Synsam Group Finland

Synsam Optiset muuttaa Rewell-kauppakeskuksessa uusiin tiloihin – tarjolla Vaasan laajin silmälasikehys- ja aurinkolasivalikoima

Tiedote 7.12.2020. Synsam Optiset -liike palvelee asiakkaitaan Vaasassa ensi vuoden alusta entistä monipuolisemmalla valikoimalla. Liike muuttaa 4.1. kauppakeskus Rewellin sisällä uudistettuun 200m2-kokoiseen tilaan, jossa toimi aiemmin vaateliike Esprit.

Synsam Optiset -liikkeen nykyisissä tiloissa alkaa muuton myötä alennusmyynti maanantaina 7.12. Myös muuton jälkeen, avajaisviikoilla 4.-16.1.-21, asiakkaille on luvassa huipputarjouksia, tuote-esittelyjä ja asiantuntijoiden opastusta tyylivinkkeineen. Liikkeeseen on myös mahdollista varata henkilökohtainen aika tyyliasiantuntijalle.

– Synsamin toiminta Suomessa on vahvassa myötätuulessa, minkä ansiosta meillä on mahdollisuus panostaa myymäläverkostoomme. Liiketoimintamme on kehittynyt myönteisesti kuluvana vuonna poikkeuksellisista olosuhteista huolimatta, Suomen Synsamin toimitusjohtaja Vesa Mars toteaa.

– Myös uusi tapa hankkia silmälaseja eli Synsam Lifestyle -palvelu on otettu hyvin vastaan. Synsam Optiset -liikkeenkin myynnistä iso osa tulee silmälasien vuokrauksesta, Mars jatkaa.

Uudistettujen tilojen ansiosta Synsamin valikoima Vaasassa kasvaa merkittävästi.

– Entistä avarammissa tiloissa voimme esitellä asiakkaillemme alueen kattavimman valikoiman silmälasikehyksiä ja aurinkolaseja. Olemme täyden palvelun silmälasiliike, jossa laillistetut optikkomme tutkivat asiakkaan näön perusteellisesti. Löydämme asiakkaalle ratkaisut kaikkiin näkemisen tarpeisiin, Synsam Optiset -liikkeen liikevastaava Pauliina Jokiranta sanoo.

Erikoisuutena urheilulaseja ja kierrätysmateriaalia

Synsam-ketju tunnetaan vahvuuksilla varustettujen urheilulasien asiantuntijana. Myös Synsam Optiset -myymälässä on iso valikoima sporttilaseja. Tarjolla on golfiin, pyöräilyyn, purjehdukseen, hiihtoon, lasketteluun ja moniin muihin lajeihin tarkoitettuja urheilulaseja.

Synsam on optisella alalla myös kestävän kehityksen edelläkävijä.

– Konkreettinen esimerkki Synsamin vastuullisuudesta on ympäristöystävällinen, kierrätysmateriaalia hyödyntävä silmälasimallisto Circular Collection, joka on tarjolla meillä uudistetussa liikkeessä, Jokiranta kertoo.

Circular Collection -malliston kehykset valmistetaan uusiomateriaalista, jonka raaka-aineena käytetään käytettyjä, Synsamin liikkeisiin tuotuja silmälasikehyksiä. Synsam Optiset kannustaakin asiakkaitaan tuomaan käytöstä poistetut silmälasit myymälän keräyslaatikkoon, josta yritys kierrättää ne uusien kehysten valmistusmateriaaliksi.

Synsam Optiset on ollut osa Synsam-ketjua jo viiden vuoden ajan. Synsam osti liikkeen Känsälän yrittäjäpariskunnalta vuonna 2015.

Synsam Optiset työllistää nykyään kuusi henkilöä. Marraskuussa liikevastaavana aloitti Pauliina Jokiranta, jolla on pitkä kokemus vähittäiskaupasta muun muassa vaatealalta.

Lisätietoja:

Pauliina Jokiranta
Liikevastaava
Synsam Optiset
puhelin +358 50 3286904
pauliina.jokiranta@synsam.fi

Vesa Mars
Synsam Group Finland Oy
puhelin +358 50 4477 681
vesa.mars@synsam.fi

Synsam Group Finland

Synsam Group on yksi Euroopan johtavia optisen vähittäiskaupan ketjuja ja tarjoaa laajan valikoiman ainutlaatuisia silmänterveyden ja silmälasimuodin ratkaisuja, jotka rakentuvat asiakkaiden tarpeiden ja elämäntyylin mukaisesti. Synsam-ketjussa työskentelee Pohjoismaissa 2000 ammattilaista ja sen liikevaihto on 3,7 miljardia ruotsin kruunua eli noin 35 miljoonaa euroa. Ketjuun kuuluu n. 470 optikkoliikettä, jotka toimivat Synsam ja Profil Optik (Tanskassa) brandien alla. Vuodesta 2015 alkaen Synsam Group on uudistanut koko tarjontansa ja onnistunut toiminnan digitalisoinnin ja innovatiivisten konseptien kautta saavuttamaan toimialansa parasta kasvua ja kannattavuutta Euroopassa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Synsam Group Finland

Lasten likinäköisyys lisääntyy Suomessa vauhdilla – näin aikuiset voivat ehkäistä sitä myös etäopetuksen aikana7.12.2020 07:15:00 EET | Tiedote

Tiedote 7.12.2020. Lasten likinäköisyys lisääntyy voimakkaasti kaikkialla maailmassa. Reilun vuosikymmenen aikana suomalaisten lasten ja nuorten likinäköisyys on peräti kaksinkertaistunut. Lisääntynyt ruutuaika on ongelman taustalla, ja koulun etäopetusjaksot vahvistavat sitä. Suomalaisvanhemmat ja opettajat voisivat neljällä yksinkertaisella keinolla ohjata lasta huolehtimaan näkökyvystään.