Kalliolan setlementtiKalliolan setlementti

Syyriaisruoan Cafe Damascus laajentaa Kallioon

Suomalais-syyrialaisesta kohtaamisesta, ystävyydestä ja yhteistyöstä syntynyt projekti, joka alkoi illallisesta ja kehittyi pop-up ravintolaksi, cateringpalveluksi ja ruoka-alan yritykseksi, Cafe Damascus, laajentaa toimintaansa 17.9.2018 alkaen Kallioon, Kalliolan Setlementtitaloon (Sturenkatu 11). Cafe Damascusilla on kahvila myös Töölössä.

− "Home is where we are together” luo toimintamme perustan! Tarjoamme isoäitimme ravitsevia ja herkullisia reseptejä. Tavoitteenamme on luoda uutta yhdistämällä perinteitä vegaani- ja kasvisruokien tvistiin. Vaihtuva ruokalistamme tarjoaa vaihtoehtoja vegaaneille, kasvissyöjille ja allergikoille, kertoo Cafe Damascusin Wisam Abboud.

− Iloitsemme siitä, että Cafe Damascus avaa ovensa Setlementtitalolla. Haluamme tukea yhteisöllisyyttä ja monikulttuurisuutta Kalliossa sekä tietenkin nauttia erinomaisesta ruoasta! Cafe Damascus tuo hyvän lisän lähialueemme lounas- ja kahvilatarjontaan, ja Setlementtitalo tarjoaa viihtymiselle ja yhdessä olemiselle hyvät puitteet. Kaikki talomme toimijat, ja toivottavasti myös muutkin naapuruston herkuttelijat, ottavat kahvilan omakseen, toteaa Kalliolan setlementtitalon johtaja Anneliina Wevelsiep.

Cafe Damascus on myös kulttuuria ja yhteinen olohuone.

-Seuratkaa tapahtumakalenteria, jotka tuomme teille uuteen kotiimme! Olemme innoissamme tästä monikulttuurisesta ja turvallisesta uudesta tilasta. Meille Cafe Damascus on toinen olohuone ja toivomme, että se on sitä myös teille. Meille saa tuoda tyynyjä, kasveja ja muita tavaroita, jotta tuntisitte paikan yhtä kodiksi kuin mekin, iloitsee Wisam Abboud, ja toivottaa kaikki tervetulleiksi luomaan yhteistä olohuonetta.

Cafe Damascusin aukioloajat:

Ma-pe klo 11 – 20
La klo 11 – 18
Osoite: Kalliolan setlementtitalo, Sturenkatu 11, 00510 Helsinki.

Wisam Abboud
Café Damascus

Anneliina Wevelsiep
Setlementtitalon johtaja
Kalliolan Setlementti ry

Kalliolan setlementtitalo:

Kalliolan setlementtitalo on ihmisten ja yhteisöjen välittämö. Ihmiset ja yhteisöt luovat naapurustostaan entistä hauskemman ja reilumman paikan. Tätä varten Kalliolan setlementtitalo tarjoaa tilaa, tukea ja toimintaa. Setlementtitalolla voit opiskella uutta, saada tietoa- ja neuvontaa, toimia vapaaehtoisena, osallistua maksuttomiin tapahtumiin ja toimintoihin, järjestää itse tai hakea vaikkapa asuntoa.

Kalliolan setlementtitalo on osa Kalliolan Setlementti ry:tä. Talossa toimii myös muun muassa Setlementtiliitto, Setlementtiasunnot ja Kansalaisareena.

Ruokaketjun muotoilua ja osallistavaa yhteistoimintaa: Keru-yhteisöjääkaappi avautui 3.9.2018 Helsingin Kalliossa3.9.2018 20:07Tiedote

Waste Food Crew -työryhmän luotsaama KERU-yhteisöjääkaappi aloitti toimintansa tänään maanantaina 3.9.2018 Helsingin Kalliossa, Kalliolan setlementtitalon ala-aulassa. Kyseessä on yhteisöjääkaappi, jonne kuka tahansa voi lahjoittaa ruokaa, joka muuten olisi vaarassa joutua hävikkiin. Kuka tahansa halukas voi myös noutaa Kerukaapista sinne lahjoitettua ruokaa. Keru-yhteisöjääkaappi on avoinna joka päivä Kalliolan setlementtitalon aukioloaikojen mukaisesti: ma–to 8–20.00, pe 8–19.00 ja la–su 10–16.00. Yksityishenkilöiden lahjoitusten lisäksi Waste Food Crew -työryhmä noutaa vapaaehtoisvoimin päivittäin hävikkiruokaa Kerukaappiin lähialueiden kaupoista.