Sysmän uusi sosiaali- ja terveyskeskus on valmis

Sysmän uusi sosiaali- ja terveyskeskus luovutettiin perjantaina 6.7. Sysmän kunnalle. Leppäkorventiellä sijaitseva uusi sote-keskus on kooltaan noin 1800 neliömetriä.

Uuden sote-keskuksen rakennustyöt aloitettiin viime vuoden toukokuussa. Rakentaminen on työllistänyt keskimäärin 20 täyspäiväistä työntekijää, joista miltei jokainen on kotoisin Sysmästä ja lähikunnista. Tavoitteena on ollut tehdä rakennuksesta mahdollisimman energiatehokas: Korkeatasoinen talotekniikka ja aurinkoenergian hyödyntäminen säästävät energiakustannuksia huomattavissa määrin. Projektista on vastannut Insinöörityö Hentinen Oy.

”Olemme erittäin tyytyväisiä rakennustöiden kulkuun. Pysyimme aikataulussa ja budjetissa. Uudet tilat takaavat yhä paremmat lähipalvelut sysmäläisille”, iloitsee Mika Järvinen, Sysmän kunnanhallituksen puheenjohtaja.

Sote-keskus parantaa myös Attendon mahdollisuuksia palveluiden tuottamiseen.

”Tässäkin hankkeessa Sysmä on tehnyt nopeita ja kustannustehokkaita päätöksiä kuntalaisten palveluiden kehittämiseksi. Henkilöstön kanssa yhdessä suunnitellut uudet tilat mahdollistavat entistä laadukkaamman hoidon ja hoivan tarjoamisen sysmäläisille. Hieno juttu, että tämä saatiin aikaan”, sanoo Kirsi Pitkälä, Attendon Sysmän terveyspalveluista vastaava johtaja.

Sote-keskukseen tulee vastaanottotilojen lisäksi röntgen sekä 20-paikkainen vuodeosasto. Uuden sote-keskuksen toiminta alkaa maanantaina 3.9. Kaikille kuntalaisille avoimia avajaisjuhlallisuuksia vietetään lauantaina 29.8.

Mika Järvinen
Kunnanhallituksen puheenjohtaja, Sysmä
mika.jarvinen@sysma.fi

Kirsi Pitkälä
Liiketoimintajohtaja kuntapalvelut, Attendo
kirsi.pitkala@attendo.fi

Attendo - johtava hoiva- ja terveyspalveluiden tarjoaja Pohjoismaissa

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Terveydenhuollon osaamiseemme kuuluu perusterveydenhuolto ja erikoissairaanhoito laaja-alaisesti ympäri Suomen. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Attendo keskeyttää tehostetun palveluasumisen hoivakoti Vänrikissä toistaiseksi12.3.2019 15:15:48 EETTiedote

Attendo on päättänyt keskeyttää tehostetun palveluasumisen toiminnan Siilinjärvellä sijaitsevan ikäihmisten hoivakoti Vänrikissä henkilöstöpulan takia. Järjestelystä on sovittu yhdessä Siilinjärven kunnan ja Kuopion kaupungin kanssa, joiden asumisyksiköihin tehostetun palveluasumisen asukkaat siirtyvät hallitusti. Hoivakodissa on lisäksi kevyemmän tuen tarpeessa olevia asukkaita, joiden osalta arki Vänrikissä jatkuu normaalisti.

Attendo Pelimannin toiminta keskeytetty väliaikaisesti – korjaavat toimenpiteet on jo aloitettu8.2.2019 22:44:19 EETTiedote

Länsi-Suomen aluehallintovirasto on antanut tänään 8.2.2019 päätöksen, jolla Attendo Pelimannin toiminta on väliaikaisesti keskeytetty. Asukkaat jäävät Attendo Pelimanniin siten, että Kuussote-kuntayhtymä vastaa toistaiseksi toiminnasta ja Attendo vuokraa koko henkilöstön kuntayhtymän käyttöön. Lisähenkilöstöä vuokrataan tarvittaessa myös Kuusiolinna Terveys Oy:ltä, jonka alihankkijana Attendo on toiminut. Korjaavat toimenpiteet on käynnistetty ja Attendo pyytää anteeksi virheitä toiminnassaan.