Sysmän uusi sosiaali- ja terveyskeskus on valmis

Sysmän uusi sosiaali- ja terveyskeskus luovutettiin perjantaina 6.7. Sysmän kunnalle. Leppäkorventiellä sijaitseva uusi sote-keskus on kooltaan noin 1800 neliömetriä.

Uuden sote-keskuksen rakennustyöt aloitettiin viime vuoden toukokuussa. Rakentaminen on työllistänyt keskimäärin 20 täyspäiväistä työntekijää, joista miltei jokainen on kotoisin Sysmästä ja lähikunnista. Tavoitteena on ollut tehdä rakennuksesta mahdollisimman energiatehokas: Korkeatasoinen talotekniikka ja aurinkoenergian hyödyntäminen säästävät energiakustannuksia huomattavissa määrin. Projektista on vastannut Insinöörityö Hentinen Oy.

”Olemme erittäin tyytyväisiä rakennustöiden kulkuun. Pysyimme aikataulussa ja budjetissa. Uudet tilat takaavat yhä paremmat lähipalvelut sysmäläisille”, iloitsee Mika Järvinen, Sysmän kunnanhallituksen puheenjohtaja.

Sote-keskus parantaa myös Attendon mahdollisuuksia palveluiden tuottamiseen.

”Tässäkin hankkeessa Sysmä on tehnyt nopeita ja kustannustehokkaita päätöksiä kuntalaisten palveluiden kehittämiseksi. Henkilöstön kanssa yhdessä suunnitellut uudet tilat mahdollistavat entistä laadukkaamman hoidon ja hoivan tarjoamisen sysmäläisille. Hieno juttu, että tämä saatiin aikaan”, sanoo Kirsi Pitkälä, Attendon Sysmän terveyspalveluista vastaava johtaja.

Sote-keskukseen tulee vastaanottotilojen lisäksi röntgen sekä 20-paikkainen vuodeosasto. Uuden sote-keskuksen toiminta alkaa maanantaina 3.9. Kaikille kuntalaisille avoimia avajaisjuhlallisuuksia vietetään lauantaina 29.8.

Mika Järvinen
Kunnanhallituksen puheenjohtaja, Sysmä
mika.jarvinen@sysma.fi

Kirsi Pitkälä
Liiketoimintajohtaja kuntapalvelut, Attendo
kirsi.pitkala@attendo.fi

Attendo - johtava hoiva- ja terveyspalveluiden tarjoaja Pohjoismaissa

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Terveydenhuollon osaamiseemme kuuluu perusterveydenhuolto ja erikoissairaanhoito laaja-alaisesti ympäri Suomen. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Joel Hallikaisen kiertuevuosi Attendolla huipentuu konserttiin Ruotsissa4.12.2018 09:03Tiedote

Rakastettu taiteilija Joel Hallikainen on kiertänyt tämän vuoden Attendon hoiva- ja palvelukodeissa ympäri Suomen. Kaikkiaan Hallikainen esiintyy 89:ssä Attendon ikäihmisten hoivakodissa ja mielenterveyskuntoutujien palvelukodissa. Kiertue on ollut valtaisa menestys niin yleisön kuin artistin itsensä mielestä. Esiintymiset on noteerattu Ruotsia myöten, jonne Hallikainen on kutsuttu esiintymään Suomen-kiertueen innoittamana 5. joulukuuta Attendo Fortuna-Onnelan hoivakotiin.