäisiä ihmisiä liikkumaan sydämen terveyden ylläpitämiseksi, sekä ennaltaehkäisevästi että sydänsairauksien hoidossa. Liikunta on yksi tärkeimmistä sydänlääkkeistä, korostaa Sydänsairaalan kardiologian aluepalveluiden palvelujohtaja Vesa Virtanen.

Suomen Palloliiton lisenssimääräysten mukaisesti pelaajille on tehtävä sydämen ultraäänitutkimus kertaalleen ennen 21 vuoden ikää ja pelaajan noustessa Miesten Ykköseen.
– FC Hakassa pelaajien terveys on meille kaikkein tärkein asia. Sydänsairaalan yhteistyön myötä tiedämme pelaajien saavan parhaan mahdollisen tutkimuksen ja hoidon, toteaa FC Hakan toimitusjohtaja Olli Huttunen.

Ensitie 4

03 311 716http://www.sydansairaala.fi

Sydänsairaala on Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirien omistama osakeyhtiö. Sydänhoitoon keskittyvässä sairaalassa hoidetaan potilaita, jotka tarvitsevat kardiologista tai sydän- ja rintaelinkirurgista hoitoa. Sydänsairaala vastaa Pirkanmaan alueen sydänpotilaiden erikoissairaanhoidosta ja tuottaa palveluja myös muille kunnille, sairaanhoitopiireille ja terveydenhuoltoalan toimijoille. Lisäksi Sydänsairaalaan voi hakeutua julkisen erikoissairaanhoidon valinnanvapauspotilaana tai yksityispotilaana kaikkialta Suomesta.

Helsingin Sydänsairaala luopui yksityisomistuksestaan ja sitoutuu hoitojonojen purkamiseen pääkaupunkiseudulla6.3.2019 12:10:11 EETTiedote

Helsingin Sydänsairaala Oy siirtyi kokonaan Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirien omistukseen 5. maaliskuuta 2019. Helsingin Sydänsairaalan toiminnan kehittämisessä alusta saakka mukana olleet lääkäriosakkaat myivät vähemmistöomistusosuutensa Tays Sydänkeskus Oy:lle. Omistusmuutos ei vaikuta Helsingin Sydänsairaalan henkilöstöön tai toimintaan, joka pääosin koostuu lähetteellä tulevien sydänpotilaiden hoidosta. Omistusmuutoksella pyritään vahvistamaan Helsingin Sydänsairaalan asemaa valinnanvapaussäädösten mukaisena julkisena sairaalana, osana Tays Sydänsairaalan palveluverkkoa.