Sysmän uusi sosiaali- ja terveyskeskus on valmis

Sysmän uusi sosiaali- ja terveyskeskus luovutettiin perjantaina 6.7. Sysmän kunnalle. Leppäkorventiellä sijaitseva uusi sote-keskus on kooltaan noin 1800 neliömetriä.

Uuden sote-keskuksen rakennustyöt aloitettiin viime vuoden toukokuussa. Rakentaminen on työllistänyt keskimäärin 20 täyspäiväistä työntekijää, joista miltei jokainen on kotoisin Sysmästä ja lähikunnista. Tavoitteena on ollut tehdä rakennuksesta mahdollisimman energiatehokas: Korkeatasoinen talotekniikka ja aurinkoenergian hyödyntäminen säästävät energiakustannuksia huomattavissa määrin. Projektista on vastannut Insinöörityö Hentinen Oy.

”Olemme erittäin tyytyväisiä rakennustöiden kulkuun. Pysyimme aikataulussa ja budjetissa. Uudet tilat takaavat yhä paremmat lähipalvelut sysmäläisille”, iloitsee Mika Järvinen, Sysmän kunnanhallituksen puheenjohtaja.

Sote-keskus parantaa myös Attendon mahdollisuuksia palveluiden tuottamiseen.

”Tässäkin hankkeessa Sysmä on tehnyt nopeita ja kustannustehokkaita päätöksiä kuntalaisten palveluiden kehittämiseksi. Henkilöstön kanssa yhdessä suunnitellut uudet tilat mahdollistavat entistä laadukkaamman hoidon ja hoivan tarjoamisen sysmäläisille. Hieno juttu, että tämä saatiin aikaan”, sanoo Kirsi Pitkälä, Attendon Sysmän terveyspalveluista vastaava johtaja.

Sote-keskukseen tulee vastaanottotilojen lisäksi röntgen sekä 20-paikkainen vuodeosasto. Uuden sote-keskuksen toiminta alkaa maanantaina 3.9. Kaikille kuntalaisille avoimia avajaisjuhlallisuuksia vietetään lauantaina 29.8.

Mika Järvinen
Kunnanhallituksen puheenjohtaja, Sysmä
mika.jarvinen@sysma.fi

Kirsi Pitkälä
Liiketoimintajohtaja kuntapalvelut, Attendo
kirsi.pitkala@attendo.fi

Attendo - johtava hoiva- ja terveyspalveluiden tarjoaja Pohjoismaissa

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Terveydenhuollon osaamiseemme kuuluu perusterveydenhuolto ja erikoissairaanhoito laaja-alaisesti ympäri Suomen. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Tonnikaupalla kotimaisia tuotteita hoiva- ja palvelukoteihin5.9.2018 08:40Tiedote

Vuodessa kuluu miltei Suomen väkiluvun verran pesukintaita, 10 000 litraa käsihuuhdetta ja 5 000 litraa pesunesteitä, joten ei ole samantekevää, kuka moisen määrän ja minkälaista tavaraa Attendon hoiva- ja palvelukoteihin toimittaa. Attendo solmi kesän alussa mittavan yhteistyösopimuksen, jossa Pamark jälleenmyyjänä toimittaa suomalaisen Walki Medicalin tuotteita kaikkiin Attendon 357 hoiva- ja palvelukotiin ympäri Suomen.

Kalle Maijala Attendon lastensuojelun johtoon31.8.2018 12:43Tiedote

Attendo on nimittänyt OTM, KTM Kalle Maijalan (33) aluejohtajaksi, vastuualueenaan lastensuojelupalvelut. Maijala siirtyy toimeen Attendon lakimiehen tehtävästä ja hän on toiminut aiemmin lakimiehenä Castren & Snellmanilla. Maijala raportoi Attendo Suomen toimitusjohtaja Pertti Karjalaiselle. ”Attendo on Pohjoismaiden johtava hoivapalveluiden tarjoaja, mutta lastensuojelun puolella meillä on vielä paljon kirittävää. Nykyinen palvelutoiminta muodostaa erinomaisen perustan tulevalle kehitykselle ja kasvulle. Olen otettu, että saan ottaa tällaisen haasteen vastaan”, kertoo Maijala. Maijala aloittaa uudessa tehtävässään viimeistään 1.11.2018.

Villistä ideasta suurtapahtumaksi: palvelukodin festareille kokoontui yli 900 musiikinystävää22.8.2018 13:00Tiedote

Viime torstaina Simon kesätorilla oli tohinaa. Asfaltoidulle pihalle nousi muun muassa esiintymislava, telttoja muurikkalettujen paistoon ja myyntiin, kaksi soppatykkiä, kioski, bajamajoja ja onnenpyörä. Sisälle kesätorin kahvioon rakennettiin ensiapupiste. Rakennusporukka koostui Attendon kehitysvammaisten ja mielenterveyskuntoutujien Simon palvelukodin työntekijöistä ja heidän perheistään, työtoimintaan osallistuvista asukkaista ja Simon kunnan väestä. Pienellä porukalla tyhjä kenttä muutettiin festarialueeksi, joka toi seuraavana päivänä yhteen lähes tuhat kävijää eri puolilta Lappia. Rakentamisvaiheessa panostettiin esteettömyyteen, jotta festarielämys on kaikille yhdenvertaisesti saavutettavissa. ”Meille on alusta pitäen ollut itsestään selvää, että tapahtuman pitää olla esteetön. Koko juttu lähti viisi vuotta sitten siitä, että asukkaamme halusivat päästä keikalle. Mietimme porukalla, voisimmeko tuoda livemusiikin tänne sen sijaan, että lähdemme muualle konserttiin. Ajatus omista