Synkkä tositarina brittiyläluokan kulisseista – Edward St. Aubynin elämästä kirja ja HBO tv-sarja

Valmistaudu brittiyläluokan matalalentoon. Otava julkaisee Edward St. Aubynin palkitun kulttikirjasarjan suomeksi. Kirjasarjan pohjalta tehty tv-sarja, Patrick Melrose, saa ensi-iltansa HBO Nordicilla 14. toukokuuta.

Kirjailija ja toimittaja Edward St. Aubyn (s. 1960) eli aineellisesti yltäkylläisen mutta hyväksikäytön, kieroilun ja katkeruuden täyttämän lapsuuden brittiyläluokassa. Aubynin omaelämäkerrallinen Patrick Melrosen tarina 1–5 -kirjasarja on ruumiinavaus brittiyhteiskunnan yläkerroksen julmuuksista.

Kirjasarja julkaistiin englanniksi vuosina 1992–2012, ja se sai useita kirjallisuuspalkintoja. Otava julkaisee viisiosaisen kirjasarjan suomeksi kahtena niteenä. Ensimmäinen osa, Loistava menneisyys, ilmestyi maaliskuussa ja sarjan toinen osa, Toivoa sopii, ilmestyy syyskuussa.

HBO Nordic esittää 14. toukokuuta alkaen Aubynin romaaneihin perustuvan viisiosaisen minisarjan Patrick Melrose, jossa seurataan lapsena syvästi traumatisoituneen Patrickin etuoikeutettua elämää, joka vie hänet Etelä-Ranskasta viinanhuuruiseen New Yorkiin ja lopulta takaisin kotiin Englantiin toipumaan.

Samaan aikaan hämmentävän ja huvittavan tarinan nimipääosassa nähdään Oscar-ehdokkuuden saanut Emmy-palkittu Benedict Cumberbatch (Uusi Sherlock, The Imitation Game).

Kirjan kansikuva ja kirjailijakuvat:http://mediapankki.otava.fi/

Kirjan arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Kirjailijan haastattelupyynnöt:piia.vaisanen@otava.fi

Sarjan kuvat:hbonordicpress.com (käyttäjätunnus ja salasana: press) -> Content/Series/Patrick Melrose

Lisätiedot:

Otava: Piia Väisänen, piia.vaisanen@otava.fi, p. 050-5204699

HBO Nordic: Nina Palmroos, nina.palmroos@hbo.com, p. 040-5681484

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.