Sysmän uusi sosiaali- ja terveyskeskus on valmis

Sysmän uusi sosiaali- ja terveyskeskus luovutettiin perjantaina 6.7. Sysmän kunnalle. Leppäkorventiellä sijaitseva uusi sote-keskus on kooltaan noin 1800 neliömetriä.

Uuden sote-keskuksen rakennustyöt aloitettiin viime vuoden toukokuussa. Rakentaminen on työllistänyt keskimäärin 20 täyspäiväistä työntekijää, joista miltei jokainen on kotoisin Sysmästä ja lähikunnista. Tavoitteena on ollut tehdä rakennuksesta mahdollisimman energiatehokas: Korkeatasoinen talotekniikka ja aurinkoenergian hyödyntäminen säästävät energiakustannuksia huomattavissa määrin. Projektista on vastannut Insinöörityö Hentinen Oy.

”Olemme erittäin tyytyväisiä rakennustöiden kulkuun. Pysyimme aikataulussa ja budjetissa. Uudet tilat takaavat yhä paremmat lähipalvelut sysmäläisille”, iloitsee Mika Järvinen, Sysmän kunnanhallituksen puheenjohtaja.

Sote-keskus parantaa myös Attendon mahdollisuuksia palveluiden tuottamiseen.

”Tässäkin hankkeessa Sysmä on tehnyt nopeita ja kustannustehokkaita päätöksiä kuntalaisten palveluiden kehittämiseksi. Henkilöstön kanssa yhdessä suunnitellut uudet tilat mahdollistavat entistä laadukkaamman hoidon ja hoivan tarjoamisen sysmäläisille. Hieno juttu, että tämä saatiin aikaan”, sanoo Kirsi Pitkälä, Attendon Sysmän terveyspalveluista vastaava johtaja.

Sote-keskukseen tulee vastaanottotilojen lisäksi röntgen sekä 20-paikkainen vuodeosasto. Uuden sote-keskuksen toiminta alkaa maanantaina 3.9. Kaikille kuntalaisille avoimia avajaisjuhlallisuuksia vietetään lauantaina 29.8.

Mika Järvinen
Kunnanhallituksen puheenjohtaja, Sysmä
mika.jarvinen@sysma.fi

Kirsi Pitkälä
Liiketoimintajohtaja kuntapalvelut, Attendo
kirsi.pitkala@attendo.fi

Attendo - johtava hoiva- ja terveyspalveluiden tarjoaja Pohjoismaissa

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Terveydenhuollon osaamiseemme kuuluu perusterveydenhuolto ja erikoissairaanhoito laaja-alaisesti ympäri Suomen. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.

Haussa piano hoivakotiin soittotaitoisille27.6.2018 09:21Blogi

Mikkelissä avattiin kevään lopulla kulttuuri ja taide -teemainen Attendo Marsalkanhovin hoivakoti, jonne ensimmäiset ikäihmiset ovat jo asettuneet ja uusia muuttajia tulee koko ajan. Pelkkään visuaalisuuteen teema ei jää, vaan kulttuuria ja taidetta nivotaan arkeen. Attendo Marsalkanhoviin on haussa piano. - Olen miettinyt heti hoivakodin avaamisesta lähtien pianon hankkimista, mutta vielä en ole ehtinyt. Nyt se on tänne saatava, jotta soittotaitoiset pääsisivät soittamaan. Minuun saa reilusti ottaa yhteyttä ja tehdä tarjouksen, sanoo hoivakodin johtaja Ulla Yli-Karro.

Varaa päivä Simon kesäfestareille, Neljänsuora ja Pete Parkkonen viihdyttävät pohjoisessa25.6.2018 09:41Tiedote

Kalenteriin kannattaa merkitä jo nyt perinteiset kesäfestivaalit Simon kesätorilla 17. elokuuta. Tänä vuonna Simossa lavan täyttävät vuorollaan musiikkimaailman kaksi kirkasta tähteä, ensimmäisenä Rossipohjan jälkeen vuoronsa saa Neljänsuora ja heidän jälkeensä Pete Parkkonen. Simon musiikkifestarit ovat kaikille musiikin ystäville avoin tilaisuus, vaikka alun perin tapahtuma luotiin Attendon pohjoisen palvelukotien asukkaita ajatellen. Kertaluontoiseksi aiotusta kokeilusta syntyi perinne.

Joel Hallikaisen keikkatahti ei hiljene, vauhdissa pitävät kunniakansalaiset31.5.2018 09:01Kutsu

Varaslähdön ottanut kesä näytti parastaan, kun Joel Hallikainen aloitti ensimmäisen Itä-Suomen osuuteensa mittavalla Attendon hoiva- ja palvelukotikiertueellaan toukokuun viimeisellä viikolla. Kaikkiaan Hallikainen on kutsuttu tähän mennessä 83 Attendon hoiva- tai palvelukotiin esiintymään. Hallikainen on jo käynyt 20 kodissa ja loputkin Attendon hoiva- ja palvelukotiesitykset on aikataulutettu tälle vuodelle. Hoiva- ja palvelukotikiertueellaan Hallikainen paitsi kiertää ympäri Suomea, saa myös tuntumaa ikäihmisten nykytilanteeseen. Toimitukset ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan, miten Joel Hallikaisen kiertue etenee ja kuinka hän ottaa erityisen yleisönsä.